Een advies, koop niets bij Coolblue.
Eerst problemen met de Vaatwasser.
Maar dit is hier ook besproken. Als compensatie een tegoedbon van 30 euro ontvangen. Nouw ik had een Switch nodig dus een switch bij CoolShit besteld van die tegoedbon. Deze zou de volgende avond door Budbee worden bezorgd. Helaas niet en ook de dag erna en erna en erna niet. BudBee geeft aan dat deze zoek is en CoolShit geïnformeerd te hebben. Helaas, ondanks dat die zoek is doet wederom CoolShit niets en weigeren zij een ander op te sturen. Weg 40 euro!!!
Dus afgelopen zaterdag rond half 5 meld Budbee dat deze verdwenen is en zal het doorgeven aan Coolblue. Het is nu maandagmiddag en u hebt nu al een antwoord? Maar wat was het preciese antwoord van Coolblue? Het is geen bedrijf die niets zou zeggen of niets zou doen.
Normaal word er een week gewacht in het kader van "onderzoek". Vele pakjes duiken namelijk ergens ineens weer op. Mocht er na een week nog niets zijn, zal u dan een nieuwe krijgen.
Hoe zit het exact bij u?
Voor een switch ga je naar de winkel om de hoek.
Dan heb je m gelijk
Er is ook weekend in verkoopland
De TS hoeft bij coolblue met de tegoedbon van €30 maar €10 bij te leggen.
Toch wel een reden om bij coolblue te bestellen.
Wacht nog even het contact met Coolblue af, zij hebben te kort geleden vernomen dat uw pakket vermist is om nu al te reageren.
Als het druk is en vele pakjes komen bleef er wel eens iets in de bus achter, komt volgende werkdag wel!
Vooral als je in jou buurt geen andere zitten is 1 overslaan een manier van effcienter werken.
Niet Uw prijs maar hun vergoeding?
Ook vergeten of zoekgeraakte.....
Een volle bus, ik moet iets bezorgen maar wat en hoe ziet dat eruit?
Dan is overslaan en vanavond nog bezorgen handiger dan in volle bus 1 pakje te zoeken.
Ik heb nu ook voor 23.59 uur besteld, morgen in brievenbus roepen ze!
Deze Bol. com is leuk zo snel maar de bezorgers worden hier gek van.
Zal wel brievenbus worden met normale Post NL postbode worden....
Betaalde maar liefst 2,77 dus hoeveel is er voor die bezorger netto?
Mag ik zo vrij zijn om toch maar niet op uw advies in te gaan om niet meer bij Coolblue te kopen. Heb er zelf, tot nu toe, heel goede ervaringen mee. Maar misschien reageert u veel te voorbarig. Vergeet niet dat "Sinterklaas" zich nu al slagen in rondte moet bezorgen.
Dus Budbee raakt jouw pakje kwijt en omdat Coolblue van jou geen tijd krijgt om te onderzoeken wat er is gebeurd is dat een shit bedrijf.
Nou ik blijf lekker bij Coolblue bestellen want het is 1 van de beste webshops en ook de betrouwbaarste al zijn er dus klanten die het anders vinden omdat ze niet willen wachten op een oplossing
Lees het bericht van Budbee nog eens goed:
Ik zal de webshop er over inlichten. Zij zullen contact met je opnemen voor een verdere oplossing.
Op zaterdag 13 novemer om 4:24 wist Coolblue nog van niets.
Je had dus even moeten wachten tot je een berichtje kreeg van Coolblue.
Zo te lezen heb je dat niet gedaan en ben je een beetje boos geworden.
Daar schiet je niets mee op. Dat blijkt nu wel.
Coolblue moet nog even uitzoeken wat er mis is gegaan, administratief afhandelen etc.
Heb nog even geduld. Een oplossing komt er vast nog wel.
Als ook al gezegd maar dan in andere woorden: voor dit soort zaken zijn er ook onderdelenwinkels en dan heeft u niet het probleem zoals u nu heeft.
U geeft aan dat uw probleem hier al eerder is besprken en dan bent u neem ik aan toch gewezen op de wettelijke plichten die de verkoper heeft en ik nu, mogelijk overbodig u zich mogelijk heeft laten afkopen met een tegoedbon. De verkoper had u m.i gratis moeten leveren. (Wellicht nu overbodig
:https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM )
U gooit weer de boel door elkaar. Die tegoedbon was voor het probleem, van jaren geleden, met een vaatwasser. Het gaat nu om een switsch die bij verzending is zoekgeraakt. Dan is het normaal dat er een onderzoek plaats vindt en bij niet terugvinden zal Cooblue echt wel een nieuwe zenden. En dan meteen roepen om een ingebreke stelling en andere wetsartikelen er bij te halen is behoorlijk voorbarig zeker in deze zaak waarin Coolblue best wel een goede service heeft.
@GERBERA, dat is dan een kwestie van hoe ik de vraag lees en begrijp. Probleem met vaatwasser, een bon ter compensatie en ik begreep dat die is benut voor de aankoop van de switch. U leest het en mogelijk terecht anders. U houd lijkt mij wel van 'op de vingers tikken' en dat zouden we toch niet doen op deze site)
Heeft niets met elkaar op de vingers tikken te maken, het is een kwestie met de juridische adviezen of die hier van toepassing zijn.
Heb totaal geen problemen met Coolblue, dus als u het niet erg vindt blijf ik daar gewoon kopen. Gewoon ff geduld hebben en geef ze de tijd het op te lossen zoals in het chatbericht vermeld. Dat is de normale werkwijze bij vermissing van een pakketje. Komt het niet boven water krijgt u alsnog een nieuwe toegezonden en zijn alle wetsartikelen overbodig.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer