st
door stanleyvc Nov 15, 2021 om 17:19
Elektronica & tv
Een advies, koop niets bij Coolblue.

Eerst problemen met de Vaatwasser.
Maar dit is hier ook besproken. Als compensatie een tegoedbon van 30 euro ontvangen. Nouw ik had een Switch nodig dus een switch bij CoolShit besteld van die tegoedbon. Deze zou de volgende avond door Budbee worden bezorgd. Helaas niet en ook de dag erna en erna en erna niet. BudBee geeft aan dat deze zoek is en CoolShit geïnformeerd te hebben. Helaas, ondanks dat die zoek is doet wederom CoolShit niets en weigeren zij een ander op te sturen. Weg 40 euro!!!

3686 12 Rapporteer

ne
door neodutchio - Nov 15, 2021 om 17:26
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dus afgelopen zaterdag rond half 5 meld Budbee dat deze verdwenen is en zal het doorgeven aan Coolblue. Het is nu maandagmiddag en u hebt nu al een antwoord? Maar wat was het preciese antwoord van Coolblue? Het is geen bedrijf die niets zou zeggen of niets zou doen.
Normaal word er een week gewacht in het kader van "onderzoek". Vele pakjes duiken namelijk ergens ineens weer op. Mocht er na een week nog niets zijn, zal u dan een nieuwe krijgen.
Hoe zit het exact bij u?

va
door vanlotjegetikt - Nov 15, 2021 om 17:28
809 Antwoorden / Vragen

Voor een switch ga je naar de winkel om de hoek.
Dan heb je m gelijk
Er is ook weekend in verkoopland

ma
door malty Nov 15, 2021 om 17:42
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De TS hoeft bij coolblue met de tegoedbon van €30 maar €10 bij te leggen.
Toch wel een reden om bij coolblue te bestellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 15, 2021 om 17:40
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Wacht nog even het contact met Coolblue af, zij hebben te kort geleden vernomen dat uw pakket vermist is om nu al te reageren.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 15, 2021 om 18:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als het druk is  en  vele pakjes komen  bleef er wel eens iets in de bus achter, komt volgende werkdag wel!

Vooral als  je  in jou buurt geen andere zitten is 1 overslaan een manier van effcienter werken.

Niet Uw prijs maar hun vergoeding?

Ook vergeten of zoekgeraakte.....

Een volle bus, ik moet iets bezorgen maar wat en hoe ziet dat eruit?

Dan is overslaan en vanavond nog bezorgen  handiger dan  in volle bus 1 pakje te zoeken.

Ik heb nu ook voor 23.59 uur besteld, morgen  in brievenbus roepen ze!

Deze Bol.  com  is   leuk zo snel maar de bezorgers worden hier gek van.

Zal wel brievenbus worden met  normale  Post NL postbode worden....
Betaalde maar liefst  2,77 dus hoeveel is er voor die bezorger netto?

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2021 om 18:56
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Mag ik zo vrij zijn om toch maar niet op uw advies in te gaan om niet meer bij Coolblue te kopen. Heb er zelf, tot nu toe, heel goede ervaringen mee. Maar misschien reageert u veel te voorbarig. Vergeet niet dat "Sinterklaas" zich nu al slagen in rondte moet bezorgen.

rj
door rjw - Nov 15, 2021 om 19:29
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry, maar ik blijf gewoon bij Coolblue kopen. Prima bedrijf. En nee, ik werk daar niet.

Gr
door Grunn1 - Nov 16, 2021 om 00:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dus Budbee raakt jouw pakje kwijt en omdat Coolblue van jou geen tijd krijgt om te onderzoeken wat er is gebeurd is dat een shit bedrijf.
Nou ik blijf lekker bij Coolblue bestellen want het is 1 van de beste webshops en ook de betrouwbaarste al zijn er dus klanten die het anders vinden omdat ze niet willen wachten op een oplossing

panter22
door panter22 - Nov 16, 2021 om 08:20
6599 Antwoorden / Vragen

Lees het bericht van Budbee nog eens goed:
Ik zal de webshop er over inlichten. Zij zullen contact met je opnemen voor een verdere oplossing.
Op zaterdag 13 novemer om 4:24 wist Coolblue nog van niets.
Je had dus even moeten wachten tot je een berichtje kreeg van Coolblue.
Zo te lezen heb je dat niet gedaan en ben je een beetje boos geworden.
Daar schiet je niets mee op. Dat blijkt nu wel.
Coolblue moet nog even uitzoeken wat er mis is gegaan, administratief afhandelen etc.
Heb nog even geduld. Een oplossing komt er vast nog wel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 16, 2021 om 10:38
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als ook al gezegd maar dan in andere woorden: voor dit soort zaken zijn er ook onderdelenwinkels en dan heeft u niet het probleem zoals u nu heeft.

U geeft aan dat uw probleem hier al eerder is besprken en dan bent u neem ik aan toch gewezen op de wettelijke plichten die de verkoper heeft en ik nu, mogelijk overbodig u zich mogelijk heeft laten afkopen met een tegoedbon. De verkoper had u m.i gratis moeten leveren.  (Wellicht nu overbodig

:https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM )

gerbera
door gerbera Nov 17, 2021 om 14:22
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U gooit weer de boel door elkaar. Die tegoedbon was voor het probleem, van jaren geleden, met een vaatwasser. Het gaat nu om een switsch die bij verzending is zoekgeraakt. Dan is het normaal dat er een onderzoek plaats vindt en bij niet terugvinden zal Cooblue echt wel een nieuwe zenden. En dan meteen roepen om een ingebreke stelling en andere wetsartikelen er bij te halen is behoorlijk voorbarig zeker in deze zaak waarin Coolblue best wel een goede service heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 17, 2021 om 16:07
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, dat is dan een kwestie van hoe ik de vraag lees en begrijp. Probleem met vaatwasser, een bon ter compensatie en ik begreep dat die is benut voor de aankoop van de switch. U leest het en mogelijk terecht anders. U houd lijkt mij wel van 'op de vingers tikken' en dat zouden we toch niet doen op deze site)

gerbera
door gerbera Nov 18, 2021 om 13:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft niets met elkaar op de vingers tikken te maken, het is een kwestie met de juridische adviezen of die hier van toepassing zijn.

gerbera
door gerbera - Nov 16, 2021 om 21:56
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Heb totaal geen problemen met Coolblue, dus als u het niet erg vindt blijf ik daar gewoon kopen. Gewoon ff geduld hebben en geef ze de tijd het op te lossen zoals in het chatbericht vermeld. Dat is de normale werkwijze bij vermissing van een pakketje. Komt het niet boven water krijgt u alsnog een nieuwe toegezonden en zijn alle wetsartikelen overbodig.

Gr
door Grunn1 - Nov 17, 2021 om 09:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

STANLEYVC, krijgen we ook nog een keer een reactie terug of heeft Coolblue inmiddels contact opgenomen en het opgelost. Waarschijnlijk wel want zo is de service van Coolblue. Helaas zoals zo vaak gaat wel je gal spugen over een bedrijf en het zwart maken maar als ze het oplossen niet even je excuus maken en zeggen dat je fout zat en vooral niet toegeven dat het opgelost is.

john devries
door john devries - Nov 17, 2021 om 11:06
219 Antwoorden / Vragen

Een onzinnig advies om niets bij Coolblue te kopen omdat jij een probleempje met dit bedrijf hebt .Coolblue is een prima en klantvriendelijk bedrijf weet ik uit ervaring. Bij ieder bedrijf gaat er wel eens mis Stanley [Edit redactie: taalgebruik!]