do
door downie Jan 11, 2012 om 15:33
Elektronica & tv

Foto Klein

Foto Klein adverteerde laatst met "tegen elk aannemelijk bod". Dit zou betekenen dat je een bod kon doen op bijv. een fotocamera en dat je dan de camera tegen een leuk prijsje mee naar huis kon nemen. Wij hebben op twee stuks camera's een bod gedaan. Dit werd niet geaccepteerd, hoewel het wel een redelijk bod was. De verkoper werd chagrijnig en stond ons niet echt prettig te woord. Toen we vroegen waarom de camera niet tegen het door ons geboden bedrag verkocht kon worden, zei hij, dat hij er niets op zou verdienen. Verder vertelde hij ons ook nog, dat de garantie verkort werd van vijf jaar naar twee jaar als we de camera voor een laag bedrag zouden kopen. Wie heeft hier ook slecht ervaring mee?

1614 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 11, 2012 om 15:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerdakassels schreef op woensdag 11 jan 2012, 15:33] Wij hebben op twee stuks camera's een bod gedaan. Dit werd niet geaccepteerd, hoewel het wel een redelijk bod was.
......zei hij, dat hij er niets op zou verdienen.

Als hij het weg moet geven (of geld op toe moet leggen) lijkt het me niet dat wat jij bood een redelijk bod was............
Maar hij is uiteindelijk degene die bepaald wat voor hem een redelijk bod is dus daar kun je verder weinig mee.

freya
door freya - Jan 11, 2012 om 15:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, je kan de vraag ook omdraaien en de verkoper vragen wat hij dan wèl redelijk vindt....

Freya

do
door downie - Jan 11, 2012 om 16:01
5 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb een bod gedaan, dat ter hoogte was van een aanbieding bij een andere zaak hier in Papendrecht. Deze zaak adverteerde met de camera voor een bepaald bedrag maar de verkoper zei, dat de camera uitverkocht was. Toen ben ik naar Foto Klein gegaan en heb ik het bod gedaan uit de reclamefolder van die andere zaak. Mijns inziens een heel acceptabel bod dus.

stacey
door stacey - Jan 11, 2012 om 16:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerdakassels schreef op woensdag 11 jan 2012, 16:01]Ik heb een bod gedaan, dat ter hoogte was van een aanbieding bij een andere zaak hier in Papendrecht. . Mijns inziens een heel acceptabel bod dus.

Het is niet zo dat wat de een vraagt voor de andere hetzelfde geldt............
Ligt aan de prijs waarvoor ze het kunnen inkopen waarvoor ze het met wat winst kunnen verkopen...........

mahadma
door mahadma - Jan 11, 2012 om 16:31
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Enige tijd geleden had de betreffende zaak een gelijke actie. T.e.a.b. betekend inderdaad dat wanneer ZIJ het aannemelijk vinden. Dus no deal, hoewel zeker redelijk. Een vraag wat wel een redelijke prijs was, werd niet beantwoord.

Anderzijds heeft de kleine foto een zakelijke methode van denken. Een camera die volgens hun zeggen van € 449,00 nu € 299,00 kost heeft NOOIT € 449,00 gekost. Zelfs niet bij een uitlopend model. En zelfs met hun 19% btw korting ben je duurder uit als bij de concurentie. Ook hun € 50,00 kassakortingen worden weer gebaseerd op nooit geweest zijnde "adviesprijzen".

Wat de garantie betreft, 2 jaar is wettelijk. Andere zaken bieden een gratis extra garantie van 5 jaar. Dat is dan weer wel een "korting" te noemen, vaak in combinatie van een prettige prijs.

Als je echt voordeling wil zijn, zoek dan op internet een bedrijf waar je de camera af kunt halen in een winkel of afhaalpunt.