door willem58 Oct 15, 2010 om 18:39
Elektronica & tv

Electronisch circuit vervangen binnen 4 jaar

Ik heb een Canon camera Powershot A710 is van bijna 4 jaar oud. Het electronisch circuit blijkt nu al defect te zijn en moet worden vervangen.
Camera kostte 289,-- euro reparatie is 167,-- euro.
Kan ik iets verwachten van Canon, lijkt mij namelijk wel erg snel dat binnen 4 jaar al het electronisch circuit kapot is. Je mag van deze camer toc wel verwachten dat hij langer meegaat dan 4 jaar?
Wie heeft een oplossing / antwoord.

1064 9 Rapporteer

ro
door ron530 - Oct 15, 2010 om 19:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Is een beetje dubbel, is de camera veel gebruikt of weinig? Camera's slijten meer door het niet gebruiken.

freya
door freya - Oct 15, 2010 om 19:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo willem58,

Tja, na vier jaar is een dergelijk apparaat afgeschreven en zullen alle reparatiekosten dan ook voor jouw rekening komen. Elektronica kan altijd stuk gaan en als dat pas/al na 4 jaar gebeurt, dan is het gewoon niet anders.
Van Canon hoef je niets te verwachten.

Overigens denk ik dat je voor de prijs van die reparatiekosten (of misschien iets meer) tegenwoordig een camera koopt die beter (lees: meer mogelijkheden) is dan je Powershot A710. (maar dat is mijn mening)
Bovendien heb je dan weer een nieuw toestel met garantie, maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke overweging.

m.vr.gr. Freya

ikbenik
door ikbenik - Oct 15, 2010 om 19:11
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=willem58 schreef op vrijdag 15 okt 2010, 18:39]
Je mag van deze camer toc wel verwachten dat hij langer meegaat dan 4 jaar?

Vaak hoor je inderdaad dat je van een product mag verwachten dat die langer mee moet gaan dan een x tijd en dat je dan recht op kosteloze reparatie of vervanging hebt, maar is dat ook zo?

Je doet die beweren, en ik ben echt benieuwd waar je die informatie vandaan hebt.

wi
door willem58 - Oct 15, 2010 om 19:37
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 15 okt 2010, 19:01]Is een beetje dubbel, is de camera veel gebruikt of weinig? Camera's slijten meer door het niet gebruiken.
Camera is normaal gebruikt en er zijn ongeveer 5000 opnamen mee gemaakt.

wi
door willem58 - Oct 15, 2010 om 19:38
5 Antwoorden / 2 Vragen

=ikbenik schreef op vrijdag 15 okt 2010, 19:11:
=willem58 schreef op vrijdag 15 okt 2010, 18:39:
Je mag van deze camer toc wel verwachten dat hij langer meegaat dan 4 jaar?

Vaak hoor je inderdaad dat je van een product mag verwachten dat die langer mee moet gaan dan een x tijd en dat je dan recht op kosteloze reparatie of vervanging hebt, maar is dat ook zo?

Je doet die beweren, en ik ben echt benieuwd waar je die informatie vandaan hebt.
[/quote
=ron530 schreef op vrijdag 15 okt 2010, 19:01: Is een beetje dubbel, is de camera veel gebruikt of weinig? Camera's slijten meer door het niet gebruiken.

Dit was geen informatie, maar gevoelsmatig vind ik dan een camera langer meekan dan 4 jaar.

wi
door willem58 - Oct 15, 2010 om 19:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 15 okt 2010, 19:07]
Hallo willem58,

Tja, na vier jaar is een dergelijk apparaat afgeschreven en zullen alle reparatiekosten dan ook voor jouw rekening komen. Elektronica kan altijd stuk gaan en als dat pas/al na 4 jaar gebeurt, dan is het gewoon niet anders.
Van Canon hoef je niets te verwachten.

Overigens denk ik dat je voor de prijs van die reparatiekosten (of misschien iets meer) tegenwoordig een camera koopt die beter (lees: meer mogelijkheden) is dan je Powershot A710. (maar dat is mijn mening)
Bovendien heb je dan weer een nieuw toestel met garantie, maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke overweging.

m.vr.gr. Freya

[quote=ron530 schreef op vrijdag 15 okt 2010, 19:01]Is een beetje dubbel, is de camera veel gebruikt of weinig? Camera's slijten meer door het niet gebruiken.

Bedankt voor je reactie, een nieuwe camera zou de powershot G12 worden.

ikbenik
door ikbenik - Oct 15, 2010 om 19:48
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=willem58 schreef op vrijdag 15 okt 2010, 19:38]

Dit was geen informatie, maar gevoelsmatig vind ik dan een camera langer meekan dan 4 jaar.

Voor alle duidelijkheid: dus is het je eigen mening?

Om eventuele misverstanden te voorkomen: ik ben niet bezig om je onderuit te halen.

De reden dat ik het vraag:

Vaak hoor je dat je van een product mag verwachten dat die probleemloos een x tijd mee moet gaan en dat een product niet zo snel kapot mag gaan of behoort te gaan.
Ik wil alleen achterhalen waar dat vandaan komt.

ikbenik
door ikbenik - Oct 15, 2010 om 20:16
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 15 okt 2010, 20:11]misschien hebben jullie hier iets aan

Was ik al bang voor.

Het grote probleem is dat op de websites van consuwijzer en op conformiteit van alles beweerd wordt en dat mensen daar rechten gaan ontlenen en claimen.

Echter de grote adder onder het gras is dat in de disclaimers zeer duidelijk staat dat van de teksten op die websites GEEN rechten aan ontleent mogen worden.
Men verwijst voor de juiste teksten naar de wetboeken.