vl
door vlinder30 Dec 24, 2012 om 12:51
Elektronica & tv

Dure en slechte kwaliteit foto's prof.fotograaf

onlangs een fotorapportage laten maken van onze dochter. Leuke foto's bij. Hebben er een aantal besteld. Per stuk vrij duur al, maar goed toch besteld. Nu hebben we ze opgehaald en faktuur meegekregen, maar ze zijn (thuis goed bekeken) van behoorlijk slechte kwaliteit en de pixelkwaliteit is ontzettend laag, dit is ook zichtbaar. Bijbestellen op kanvas oid doen we niet, want de prijzen zijn er absurd hoog, wel 10x zo hoog als via internetbestelling! Heb ze dus ook ingescand, echter als ik dus zelf wat zou willen bijbestellen op bijv. canvas krijg ik de melding dat de resolutie dus te laag is. Leuk dat de fotograaf zijn werk op deze manier probeert te beschermen, maar dit is wel ten koste van de door ons aangeschafte zeer dure foto's (gelukkig nog niet betaald). Wat kun je hiermee?? Teruggaan en beklacht doen en betere foto's eisen met een hogere resolutie? Probleempje is ook nog dat het via via een bekende is....

1307 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Dec 24, 2012 om 13:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Als de resolutie zo laag is dat je pixels kan zien dan moet je dat natuurlijk niet accepteren. Ik kan me niet voorstellen dat zijn camera niet voldoende pixels heeft dus dan heeft de fotograaf bewust of onbewust een te lage kwaliteit afgedrukt. Ook al zou hij dat doen om te voorkomen dat je 'm scant, het is gewoon niet acceptabel.

Er van uitgaande dat hij nog de originele hoge resolutie bestanden heeft kunt u hem verzoeken alsnog afdrukken van een acceptabele kwaliteit te leveren.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2012 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Waarom niet meteen geklaagd na het thuis goed bekeken te hebben? U zegt "nog niet betaald", maar als u niet klaagt, zult u toch tot betaling moeten overgaan.

jo
door joebiedoe - Dec 25, 2012 om 18:39
15 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je scannersoftware moet je indien mogenlijk instellen dat hij onder een hogere resolutie de afbeelding scant.
het zal er niet mooier op worden denk ik maar je heb dan wel een foto die geschikt is voor een eigen bestelling op canvas

fa
door fabian bos - Oct 18, 2013 om 12:00
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is inderdaad vervelend maar hoor je wel vaker.

Ik gebruik meestal fotograafkosten.nl voor mijn opdracht.. wel makkelijk en werkt snel

pi
door pieterwolters - Oct 18, 2013 om 12:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als de resolutie van de zelfgemaakte scan te laag is ligt dat aan jezelf. Voor de scanner maakt het helemaal niet uit op wat voor resolutie het origineel is geprint.

En voor wat betreft het zelf laten afdrukken: heb je de fotograaf wel netjes per uur betaald of wordt hij betaald voor de geleverde foto's? In het laatste geval is het redelijk asociaal om te scannen en ergens anders goedkoper te laten afdrukken.

zoekster
door zoekster - Oct 18, 2013 om 12:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ouwe koek.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer