pi
door pietebal Jun 22, 2008 om 11:30
Elektronica & tv

Fotocamera

Hoi, mijn dochter heeft een fotocamera gekocht bij kruidvat, een fuji van ong. 100,00. Als ze nu foto's wil maken, geeft hij aan dat de batterij leeg is en kan ze niets. De batterijen zijn goed want in inze camera doet die het wel. We hebben ook andere batterijen geprobeerd, maar niets. Kruidvat stelt zich niet verantwoordelijk dus opgestuurd naar Fuji. Na drie weken gerepareerd weer thuis en weer hetzelfde probleem, dus waarschijnlijk hebben ze er niets aan gedaan. Nu is de garantie verlopen en kan ik het wel weer opsturen, maar dat gaat me weer geld kosten en wie zegt dat het dan goed is? Weet iemand een oplossing wat betreft het probleem batterij en wie is er eigenlijk verantwoordelijk, kruidvat of fuji? Vast bedankt voor jullie hulp

387 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag pietebal,

Conform de consumentenwetgeving (BW7 boek 7) is en blijft de verkoper (kruidvat dus) verantwoordelijk voor een korrekte afwikkeling van een defect (ook onder de fabrieksgarantietermijn).

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read, bedankt voor je snelle antwoord, maar kruidvat doeter niets mee dus hoe pak ik dat aan?

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read, ik heb net op internet naar de voorwaarden gekeken van kruidvat. Daar staat bij dat ze geen garantie geven op camera's en computers, dus wat kan ik nog?

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nogmaals dag pietebal,

Neem hierover kontakt op met :

A.S. Watson (Health & Beauty Continental Europe)
Nijborg 17
3927 DA Renswoude
Nederland
tel. 0318 - 579111

Als de camera niet ouder is dan 2 jaar, dan kun je terugvallen op de wettelijke bescherming die de consument in dit land heeft (ook al staat er in de voorwaarden van Kruidvat, dat zij geen garantie geven. Zo'n voorwaarde is dan een onredelijk beding. Zij zijn de verkoper en dienen een deugdelijk produkt af te leveren. Als de camera nog geen half jaar is, dan heb je wettelijk zelfs een speciale bescherming.

Zie:

BW7 boek 7 consumentenkoop:

BW7:6a BW7:17 BW7:18

BW7:21 BW7:22 BW7:24

http://www.kvk.nl/topic/topic.asp?topicID=7803&SectieID=59

GarantievragenbijKassa

GarantieVragen2

Consuwijzer2

VeelVoorkomendeMisverstanden

Garantie en reparatiekosten

Uitspraak van het Europese Hof

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat het om een digitale camera gaat. Welke baterijen worden er gebruikt. Aan te raden is oplaadbare van het type NiMh baterijen te gebruiken (min. 1600mAh). Gewone baterijen kunnen vaak niet genoeg  stroomleveren. Ik weet niet of dit een rede kan zijn?

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@robc, ben ik niet helemaal met je eens, want een gewone batterij levert 1,5 volt en een oplaadbare 1,2

Ik was nieuwsgierig of het alleen bij oplaadbare zo is of ook bij gewone batterijen, heb je ze er beide in gehad?

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read, kei bedankt voor je antwoord, ik ga er mee aan de slag en laat het je nog weten. Zelf wist ik gewoon niet meer wat te doen, dus ik ga op die site's alles uitzoeken. Groetjes Pietebal

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Robc, we hebben inderdaad beide geprobeerd. Ook bedankt voor je antwoord. Groetjes Pietebal

ve
door verwijderd - Jun 24, 2008 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Granaet Read en Robc. Nog bedankt voor jullie reactie. Ik heb contact gehad met de firma en deze camera doet het alleen als er Alkaline batterijen in zit. Tja, weer wat geleerd. Nog bedankt in ieder geval, hij doet het gelukkig weer. Groetjes Pietebal