Fout in handleiding Samsung The Frame 2020 tv
Van belang is waar u de TV heeft gekocht omdat op basis van wetgeving de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van een product dat aan de gestelde verwachting kan en mag voldoen en dat geldt m.i. ook voor de handleiding die erbij is gegeven. U dient zich dus primair met uw casus tot de verkoper te richten en niet tot de fabrikant. Dat tenzij u de TV wel on-line bij Samsung heeft gekocht maar dan is op basis van het onderstaande men bij Samsung wel degelijk verantwoordelijk en behoeft u het aanbod niet te accepteren. Ook dan heeft u recht op adequate gratis vervanging met aantekening dat het dan wel aan de verkoper (dan dus ook Samsung) te bewijzen dat het niet aan hen ligt. En dat lijkt mij dan voor hen problematish gelet op uw melding m.b.t. gebrekkige handleiding. U mag er vanuitgaan dat die op zich al duidelijk is en er niet mag worden verwacht dat u dan toch eerst naar handleidingen op het i-net gaat zoeken.
Zie verder: voor nadere info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM
Zoe ook nog: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nlBij wie heb je de TV gekocht?
Bij Expert, heb ze net weer gebeld (voor de 3e keer), bellen mij terug
Hallo Hilda, hier ook het advies om hulp te zoeken bij het Juridisch Loket. Ik zou het verder officieel en schriftelijk afhandelen. Het ontbreken van die Quick Start Guide lijkt me essentieel. U mag een gebruiksaanwijzing verwachten of een verwijzing waar u die kunt vinden.
Één ding nog: het gaat niet alleen om info over het gebruik van het apparaat maar ook over info over de veiligheid daarvan. Je moet er niet aan denken dat er een cavia, kat, of veel erger een kind geraakt wordt door een vallend apparaat.
Alleen dat aspect al lijkt me reden om er serieus werk van te maken. Succes!
Toch valt TS ook wel wat te verwijten. Als blijkt dat de levering niet compleet is, of het is niet duidelijk beschreven, moet je direct aan de bel trekken en niet maar wat gaan proberen. Zeker niet met producten die kunnen omvallen.
Het is de taak van de fabrikant om voor info over gebruik en veiligheid te zorgen. Daar ligt de verantwoordelijkheid.
Bij Samsung hebben ze al we toegegeven dan het inderdaad niet in de handleiding staat, maar zijn verschuilen zich achter de website, daar kun je alles vinden zeggen ze.
Dat is nou precies het punt Hilda waar u werk van moet maken: de producent is verplicht om u info te verschaffen over het gebruik en de veiligheid van een product. Ee gebruiksaanwijzing óf een document met een verwijzing waar u info op internet kunt vinden.
Neem bijvoorbeeld Ikea: als je daar een kledingkast koopt is er gegarandeerd een document bij waarin staat hoe je de kast aan een wand moet bevestigen zodat deze niet omvalt. Om gevaar, zoals ook bij uw TV, uit te sluiten.
U heeft helemaal niks aan discussies aan of u wel of niet eventueel zaken op internet op had kunnen zoeken. Daarmee zou je elke fabrikant ontslaan van verplichtingen rond veiligheid van producten.
Die instructies, of een verwijzing daar naar, hadden er bij bij moeten zitten. Dat punt draat het om.
Nogmaals, stap naar het Juridisch Loket, daar hebt u meer aan als u uw recht wilt halen.
Succes ermee!
De pootjes hebben een lange en een korte kant. De lange kant hoort voor, de korte kant achter. Niet logisch. Bevestig je de pootjes verkeerd om, dat gaat de tv wiebelen. Als het goed is voel je dat wel.
Je had beter de verkoper of Samsung kunnen bellen of chatten toen je niet wist hoe je de pootjes moest monteren.
Want nu heb je zelf maar wat gedaan. Wie moet je dat nu verwijten?
Het is net als bij Ikea, weet je het niet bellen, staat altijd op de bijgesloten folder.
Ik heb nergens geschreven, dacht ik, dat ik niet wist hoe ik de pootjes moest monteren toch?
Als je het wist, dan stond de tv nog op zijn plek.
Geachte Hilda,
Ik vind dit een vreemde kwestie.
Kunt u een foto plaatsen van de achterkant met de pootjes?
U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.
Op de foto zie ik een stevige constructie(zie de bijgesloten foto).
De recensies zijn ook best goed,klik op de volgende link :
https://www.kieskeurig.nl/televisie/product/12313215-samsung-the-frame-qe32ls03t/reviews
Het is de vraag of u überhaupt ergens recht op heeft. Het is uw eigen beslissing om toch de monteren terwijl volgens uw zeggen de handleiding ontbrak en u niet begreep hoe u het in elkaar moest zetten. In z'n algemeenheid zou ik dit wegens gebrek aan technisch inzicht dit gewoon nooit meer zelf doen maar een leverancier zoeken die de zaken kant en klaar aflevert. Het kost dan wel wat maar dan heb je ook wat.
Waar schrijf ik dat ik niet begreep hoe ik de pootjes moest monteren?
U schrijft "Naderhand bleek dat ik de pootjes niet goed onder de tv had gemonteerd", daar lijkt mij geen woord Frans bij. Het punt is dat u Samsung verantwoordelijk wil stellen voor schade wegens ontbrekende handleiding. Ten eerste moet u natuurlijk de leverancier en niet Samsung hebben maar ten tweede betekent doorgaan zonder instructie dat u de verantwoordelijkheid voor gevolgschade zelf op u neemt, in tegen stelling tot een fout in de instructie waarbij u de leverancier wel verantwoordelijk kunt houden.
A. schrijf ik nergens dat de handleiding ontbrak, maar dat deze gebrekking is. B. Niet goed gemonteerd wil niet zeggen dat ik niet wist hoe je ze moet monteren, je kan de pootjes zowel met de lange als de korte kant monteren. Omdat met de lange kant naar achteren mij het meest logisch leek, heb ik dit zo gemonteerd.
Het geheel is of niet goed gemonteerd of stond wankel. In beide gevallen krijgt u Samsung in mijn ogen niet aansprakelijk. Ik zou een eventuele coulance maar pakken en een handiger iemand zoeken om eea neer te zetten.
binnen 2 minuten gevonden op internet hoe ze geplaatst moeten worden. Volgens mij zijn ze aan de korte kant schuin en dan helt het toestel voorover. Dus zou de reactie van @henkdezevende wel eens werkelijkheid kunnen worden nml ondeskundige montage.
Ik heb de poten er nu goed onder en de tv helt naar voren ipv naar achteren zoals je zou verwachten
Dit is de andere kant van het pootje, zoals te zien, nagenoeg geen verschil. Mense die zich afvragen hoe het kan dat ik deze verkeerd om heb geplaatst zien hier wellicht hoe dit kon gebeuren. Ik heb ze geplaatst zoals ik een fotolijsje plaats.
Op welke kant heb je de tv vastgezet. De ene of de andere kant? De pootjes zijn niet aan beide kanten even lang.
Je meent het,
Ik bedoel het serieus.
Je schrijft:Ik heb ze geplaatst zoals ik een fotolijsje plaats
Dat is niet bepaald duidelijk.
Als je kijkt naar de foto van Gerbera, dan zie je dat je lange kant van de pootjes voor de tv uit moeten komen en niet achter.
Met de lange kant naar achteren
Met de lange kant naar voren helt de tv naar voren, las ik. Dan hoort hij recht stabiel te staan.
Dan moeten de pootjes op een of andere manier niet goed zitten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer