gr
door grootvader_1 Oct 22, 2010 om 22:42
Elektronica & tv

Foto bewerken

Kom mensen,
geef eens een handig en eenvoudig fotobewerkingsprogramma waarmee ik foto's kan verkleinen om bijvoorbeeld te kunnen plaatsen op het forum Vroege Vogels.
Met Picasa en met Paint lukt dit niet (geen photoshop svp)

die er vetrouwen in heeft dat er genoeg experts zijn die begrijpen wat deze ouwe Vrije Vogel bedoeld.

687 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 22, 2010 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo grootvader,

Met een programma als IrfanView *[u]klik[/u]* gaat dat prima. Simpel, klein, handig programma en..... gratis.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Oct 22, 2010 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

[u]Aanvulling:[/u]

En als het programma geïnstalleerd is, download via onderstaande 'link' dan ook even de Nederlandse taalmodule, zodat het programma in het Nederlands te gebruiken is.

[u]Nederlandse taalmodule[/u]

(Na het downloaden nog wel even installeren en daarna in het programma via Settings bij Languages de Nederlandse taal selecteren)

Freya

ve
door verwijderd - Oct 22, 2010 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inrfanview bestaat uit 3 modules.

Programma / Taal / Plugins

Ik gebruik het programma al heel lang, ook de programmeur is zeer behulpzaam geweest in de loop der jaren.
Mijn dank aan Irfan Skiljan voor dit zeer prettige programma met veel mogelijkheden.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2010 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ grootvader
Ik maak wel eens gebruik van

http://www.fotoverkleinen.nl/

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 04:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag grootvader,
Voor xp gebruik ik de ImageResizer van de Powertoys van Microsoft. Voor W7 gebruik ik de ImageResizer-kloon voor W7. Een klein gratis progje van ca 355 kb.
Je kunt daarmee een foto/bestand (of meerdere) aanklikken en je ziet in het bekende venster dat opent "resize pictures" staan. Dat aanklikken en je kunt in een venster het formaat uitkiezen, het oorspronkelijke formaat blijft bestaan: Klik.

Vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom gaat het niet in paint, dat is supersimpel.
Ik gebruik dat altijd om mijn foto`s te verkleinen.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met picasa gaat het ook. Hier staat hoe dat werkt
vr gr Wim

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit allemaal gelezen en opgeslagen.

Bedankt allemaal.
Ga eens ermee aan de slag want tenslotte wil men op Vroege Vogels ook weleens mijn resultaten zien.

Met vriendelijke groet van.........

De Vrije Vogel