sh
door shiwa Mar 14, 2006 om 13:34
Elektronica & tv

Espresso-apparaat

Ik ben op zoek naar een expresso-apparaat waar ik ook gewone koffie mee kan zetten. Een combi dus. Veel gezocht maar durf nog niet te kiezen.Wie heeft daar ervaring mee en is ook nog tevreden ? Is het waar dat gewone koffie prima lukt maar de espresso problemen geeft ? Duurt te lang en dus is de koffie niet goed warm meer ? Dit is een veelgehoorde klacht.

5089 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 14, 2006 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Mar 14, 2006 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een combi-apparaat van Krups. Niet goedkoop, maar wel heel goed. Zowel de gewone koffie als de espresso als de cappuchino zijn erg lekker. Als bonus zit er ook een tijdsschakelaar op het koffiezetapparaat. Wakker worden en de koffie al klaar....

ve
door verwijderd - Mar 14, 2006 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Redfloor, bedankt voor je reactie.

Je maakt me nieuwsgierig. Op Kieskeurig.nl waren nogal wat negatieve ervaringen met Krups ( type F784 en XP2000 ). Prijs ongeveer 300 euro. Hebben we het over hetzelfde apparaat ? Mijn interesse gaat ook uit naar Magimix een combi-apparaat van dezelfde prijs. Misschien is er ook iemand die dit apparaat in z'n bezit heeft.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring met dat Krups-apparaat is juist bijzonder slecht. In het model dat ik had zat geen pomp in de espresso. Dat gaf als resultaat dat de schuimlaag die de koffie kreeg weer werd weggeblazen door de hete stoom die dan volgt. Ook is het espresso gedeelte een aantal keren gaan lekken. De druk wordt opgebouwd door koken van het water. Wanneer de koffie iets te fijn gemalen is verstoppen de gaatjes en wordt de pakking tussen beide delen uitgedrukt.

Ik heb nu twee losse apparaten: voor gewone koffie gebruik ik een machine van DE. Deze schakelt uit wanneer het waterniveau laag wordt. Hierdoor valt de terugslagklep niet steeds droog waardoor je zelden hoeft te ontkalken. En als espresso gebruik ik een apparaat van het merk Bodin, bij het kruidvat gekocht voor ongeveer 50 euro. Deze heb ik nu jaren en werkt naar behoren.

Met vriendelijke groet,

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds een paar weken heb ik een Bosch 3601 gekocht en er zeer tevreden over,de eerste kop kan wel iets kouder zijn als de volgende,maar dit is op te lossen door even wat water door het pijpje te laten lopen.De koffie smaakt prima.

Mijn zoon heeft de Magimix,deze werkt met cups en die is daar zeer tevreden over.

Groeten Frits

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Shiwa,

Zelf heb ik al een aantal jaren -  tot volle tevredenheid - een Krups "CaféPresso Crematic", voor gewone koffie, espresso en cappuccino. Omdat wij nu ook een senseo-apparaat hebben, gebruiken wij het espresso/cappuccino- gedeelte nauwelijks meer. Dan wordt zo'n apparaat al snel een sta in de weg. Daarom willen wij het apparaat verkopen. Mocht je belangstelling hebben, laat het mij dan even weten.

Met vriendelijke groet,

Esselina

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik ben een verwoed espresso drinker en ik heb zelf een handmatig piston apparaat van quick mill de 3035.
Wanneer je echte espreso wil, moet je zeker geen combi apparaat kopen. Ga naar een goede kookwinkel of koffiewinkel (bijv. Simon Levelt site: http://www.simonlevelt.nl/index_ns.html ) en laat je adviseren. Apparaten van Bodin, Krups e.d. zijn wat mij betreft nog slechter dan een Senseo.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds een paar maanden hebben wij een Saeco espressoapparaat.Een geweldig apparaat,geeft prachtige crema.Het fijne is dat je ook gewone koffie(snelfiltermaling) in de houder kunt doen.Geeft ook heerlijke koffie (voor de niet-espressoliefhebbers) en zowaar ook met crema.En als je het jezelf gemakkelijk wilt maken:ook koffiepads geven mooie koffie met crema.Wat wil je nog meer....Wij zijn heel blij met het apparaat.Je kan hem vinden op:http://www.arte-dell-espresso.nl/katalog/default.php?id=6&subid=11&elid=153.Sterkte met je zoektocht!

groeten

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als aanvulling:wij hebben dus de via venezia,zoals je kan zien als je de link in het vorige bericht kopieert.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou eens op de LavAzza site kijken. Erg lekkere koffie die ook in de betere restaurants word geserveerd. http://www.lavazza.nl/

Veelal profesionele apparaten maar er zijn er ook voor thuisverbruik. Toegeven dat ze niet echt voordelig zijn maar ja, alle waar naar het geld.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij drinken onze koffie nog steeds op de "Indische" manier, zoals dat heet "koffie toebroek". (oude spelling) . Te bereiden als volgt: een flinke schep snelfiltermaling koffie (C1000 Roodmerk) met of zonder suiker en daar kokend water op. Eventueel koffiemelk toevoegen, mok afdekken en koffie een paar minuten laten bezinken. Geen dure apparaten en toch lekkere koffie met een natuurlijke smaak. Bij het laatste slokje wel even oppassen dat je geen drab meedrinkt. Zo drinken miljoenen mensen hun koffie in de landen waar de meeste koffie vandaan komt. Meestal hebben ze geen dure koffie zet apparaten in huis en soms zelfs geen stroom. Maar wel altijd lekkere koffie ! SG.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2006 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

wij hebben een bosch benvenuto b30 wij zijn heel erg tevreden komt als best uit de bus van kieskeurig. je kan kleine en grote koffie zetten zelfs capacino, warm water en expresso, je kan zelfs de sterkte bepalen. wij zouden niet anders meer willen.

gr. maria

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben destijds SAECO VIENNA gekocht automaat. Reeds na 3 maanden problemen en na 2 jaar niet meer te gebruiken en het apparaat staat nu reeds een aantal JAREN ongebruikt. Reparatie is veels te duur. Op de koffiezetuitloopeenheid zit 5 jaar garantie maar daar houdt SAECO zich niet aan.Machines worden ter reparatie aangeboden bij de firma VAN POMMEREN te Utrecht(volgens SAECO reparatiebedrijf van hun) maar daar heb ik en zeer veel andere mensen nare ervaringen mee. Ik heb reeds zeer vele klachten verzameld over dit apparaat en het is om te huilen,het apparaat kostte destijds bijna fl.900.-Ik heb een tiental keren met de verkoopleider BENELUX  gecorrespondeerd maar tot heden is er NIETS aan het apparaat gedaan.Via mijn leverancier heb ik alles op papier gezet maar die kon ook niet veel voor me doen. Mijn advies koop nooit meer een SAECO gezien de slechte ervaringen wat betreft garantie.  Als U een espresso apparaat koopt dan geen volautomaat. Bonen kunt U zelf wel malen. Verder nog een tip,verwarm de kopjes altijd voor met heet water uit bv.waterkoker,is snel klaar en de kopjes worden goed heet. Wij hebben nu een espresso apparaat van Krups maar geen volautomaat en dit werkt al 3 jaar zonder problemen,wel goed schoonhouden en ontkalken. Hoop U hiermede van dienst te zijn geweest.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Noordzee,

Wat een naar verhaal,nou maar hopen dat onze saeco het wèl goed blijft doen.De via venezia is een veel minder geavanceerd apparaat dan die van jullie,hij kost  € 259,00.Er moet gemalen koffie in.Er is ook geen warmhoudplaat of iets dergelijks,maar de koffie wordt zo snel gezet dat het gloeiend heet in het (koude) kopje komt en ook goed warm blijft.

Hebben jullie de consumentenbond al ingeschakeld om te bemiddelen bij jullie kapotte apparaat?

groeten,Ine

ve
door verwijderd - Mar 21, 2006 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn espresso: Senseo apparaat. Laat eerst heet water lopen in het kopje zonder pads. Neem 2 pads PARC ESPRESSO van de ALDI. Als één van de beste soort pads getest door de consumentenbond. Doe 2 pads in de senseo. Druk op de knop voor één kopje. Een belevenis.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een espressoapparaat dat met centrifuge systeem werkt. Geeft een fantastisch resultaat, flinke schuimkraag en veel beter dan andere apparaten die ik eerder had. Is bovendien spotgoedkoop, alleen niet meer te koop dus alleen maar in het tweede hands circuit verkrijgbaar. Ik heb n Siemens waarmee je gewone koffie en espresso kan maken, maar anders kan je n losse espresso kopen van D.E. of van Bosch. 'T ziet er niet sexy uit, maar als je van de koffie opgewonden wordt, wie maakt zich dan nog druk?

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Noordzee,

Ik begrijp werkelijk niet waarom je deze negatieve opmerkingen hier plaatst, dit is een persoonlijke ervaring. Wij doen al jaren onze aankopen bij deze firma en deze zijn uitsluitend zeer positief!

Maar om op de vraag terug te komen: 1 advies: laat je uitvoerig informeren in een speciaalzaak. Vraag om een demo van de machine, proef eventueel koffie, vraag hoe het onderhoud gaat van deze machine. En onthoud dat een machine "groot" onderhoud nodig heeft (net zoals een auto, maar dan kleiner natuurlijk). Beantwoordt voor jezelf ook de vraag hoe vaak je het apparaat gaat gebruiken en voor welke producten.

Gewone koffie en espresso mogen geen verschil uitmaken alleen qua hoeveelheid water. Dus "gewone" koffie is de slappere versie.

Over de temperatuur moet je weten dat espressobonenkoffie niet tot kooktemperatuur verhit mogen worden, dan gaan deze verbrand smaken (en dat wil je niet). Daarom is de standaard temperatuur van deze machines vele graden lager dan de gewone koffiezetapparaten. Espressokopjes hebben daarom ook een dubbele wand en moeten ze voorverwarmd worden: zo blijft de temperatuur bewaard. Dus veelgehoorde klachten zijn waarschijnlijk door onwetendheid veroorzaakt.

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande punten bij de aanschaf van je machine.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

de vraag was van 14-03-2006

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh je, hier wordt iemand heel klein..... Excuses!