ja
door janusje May 10, 2010 om 23:44
Elektronica & tv

Dvd's uit 2009 kopieren

Met een dvd recorder, HX-RD725 wilde ik programma's uit '09 van de HD naar dvd kopieren. Alles lijkt goed te gaan totdat het klaar is. Dan verdwijnen ineens de gekopieerde progr van dvd, en toch lijken ze ruimte op dvd in te nemen. Heb recorder laten repareren. Nwe drive ingezet. Maar heb nog hetzelfde probleem. Wie weet hoe dit komt?

4443 16 Rapporteer

stacey
door stacey - May 11, 2010 om 00:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Dvd Wel (goed) afgesloten ?

ja
door janusje - May 11, 2010 om 01:02
6 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat gaat automatisch. Met progr uit '10 totaal geen problemen. Alleen met die uit vorig jaar.

freya
door freya - May 11, 2010 om 09:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo janusje,

Wellicht dat je na het branden van de DVD deze nog moet 'afsluiten'. Kijk dus of je ergens in één van de menu's de optie 'DVD afsluiten' kunt vinden.

m.vr.gr. Freya

ja
door janusje - May 11, 2010 om 15:41
6 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zou je moeten 'finaliseren', maar dan kan je er ook niets meer bijschrijven, ook al is de schijf niet vol. Dat moet alleen als je hem ergens anders wil afspelen. Dat is het dus niet vlgs mij. Misschien als ik de datum zou kunnen verzetten naar het vorige jaar??
Ik heb overigens een fout gemaakt in de modelcode. Dat moet zijn: RDR-HX725

freya
door freya - May 11, 2010 om 15:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@janusje:

Waarom gebruik je dan geen DVD-RW of DVD+RW schijfjes in plaats van de DVD-R of DVD+R schijfjes? De RW versie kun je dus weer wissen en steeds opnieuw gebruiken.

En eerlijk gezegd lijkt het mij sterk dat het iets met de datum te maken heeft. Maar dat kun je natuurlijk uittesten door iets nieuws op de harde schijf op te nemen en daarna proberen om het op een DV te branden.

Freya

ja
door janusje - May 11, 2010 om 22:38
6 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Stacey, Freya,

Ik heb vanavond nog weer geprobeerd. Enkel gaat dus ook al niet... Ik had nog een dvd met progr van latere datum erop. Er was nog plaats voor 1 program. En ik heb die gevuld met een progr van januari 2009. Hij schrijft wel maar na eind kopieren geeft hij het progr niet weer maar neemt wel de schijfruimte in. Bij disk-info staan netjes de de jongste en oudste datums van de progr die er al op staan. Maar niet die ik net kopieerde.

freya
door freya - May 11, 2010 om 22:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Er kan natuurlijk iets mis zijn met de recorder, maar om het zeker te weten zou ik het toch nog eens proberen met een lege DVD-RW of DVD+RW schijfje.

Freya

stacey
door stacey - May 11, 2010 om 22:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--geeft hij het progr niet weer maar neemt wel de schijfruimte in--
--Bij disk-info staan netjes de de jongste en oudste datums van de progr die er al op staan. Maar niet die ik net kopieerde--

Maar is het wel af te spelen ?

Heb helaas niet zoveel verstand van dat soort recorders verder ;-(

ja
door janusje - May 11, 2010 om 23:51
6 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Stacey, Freya

Ik heb alleen beschreven RW disks, maar die formatteert ie niet, noch in VR noch in Video. En die met de computer geformatteerd geeft een foutmelding.

Ik heb de recorder nog niet zo lang geleden laten repareren voor exact dit euvel. Ze hebben er een nieuw drive ingezet. Ik denk dat die oude drive goed was, maar dat het ergens anders in die recorder zit.

Er zal toch wel garantie op die reparatie zitten. Dan ga ik ermee terug

freya
door freya - May 12, 2010 om 09:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je dit probleem al eerder gehad hebt, dan lijkt het er inderdaad op dat het oude probleem weer boven is gekomen. Of je nog garantie hebt op de reparatie, hangt er vanaf hoelang geleden die reparatie is uitgevoerd. Meestal krijg je daarop niet zo heel lang garantie. Een maand (of misschien twee)? Als het al een half jaar, of langer, geleden is dan betwijfel ik het, maar ik zou er in ieder geval mee teruggaan.

Freya

natuurmens
door natuurmens - May 12, 2010 om 12:58
158 Antwoorden / 4 Vragen

Het probleem is bekend, het is het brandprogramma dat controleren of je kijk rechten hebt het te branden. Helaas gebeurd het altijd aan het einden van het brand proces. Dat programma kent je de kijk rechten niet toe.

ri
door rinus1625 - May 12, 2010 om 14:12
2 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik het goed begrijp gaat alles goed totdat de machine klaar is met kopieeren, dan is de gebruikte DVD niet meer te lezen.
Dit euvel doet zich dan ook waarschijnlijk voor met een andere c.q. nieuwere DVD als welke u gewoonlijk in het verleden heeft gebruikt.

Als het zo is dan kan het zo wezen dat uw recorder de DVD niet goed herkent en dit probleem kan met de Firmware van uw recorder te maken hebben. Deze moet dan een upgrade hebben. Echter niet alle fabrikanten doen dit nog
Oplossing kan wezen dat u probeert lege DVD's te bemachtigen zoals u hiervoor waarschijnlijk ook heeft gebruikt.

ho
door honda98 - May 12, 2010 om 14:36
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik wil hierbij reageren op het bericht van janusje
ik maak hier bij op dat het een sony RDR-HX 725 gaat ! ik heb veleden jaar ook een sony RDR-AT 205 gekocht en daar is ook veel mis mee hij is al 2 keer bij de td in almere geweest en er word zeer ondes kundig mee om gegaan ! dit bedrijf repareert ook voor andere merken en dat wist ik niet anders had ik hem niet gekocht !
ik heb hem nu bij mijn dealer gebracht en gezegt dat ik een ander apperaat wil hebben !
ik raad ook niemant aan om een sony te kopen want als er wat aan mankeert heb je een groot probleem !
ik zit zelf ook in de elektronica en weet waar ik over praat !
er zijn ook mensen die nooit problemen met sony gehad hebben die hebben geluk gehad ! naar ik heb voor 349 euro pech

hobbitje
door hobbitje - May 12, 2010 om 15:28
3 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb er een van jvc ,en daar ging zonder een of andere reden de brander ook vreemd doen dat de disk niet leesbaar was enz tot een gegeven moment hij er helemaal mee stopte.het viel gelukkig nog inde garantietijd,maar toch denk ik dat bij jou het zelfde aan de hand is,je kunt er beter er een nieuwe brander er in laten z\etten,want die van mij werkt nu perfekt.

er
door erky - May 15, 2010 om 14:53
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Janusje,
Jouw probleem is voor mij theoretisch - ik heb zelf geen DVD-HD recorder. Mijn idee is dat als er vele tv programma's op de harde schijf staan en als je deze wilt wegzetten (branden) op DVD ze niet echt gewist worden op de harde schijf van jouw recorder. Ik kan mij voorstellen dat je er mee naar de reparateur of de winkel bent gegaan voor een oplossing. De harde schijf is nu vervangen en de 'reparatie' is niet goed uitgevoerd. Dus heb je recht op een nieuwe reparatie zonder kosten of de kosten voor de vorige reparatie terug - als het tenminste niet langer dan een maand geleden is dat je hem terug kreeg.

Ik neem aan dat blz. 80, 81 (126) in de gebruiksaanwijzing over wissen jou goed bekend zijn. Had je al eens geprobeerd een onbelangrijke opname te wissen, niet de titel, maar de opname? Gaf dat meer vrije ruimte op de HD?

Ook in jouw recorder zit software die zorgt dat hij doet wat hij moet doen. Naast de niet vreemde diagnose van de kapotte harde schijf kan de e-prom (bios) met de software dus ook een fout bevatten en dat los je niet makkelijk op. Die software reparatie kan wel snel opgelost worden als de Sony de optie kent voor upgraden en dat kan ik niet zien aan de specs.

Mijn tip is dat je snel terug gaat naar de reparateur (hopelijk dezelfde als de leverancier) om het probleem voor te leggen. Deze fout, lijkt me, komt niet door een bedieningsfout en valt dus gewoon onder de apparaat garantie, niet de fabrieksgarantie. Het ding behoort zeker 3 à 4 jaar probleemloos te draaien. Sony staat overigens bij mij niet bekend als servicegericht!

Succes,
Erky

ho
door honda98 - May 16, 2010 om 14:40
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben het met erky eens dat sony niet bekent staat als service gericht !
die firma die voor sony repareert is FRS europe en zit in almere ~
zereparen ook voor andere merken zoals ik al eerder shreef !
waar door de firma niet goed op de hoogte is van sony apperatuur !
endaar om word daar ondeskundig met apperatuur om gegaan waar door defecten niet gelokaiissert worden !
nee van mij hoeft sony niet meer !
ik had beter naar mijn broer moeten luisteren ! die had al een eerder tegen mij gezegt dat sony niet goed was ! hij heeft nu een panasonic dvd recorder en is er heel tevreden mee ! ik wil hem volgen !maar eers moet ik die sony kwijt zien te raken !