canton75
door canton75 Mar 12, 2010 om 12:24
Elektronica & tv

Garantie buiten garantie periode

ik heb een lcd tv waar de garantie net van verlopen is en de tv vertoond nu problemen die absoluut niet kan na een verloop van 2 jaar wat zijn me rechten met dit probleem ?

862 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Regels zijn er om te regelen. In jouw geval lijkt mij geen uitzondering op de regel van toepassing.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dus als ik het goed begrijp heeft een expert uw tv bekeken en geoordeeld dat het defect zoals dat er nu is niet zou mogen na 2 jaar. Is het zoiets groots dan?
Want een defect kan altijd ontstaan, de garantie houdt niet in dat een tv nooit een klein defect zou mogen hebben. In de garantie moeten alle defecten netjes worden opgelost maar daarbuiten zal er toch een eigen bijdrage zijn.
Het hangt heel erg af van merk/aankoopprijs van uw lcd wat u mag verwachten maar voor niets gaat alleen de zon op.
Kortom u heeft gen recht op gratis herstel in deze, wel op coulance.

Mastag

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

canton75

Ook al is de fabrieksgarantie verlopen, dan nog heb je recht op de wettelijke bescherming (BW7). Dat houdt dan in, dat bij een economsche levensduur van bijvoorbeeld 5 jaar, de reparatiekosten naar rato verdeeld moeten worden tussen de koper en de verkoper. In jouw geval zul je dan 2/5 deel van de reparatiekosten moeten betalen en de VERKOPER 3/5de deel. Voor deze regeling moet je bij de VERKOPER zijn en niet bij de fabrikant. Wat de verkoper regelt met zijn voorschakel is niet jouw probleem. Daar sta jij buiten. Advies: laat je niet afschepen met een verwijzing van de verkoper naar de reparatie-afdeling van de fabrikant, maar sta er op dat de verkoper moet
zorgdragen voor de afwikkeling van de reparatie.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@canton75

Misschien handig om je even in te lezen.
Klik hier: na de garantieperiode.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer