to
door tonijsselstein Aug 7, 2010 om 09:51
Elektronica & tv

Einde analoge tv signaal caiw

Per 10-10-2010 stopt Caiw met het doorgeven van het analoge signaal. Dat zou voor ons (gezien met 3 grote puberkinderen) betekenen dat we behalve een decoder voor de tv in de huiskamer ook 4 decoders extra moeten aanschaffen zodat we op de slaapkamer en op de kamers van de kinderen tv kunnen blijven kijken. Nu kijken we alleen digitaal in de huiskamer en de rest kijkt analoog. Ik vind het nogal niet wat om 4 decoders aan te moeten schaffen en ben dus op zoek naar een aanbieder die in IJsselstein (Utr) gewoon nog analoog blijft doorgeven. Tele 2 heeft die mooie reclame maar dat schijnt niet mogelijk te zijn in IJsselstein. Wie heefr er nog ideeen voor ons??

4279 10 Rapporteer

invalide
door invalide - Aug 7, 2010 om 10:23
787 Antwoorden / 5 Vragen

Tele 2 heeft alleen Ziggo en UPC netwerk gekregen en helaas niet in Uw buurt.

Omdat analoog stopt heeft Tele2 er niets aan want Digitaal doorgeven willen ze niet!
Verder heeft U bij aankoop het risico dat U bij verhuizen naar andere aanbieder met deze dure aangeschafte blijft zitten.

Op marktplaats worden door verhuisde mensen naar andere aanbieder regelmatig decoders 2e hands aangeboden, dus ze zouden er tussen moeten zitten!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 7, 2010 om 10:25
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Ton,

Ja, dat heet vooruitgang.
Via DVB-T In Nederland heet dat ook Digitenne) kan ook veel ontvangen worden voor relatief weinig geld. Ned. 1, 2, 3, en een regionale zijn vrij, voor de commerciële bagger is een kaart (abonnement) per tv nodig.

De ontvangers, die via de scart interface gaan, kosten vanaf € 15,- (zonder kaartlezer) tot zo'n €50,- (met kaartlezer) op de vrije markt. KPN is duurder.
Je hebt voor ontvangst alleen nog een TV met scart aansluiting nodig.

Hardware ERror MAN.

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2010 om 12:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@invalide: het is niet waar dat Tele2 digitale tv niet [u]wil[/u] doorgeven. Er is sinds kort uitsluitend concurrentie [u]toegestaan[/u] m.b.t. het analoge kabel-tv signaal. Het betreft een puur administratieve wijziging want het signaal is exact hetzelfde als van de kabelmaatschappij zelf (net als bij stroom en gas), ook het zenderaanbod is hetzelfde. Aangezien Caiway in z'n geheel stopt met de doorgifte van analoog signaal is daar dus geen optie via Tele2 mogelijk (wel via IP-tv overigens). Zou het een verkapte anti-concurrentie maatregel zijn van Caiway?

Wat wel mogelijk is, is om via een speciale DVB-T ontvanger (ca. €20 p/s) het signaal van Caiway door te zetten naar de overige tv's. Niet het hele zenderpakket (slechts 16 zenders) is op die manier te ontvangen maar dat kun je nu ook niet.
Zie Caiway test DVB-T via kabel.

Persoonlijke noot: zoveel tv's in 1 huis gaat wel vrij ver, maar da's slechts mijn mening.

webcare caiway
door webcare caiway - Aug 9, 2010 om 16:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tonijsselstein,

Caiway heeft besloten om op 10 oktober 2010 te stoppen met het analoge signaal. Met de stopzetting komt er meer capaciteit vrij voor onder meer nieuwe HD-programma's en andere digitale diensten.

Bij de overgang van analoog naar digitaal kunt u kiezen uit verschillende opties, van eenvoudig tot uitgebreid en van gratis tot € 349,-. U leest hier meer over deze opties op deze website en in deze PDF.

Caiway levert een DVB-T zenderaanbod van 21 populaire zenders als gratis service, speciaal voor de extra televisies in huis. Caiway radio/tv abonnees (m.u.v. abonnees in Hilvarenbeek, Loenen en Pijnacker) kunnen dit zenderaanbod ontvangen met een in de TV ingebouwde DVB-T ontvanger of een externe DVB-T ontvanger.

Caiway verkoopt een DVB-T ontvanger voor €19,90. U leest hier meer over het aanbod.

Ik vertrouw erop dat u hiermee geholpen bent. Als u nog vragen heeft kunt u hier reageren of een mail sturen naar webcare@caiway.nl

Met vriendelijke groet,
Het webcare team van Caiway

caiwayklant
door caiwayklant - Sep 21, 2010 om 09:06
11 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat de analoge uitschakeling op 101010 wel door overal?

Ik lees op een andere website dat iemand over geheime informatie beschikt dat in een aantal gemeenten, Caiway onder druk van de vele opzeggingen, toch analoog blijft doorgeven.

Klopt dit of is dit klinkklare onzin ??

Zie hier de link van het artikel: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2010/september/16/linA_a_recta_watermanagement

en hier de tekst waarop ik doel:

geschreven door ene Jeroen.

Saillant detail overigens, Caiway heeft onder druk moeten besluiten om in bepaalde gemeenten het analoge signaal niet van de kabel op te halen op 10-10-10, omdat teveel abonnees in een aantal gemeenten opzegden.
Natuurlijk wordt dit ernstig stil gehouden door Caiway, maar ik weet al waar ik deze informatie mét bewijs straks wél terug ga vinden:

birdies
door birdies - Sep 21, 2010 om 09:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Klopt dit of is dit klinkklare onzin ??.........

Over 19 dagen weet je het.

caiwayklant
door caiwayklant - Sep 21, 2010 om 11:04
11 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk weet ik dit over 19 dagen, maar het scheelt me de aanschaf van twee digitale kastjes als ik het nu weet.

birdies
door birdies - Sep 21, 2010 om 11:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=caiwayklant schreef op dinsdag 21 sep 2010, 11:04]Tuurlijk weet ik dit over 19 dagen, maar het scheelt me de aanschaf van twee digitale kastjes als ik het nu weet.

Dan even wachten met de aanschaf van decoders? Lijkt mij stug, dat, mocht het niet doorgaan, ze tot de allerlaatste dag wachten dit bekend te maken.

webcare caiway
door webcare caiway - Sep 21, 2010 om 17:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Caiwayklant,

In je bericht schrijf je dat Caiway besloten zou hebben om in een aantal gemeenten toch het analoge signaal te blijven uitzenden, dit is niet het geval. Caiway stopt op 10 oktober 2010 met het doorgeven van het analoge signaal in groot deel van het verzorgingsgebied, de gemeenten waarvoor dit geldt staan onder dit bericht vermeld.

Meer informatie over de overgang naar digitaal vindt u op deze website.

Ik vertrouw erop dat u hiermee geholpen bent. Als u nog vragen heeft kunt u hier reageren of een mail sturen naar webcare@caiway.nl

Met vriendelijke groet,
Het webcare team van Caiway

In deze gebieden is vanaf 10 oktober alleen digitale televisie beschikbaar:
De gemeente Westland, Midden-Delfland, Schiedam, Maassluis, Aalsmeer, Uithoorn, IJsselstein, Lopik (kern Benschop), Doorn, Halderberge (kern Oudenbosch), Den Haag (wijk Wateringse Veld), Gouda en omgeving.

In deze gebieden is vanaf 10 oktober analoge en digitale televisie beschikbaar:
In Krimpen aan den IJssel en Loenen aan de Vecht verdwijnt het analoge signaal pas per 1-1-2012. In Hilvarenbeek, Pijnacker, Delfgauw, Albrandswaard, Hendrik-Ido-Ambacht, Harderwijk en de gemeenten Heumen, Oss (Berghem), West Maas en Waal en Druten (Horssen) blijft het analoge signaal beschikbaar na 10-10-2010; de lokale kabelmaatschappij verzorgt daar zelf het analoge aanbod.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 21, 2010 om 18:29
1163 Antwoorden / 60 Vragen

sommige aanbieders van glasvezel leveren ook analoge TV. Ik kan zo snel even niets hierover vinden mbt uw gemeente, maar wellicht weet u zelf een aanbieder! Daarmee kunt u weer al uw toestellen aansluiten!