id
door idza Jan 19, 2006 om 21:55
Elektronica & tv

Dvd afspelen op breedbeeld lukt niet geheel

Hallo, wie kan ons helpen.

We hebben sinds kort een breedbeeld Philips Pixel plus tv,, een heel mooi scherp beeld om met plezier naarte kijken.

Mijn man kijkt nu graag films op DVD, de meeste DVD's passen qua beeld prima op het scherm, echter  de ondertiteling past maar gedeeltelijk (tweede regel valt onderuit beeld). Hoe krijgen we de ondertiteling geheel in beeld. Extra in/uitzoomen heeft geen enkel effect op de positie van de ondertitels. Bij videofilms speelt dit probleem niet.

Iedere tip is meegenomen,

groet, Idza

2441 8 Rapporteer

id
door idza - Jan 19, 2006 om 22:36
7 Antwoorden / 8 Vragen

hallo Bitbiter,

Namens ons beiden heel erg bedankt ! je precieze keuze stond er niet bij, maar gaf wel de juiste weg aan waar we het konden vinden. Via de afstandsbediening menu video-beeldinstellngen- beeldformat enz enz . We gaan het nu ook op de andere dvd's uittesten.

groet, Idza

hu
door hulpje - Jan 20, 2006 om 10:53
18 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo even een reactie op je vraag. Kijk even in de instructie boekje van de TV daar in staat dat je het beeld naar boven kunt schuiven via je afstand bediening zodat je de ondertiteling wel kunt lezen.Dit is namelijk bij alle Breed beeld Philps tv mogelijk als deze 100Hertz is. ik hoop dat het lukt op deze manier

bitbyter
door bitbyter - Jan 20, 2006 om 11:14
114 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Idza,

Graag gedaan. Ik wens jullie veel kijkplezier.

Met v. gr. Bitbyter

kn
door knoalster - Jan 20, 2006 om 16:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt meestal het beeldformaat wijzigen. 16:9, 3:4. Volgens mij zijn er meestal 4 standen. Er is altijd wel een stand waarin je de ondertiteling kunt lezen.

sa
door sayhello - Jan 20, 2006 om 20:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Er is inderdaad nog een andere mogelijkheid om de teks te verschuiven en wel met de controltoetsen midden op je afstandsbediening.De toetsen waar een pijl staat (links,rechts,onder,boven)

Wanneer je dan op de pijl naar onderen/boven drukt zul je zien dat de test zich verplaatst onder/boven.

Gr. Ingo

na
door najarip - Jan 21, 2006 om 13:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat je de dvd's niet optimaal kunt bekijken. Ik ben het met de gegeven antwoorden maar gedeeltelijk eens en soms kan ik me er vreselijk over opwinden dat er in de media zo negatief over dvd's wordt gedaan naar aanleiding van dit problemen. Ik kijk al jaren dvd's op mijn breedbeeld tv en kom ZELDEN tegen dat de ondertiteling er niet op past.

Ok, waar zit nu de clou, nou die zit in de instelling van de dvd-speler, in het setup menu kun je aangeven wat voor TV je hebt, kies je daar 4:3 dan zal het op je breedbeeld TV fout gaan met de ondertiteling. Kies je 16:9, ja, dan gaat er een wereld voor je open.

In sommige gevallen dien je op je TV nog wel wat aan het beeldformaat te kiezen, bv. wide 16:9 of 16:9 of ext. 16:9, vooral bij Anamorphic dvd's is dat soms nodig (smalle hoofden en balken aan de zijkant).

Mocht je dvd's gaan kopen, bv. die stomme Harry Potter dvd's, (ik heb iets tegen de dvd's niet tegen Harry), koop dan de 16:9 dvd, het staat achterop de dvd, en let op de anamorphic aanduiding, dat is de beste kwaliteit voor je breedbeeld TV. Meestal hoef je er niet naar te kijken, het zijn bijna altijd de hele goedkope dvd's waar het misgaat, koop gewoon de 'echte' versies en je zit veilig.

id
door idza - Jan 21, 2006 om 17:21
7 Antwoorden / 8 Vragen

dag allemaal,

we willen jullie allemaal bedanken, iedereen heeft een stuk van de sluier opgetild, waardoor ons nu meerdere mogelijkheden ter beschikking staan. Mijn man zegt zich al dom te voelen dat hij er niet zelf achter komt, maar hij heeft meer groene vingers dan een elctronisch brein, is altijd bang dat er iets stuk gaat, of verdwijnt doordat ie op het verkeerde knopje drukt. En jullie tips zitten niet bij de handleiding.

nogmaals bedankt,

groet, Idza

bitbyter
door bitbyter - Feb 26, 2006 om 10:00
114 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Idza,

Als de tv de mogelijkheid heeft "Screen Format Adjustments" :

6 breedbeeldmodi, Auto Format, Verschuiving ondertitel en koptekst

Dan is dit misschien de oplossing.

Succes