wj
door wjh Mar 18, 2007 om 17:01
Elektronica & tv

Ervaring met de draadloze HIFI-set WACS7000/12 van Philips

Wil een draadloze HIFI-set aanschaffen en ben via het internet gekomen op de WACS 7000/12 van Philips.

Helaas kan ik weinig beoordelingen vinden van mensen die dit apparaat hebben aangeschaft of er anderszins ervaring mee hebben.

Wie o wie wil zijn ervaring met dit apparaat met mij delen ?Gaarne jullie respons.

880 4 Rapporteer

movieman
door movieman - Mar 18, 2007 om 18:03
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik ben geen voorstander van "all-in-one" apparatuur. Als er iets stuk gaat, ben je het hele apparaat kwijt voor eventuele reparatie. Verder zijn die dingen zeer lastig of zelfs niet te repareren. Dit i.v.m. het feit dat de interne elektronica voor het grootste gedeelte uit zogenaamde SMD-techniek bestaat (zeer klein en haast onmogelijk om te solderen). Het is altijd beter om losse apparaten te kopen...

Ik heb gelezen dat er een harde schijf in het ding zit. Een HDD krijgt in de loop der tijd last van slijtage en gaat dus redelijk snel stuk terwijl de rest nog gewoon blijft werken.

Het probleem met (goedkope) Philips-apparatuur is dat ze geen lang leven heeft. Het forum staat overvol met klachten. Ik heb in het verleden altijd Philips gekocht omdat het degelijk was maar die tijden zijn helaas voorbij. De "veel voor weinig" politiek heeft de kwaliteit en service van Philips geen goed gedaan.

Ik weet niet hoeveel geld je ter beschikking hebt, maar ik zou iets meer uitgeven en eens kijken naar merken als Pioneer, Kenwood, Marantz, Denon, en nog een paar. Betrouwbaar en betaalbaar. Maar koop vooral GEEN Sharp, Samsung, Daewoo, LG, Medion, en nog wat van die Koreaanse en Taiwanese zooi.

Laat je goed informeren bij een speciaalzaak en laat winkels als It's, MediaMarkt, Epert, Kijkshop, enz. links liggen want die willen alleen maar verkopen!

De keuze ligt uiteraard bij jezelf...

Groetjes. ;-)

wj
door wjh - Mar 19, 2007 om 11:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tips Movieman.

Wist niet dat Philips zo laag op de ladder stond. Zal de sites van de betere merken afstruinen om te zien of ze een draadloos systeem in hun assortiment hebben.

Groetjes

bi
door biosbart - Sep 14, 2007 om 16:23
9 Antwoorden / 10 Vragen

 Gewoon nooit aan draadloos beginnen.

Dat blijft gevoelig voor storingen en verlies aan dynamiek.

 Ik ben echt geen pietje precies als het op hifi aankomt. Ik koop
altijd het goedkoopste voor de beste kwaliteit mogelijk, maar
waar  je nooit op moet bezuinigen zijn de boxen.

Gewoon draden wegwerken achter de plinten. Rotklusje voor een
regenachtige dag, maar dan heb je tenminste ook wat aan je nieuw
aangeschafte apparatuur. Waarom honderden euros betalen als je het
geluid toch niet eruit laat komen door minder goede speakers.

brynnar
door brynnar - Sep 14, 2007 om 16:37
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Biosbart,

Van harte welkom! De vraag is echter al wat gedateerd en de vraagsteller heeft waarschijnlijk inmiddels wel een keuze gemaakt.

Mvgr - B