th
door thomas cvu May 3, 2011 om 18:07
Elektronica & tv

Films "kopen" bij ziggo on demand en dubbel betalen

Je neent Ziggo on demand en KOOPT een film NOT je betaald vor deze film 2,48 en je kinderen kijken hem in een maand een paar keer vinden ze leuk! en dan komt het: KOPEN bij Ziggo is huren zie hieronder het resultaat:

A-Team- The (HD) 12-03-2011 11:40 4,16
Snuf de Hond en de 12-03-2011 13:51 2,48
Snuf de Hond en he 13-03-2011 11:09 4,16
16 Blocks (HD) 19-03-2011 14:47 3,32
Snuf de Hond en de 26-03-2011 13:45 2,48
Open Season 3 -NL- 26-03-2011 17:41 3,32
Snuf de Hond en he 29-03-2011 07:32 4,16
Snuf de Hond en de 29-03-2011 13:51 2,48
Snuf de Hond en de 29-03-2011 15:31 3,32
Heksje Lilly (HD) 03-04-2011 12:09 2,48
Ernst & Bobby en h 03-04-2011 13:30 4,16
Snuf de Hond en de 04-04-2011 12:50 2,48

En zo ben je dus de klos, je betaald elke keer weer voor de zelfde film!

Beste Ziggo,

Kopen is kopen en niet huren!!

Gr Thomas

11540 34 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2011 om 19:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Alsje voorwaarden had gelezen dan had je gezien dat dit zo was.

th
door thomas cvu - May 3, 2011 om 20:08
10 Antwoorden / 2 Vragen

Staat niet in de voorwaarden, hierin staat dat je de film aanschaft....en betaald u altijd twee of meer keren voor een reeds geleverd product?

Zelfs helpdesk medewerkers zeggen dat het raar is inderdaad....

dobby
door dobby - May 3, 2011 om 21:32
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=thomas cvu schreef op dinsdag 3 mei 2011, 18:07]Je neent Ziggo on demand en KOOPT een film NOT je betaald vor deze film 2,48 en je kinderen kijken hem in een maand een paar keer vinden ze leuk! en dan komt het: KOPEN bij Ziggo is huren zie hieronder het resultaat:

A-Team- The (HD) 12-03-2011 11:40 4,16
Snuf de Hond en de 12-03-2011 13:51 2,48
Snuf de Hond en he 13-03-2011 11:09 4,16
16 Blocks (HD) 19-03-2011 14:47 3,32
Snuf de Hond en de 26-03-2011 13:45 2,48
Open Season 3 -NL- 26-03-2011 17:41 3,32
Snuf de Hond en he 29-03-2011 07:32 4,16
Snuf de Hond en de 29-03-2011 13:51 2,48
Snuf de Hond en de 29-03-2011 15:31 3,32
Heksje Lilly (HD) 03-04-2011 12:09 2,48
Ernst & Bobby en h 03-04-2011 13:30 4,16
Snuf de Hond en de 04-04-2011 12:50 2,48

En zo ben je dus de klos, je betaald elke keer weer voor de zelfde film!

Beste Ziggo,

Kopen is kopen en niet huren!!

Gr Thomas
Kopen? dat staat nergens vermeld.. zie hier de voorwaarden

Dit is overigens bij elke online content provider zo (nou ja - laat ik voor de zekerheid "bijna" elke zeggen..).. kopen is rechten technisch vrij lastig.. daar gaan de netwerken / belanghebbenden niet mee accoord... nou ja - doen ze wel.. maar alleen niet voor deze prijzen...

Sorry - maar was duidelijk van te voren bekend, en ook algemeen gangbaar, dus had je kunnen weten.. en staat ook nog eens duidelijk in de (boven aangehaalde) voorwaarden.. helaas.. voortaan eerst lezen wat je precies gaat bestellen en waar je exact voor betaald...

br
door brui0929 - May 3, 2011 om 21:34
635 Antwoorden / 10 Vragen

en later zie je de zelfde film nog eens jaren lang gratis

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2011 om 21:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Met On Demand bestel je vanaf je bank direct films en series. Je betaalt per film of serie en krijgt dit op je factuur gespecificeerd.
De film of serie is 24 uur lang onbeperkt te kijken, pauzeren of nog een keer bekijken.
Voor de duidelijkheid

rj
door rjw - May 3, 2011 om 22:53
3274 Antwoorden / 5 Vragen

On demand films moet je vergelijken met het huren van dvd's in de videotheek. Daar moet je ook iedere keer opnieuw betalen als je een film weer gaat halen.

birdies
door birdies - May 4, 2011 om 00:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=thomas cvu schreef op dinsdag 3 mei 2011, 20:08]Staat niet in de voorwaarden, hierin staat dat je de film aanschaft....en betaald u altijd twee of meer keren voor een reeds geleverd product?

Voortaan eerst maar even goed de spelregels doornemen voordat je begint te schreeuwen! Zoals al gezegd, wordt door Ziggo nergens gesproken over 'kopen'. Alle info is te vinden op hun website. Hoe moeilijk kan het zijn???

birdies
door birdies - May 4, 2011 om 00:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Overigens vind ik wel dat de huurtermijn van 24 uur erg kort is. Reëler lijkt mij een periode van 72 uur.

ziggo_alex
door ziggo_alex - May 4, 2011 om 11:47
33 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo thomas cvu,

Het wat de anderen ook al aangeven klopt het inderdaad dat je een film huurt.

Interactieve Televisie geeft je de mogelijkheid om direct vanuit de huiskamer films en series te bestellen en bekijken. Wanneer het jou uitkomt. Je raakt in ieder geval nooit uitgekeken.

* Films bestel je eenvoudig via je afstandsbediening
* Ga hiervoor via je afstandsbediening naar het menu en navigeer naar 'on demand'
* Je betaalt per film of aflevering van je favoriete televisieserie
* Je kunt de film of aflevering 24 uur lang na aankoop onbeperkt bekijken, pauzeren of
zelfs nog een keer bekijken
* De prijzen variëren van €1,95 tot €6,95

th
door thomas cvu - May 4, 2011 om 11:55
10 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 4 mei 2011, 00:03][quote=thomas cvu schreef op dinsdag 3 mei 2011, 20:08]Staat niet in de voorwaarden, hierin staat dat je de film aanschaft....en betaald u altijd twee of meer keren voor een reeds geleverd product?

Voortaan eerst maar even goed de spelregels doornemen voordat je begint te schreeuwen! Zoals al gezegd, wordt door Ziggo nergens gesproken over 'kopen'. Alle info is te vinden op hun website. Hoe moeilijk kan het zijn???

Beste Birdies: KOPEN is het knopje waar je op drukt na je betaalcode, dus ga nu niet bijdehand doen, ik stel gewoon een normaal iets ter discussie....KOPEN=KOPEN en niet huren voor 24 uur.....

th
door thomas cvu - May 4, 2011 om 11:58
10 Antwoorden / 2 Vragen

@ Ziggo_Alex

Zoals je hebt kunnen zien weet ik hoe het werkt, ik zeg alleen dat KOPEN, KOPEN is en niet Huren voor 24uur.....

Zelfs de helpdesk en nog een afdeling (opzeggingen) geeft mij daarin gelijk en strooit dan direct met korting ( heb ik dus toch gelijk volgends Ziggo)

stacey
door stacey - May 4, 2011 om 12:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=thomas cvu schreef op woensdag 4 mei 2011, 11:58]@ Ziggo_Alex

Zoals je hebt kunnen zien weet ik hoe het werkt, ik zeg alleen dat KOPEN, KOPEN is en niet Huren voor 24uur.....

Laten we het even anders zeggen dan, je Koopt TIJD waarin je deze film kunt kijken.....

valerius-2
door valerius-2 - May 4, 2011 om 13:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U zoekt iets uit wat u wilt zien en u moet dan op een knop drukkeen waarvan de functie is koop. Gaat er dan geen lichtje branden als u de volgendkeer zelfde film wilt zien en u weer op de knop moet drukken koop?
Als u danh even na denkt voor dat u drukt van ik heb hem toch al betaalt.Dus moet ik niet meer op de knop te drukken.

rj
door rjw - May 4, 2011 om 13:40
3274 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 4 mei 2011, 00:07]Overigens vind ik wel dat de huurtermijn van 24 uur erg kort is. Reëler lijkt mij een periode van 72 uur.

Dat is een andere discussie. Overigens was in 24 uur bij videotheken ook gebruikelijk voor nieuwe films.

Maar waarom zou je 72 uur willen hebben? Je besteld de film op het moment dat je er naar wilt gaan kijken.

pa0wgk
door pa0wgk - May 4, 2011 om 13:47
52 Antwoorden / 3 Vragen

Voor 2,48 een film? da's wel erg goedkoop zeg.
Ik zou hem meteen opnemen ,inclusief leeg dvd tje is nog niet duur.
grt Willem.

th
door thomas cvu - May 4, 2011 om 13:49
10 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pa0wgk schreef op woensdag 4 mei 2011, 13:47]Voor 2,48 een film? da's wel erg goedkoop zeg.
Ik zou hem meteen opnemen ,inclusief leeg dvd tje is nog niet duur.
grt Willem.

Tja als dat zou lukken op de harddisk zou deze discussie niet bestaan....

pa0wgk
door pa0wgk - May 4, 2011 om 14:00
52 Antwoorden / 3 Vragen

Gaat er geen kabeltje ( HDMI ) naar je tv?
Daar kan je toch zo alles mee opnemen ,ik doe dat op mijn pc.
van het digitale kastje naar de pc op de hd.

Grt Willem

th
door thomas cvu - May 4, 2011 om 14:18
10 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Willem,

Ja dat zou inderdaad kunnen, alleen is het lullig dat je die HD van Ziggo hebt en daar niets mee kunt....

Gr Thomas

dobby
door dobby - May 4, 2011 om 15:40
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pa0wgk schreef op woensdag 4 mei 2011, 14:00]Gaat er geen kabeltje ( HDMI ) naar je tv?
Daar kan je toch zo alles mee opnemen ,ik doe dat op mijn pc.
van het digitale kastje naar de pc op de hd.

Grt Willem

HDCP anyone? *smirk* Sorry.. maar dat zou niet mogen lukken... (maar goed.. als de deco nog een scart aansluiting heeft ligt het anders.. "signaal verbeteraars" zijn nog steeds wel te vinden indien nodig, misschien niet eens nodig).. Overigens - of je je netjes aan alle overeengekomen voorwaarden en regelgeving zou houden bij het opnemen is dan natuurlijk weer een hele andere vraag...

birdies
door birdies - May 4, 2011 om 17:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Overigens was in 24 uur bij videotheken ook gebruikelijk voor nieuwe films.

Maar waarom zou je 72 uur willen hebben? Je besteld de film op het moment dat je er naar wilt gaan kijken........

Ten 1e zijn het bij Ziggo vaak geen nieuw uitgebrachte films, ten 2e ben je dan in de gelegenheid om de film bijv. naderhand eens met een ander te bekijken.

@thomas: ja, ik weet dat er bij die knop het woordje 'kopen' staat, ik heb het echter nooit zo geïnterpreteerd als jij. Je 'koopt' de huur film voor 24 uur.

th
door thomas cvu - May 4, 2011 om 17:03
10 Antwoorden / 2 Vragen

@Birdies:

Je 'koopt' de huur film voor 24 uur......

Je mag mijn auto "kopen" een nieuwe mercedes! breng je hem dan wel terug na 24 uur kost slechts 50.000 voor jouw.....

th
door thomas cvu - May 4, 2011 om 17:04
10 Antwoorden / 2 Vragen

@Birdies,

Je hebt waarschijnlijk geen jonge kinderen, die kijken een film die ze leuk vinden het liefst 100x.....

birdies
door birdies - May 4, 2011 om 17:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@thomas: als je naar de videotheek gaat, moet je ook betalen zonder dat je hem koopt. Video on demand werkt exact hetzelfde, je hoeft er alleen de deur niet meer voor uit.

Voor mensen zoals jij, kan Ziggo wellicht beter het woordje 'kopen' vervangen door 'betalen'.

Overigens had je kunnen weten dat je iedere keer moest gaan betalen, anders zou je niet opnieuw op 'kopen' hoeven te drukken.

th
door thomas cvu - May 4, 2011 om 17:11
10 Antwoorden / 2 Vragen

@Birdies,

Je spreekt jezelf tegen....

Inderdaad als je naar de videotheek gaat HUUR je de film...

Nee ziggo moet praten over HUREN en niet KOPEN.....

birdies
door birdies - May 4, 2011 om 17:14
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Nee ziggo moet praten over HUREN en niet KOPEN............

Dat doet Ziggo ook op hun website. Je blijft nu maar hangen op dat ene woordje op de Cisco decoder! Je bent overigens de 1e persoon waarover ik lees die het zo op vat.

th
door thomas cvu - May 4, 2011 om 17:18
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kijk toch tv en niet naar de website.....

En ja ik blijf hangen op het woord kopen!

En mischien ben ik de eerste die zeurt, kun je zien dat een hoop mensen te misleiden zijn.../ misleid worden

birdies
door birdies - May 4, 2011 om 17:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nogmaals (laatste wat ik er over schrijf): er gaat geen lampje bij je branden als je iedere x weer op die 'koop' knop moet drukken?

ziggo_alex
door ziggo_alex - May 5, 2011 om 14:08
33 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Thomas CVU,

We hebben je klacht bij de beheerder neer gelegd om de knop van tekst te wisselen. We willen hierbij in elk geval onze excuses aanbieden. Maar houd het voor nu even voor uzelf in de gaten. Een wijzigingen kan namelijk best wel lang duren. Wij doen onze best om het te laten aanpassen.

th
door thomas cvu - May 5, 2011 om 14:24
10 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ziggo_alex schreef op donderdag 5 mei 2011, 14:08]Geachte Thomas CVU,

We hebben je klacht bij de beheerder neer gelegd om de knop van tekst te wisselen. We willen hierbij in elk geval onze excuses aanbieden. Maar houd het voor nu even voor uzelf in de gaten. Een wijzigingen kan namelijk best wel lang duren. Wij doen onze best om het te laten aanpassen.

Mocht u echt van Ziggo zijn.....dan is het daarmee opgelost!

birdies
door birdies - May 5, 2011 om 15:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=ziggo_alex schreef op donderdag 5 mei 2011, 14:08]Geachte Thomas CVU,

We hebben je klacht bij de beheerder neer gelegd om de knop van tekst te wisselen. We willen hierbij in elk geval onze excuses aanbieden. Maar houd het voor nu even voor uzelf in de gaten. Een wijzigingen kan namelijk best wel lang duren. Wij doen onze best om het te laten aanpassen.

@alex: en wat krijg ik voor mijn tip om de tekst 'kopen' te wijzigen in 'betalen'????:-)

caiwayklant
door caiwayklant - Jan 13, 2012 om 07:30
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind dat je gelijk hebt. Kopen is kopen en huren is huren. Normaal als je huurt, zie je overal in een contract de term, huurbedrag of huurtermijn of huurgelden staan. Nooit wordt daar de term koop gebruikt.

Ziggo zet je dus op deze manier op het verkeerde been. Ik vind overigens gezien de hoge tarieven dat Ziggo best voor die 2,48 een jaar die film opnieuw te bezichtigen mag laten voor de klant.

rj
door rjw - Jan 13, 2012 om 08:55
3274 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=caiwayklant schreef op vrijdag 13 jan 2012, 07:30]Ik vind dat je gelijk hebt. Kopen is kopen en huren is huren. Normaal als je huurt, zie je overal in een contract de term, huurbedrag of huurtermijn of huurgelden staan. Nooit wordt daar de term koop gebruikt.

Ziggo zet je dus op deze manier op het verkeerde been. Ik vind overigens gezien de hoge tarieven dat Ziggo best voor die 2,48 een jaar die film opnieuw te bezichtigen mag laten voor de klant.

Wat je vindt is niet van belang. Het gaat om wat Ziggo aanbiedt. De consumenten beslist vervolgens of dat een goed aanbod is. Zo niet, dan gebruik je de dienst niet.

pino123
door pino123 - Jan 13, 2012 om 09:30
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ziggo_alex schreef op woensdag 4 mei 2011, 11:47]Hallo thomas cvu,

Het wat de anderen ook al aangeven klopt het inderdaad dat je een film huurt.

Interactieve Televisie geeft je de mogelijkheid om direct vanuit de huiskamer films en series te bestellen en bekijken. Wanneer het jou uitkomt. Je raakt in ieder geval nooit uitgekeken.

* Films bestel je eenvoudig via je afstandsbediening
* Ga hiervoor via je afstandsbediening naar het menu en navigeer naar 'on demand'
* Je betaalt per film of aflevering van je favoriete televisieserie
* Je kunt de film of aflevering 24 uur lang na aankoop onbeperkt bekijken, pauzeren of
zelfs nog een keer bekijken
* De prijzen variëren van €1,95 tot €6,95

Dan klopt er nog weinig van:

Snuf de Hond en he 29-03-2011 07:32 4,16
Snuf de Hond en de 29-03-2011 13:51 2,48
Snuf de Hond en de 29-03-2011 15:31 3,32

Waarom 3 keer betalen op een dag?

pino123
door pino123 - Jan 13, 2012 om 09:30
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie het nu al, 1e is anders dan de andere twee, film 2 en 3 zullen dezelfde begin letters hebben?