sj
door sjam Nov 20, 2003 om 12:07
Elektronica & tv

Garantie koelkast

4 jaar geleden kochten wij een keuken met 5 pelgrim toestellen.hierbij een certificaat voor 5 jaar no risk garantie.nu is er in onze koelkast een scheur ontdekt in de inwendige isolatie,dit kan niet gerepareerd worden.garantie dachten wij,maar helaas de koelkast is 4 jaar gebruikt dus kunnen we een nieuwe kopen.het aanbod van pelgrim is koop een nieuwe (kost €1000 )en krijg een aftrek van 60% omdat de koelkast 4 jaar gebruikt is.kost een nieuwe nog altijd €400.wat moeten wij hiermee?

4085 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees de kleine lettertjes eens op het certificaat van die 5 jaar no risk garantie. Als daar verder uit blijkt dat er geen valkuilen in die 5 jaar no risk zitten dan moet de Pelgrim de schade herstellen. En zo nodig het apparaat vervangen. Hiervoor mogen ze in theorie een vergoeding vragen, maar is niet netjes van de Pelgrim om dit zo te doen. Probeer waar mogelijk te onderhandelen met de Pelgrim over de prijs die je moet betalen, want de Pelgrim zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon verzekerd zijn voor dergelijke kosten. Maar doe dit dus alleen als laatste redmiddel!!! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier een zelfde probleem aan de hand.
wel komt het apparaat nu van ETNA maar ATAG/PELGRIM/ETNA is volgens mij nog steeds 1.
Ik heb 2 1/2 jaar geleden mijn nieuwe keuken gekocht en daarbij ook 4 apparaten van ETNA genomen hier bij ook de extra garantie gekregen 4 x nemen is extra.
nu is de koel/vries combinatie defect geraakt en daar is een monteur van etna bij geweest, het apparaat is niet meer te repareren omdat de motor/compressor dmv aluminum/staal verbinding aan elkaar zitten en er zal dus een nieuwe moeten komen.
Nu steld etna mij voor dat zei een nieuwe kunnen leveren als we even €235 bij betalen want we hebben tenslote die 2 1/2 jaar gebruik kunnen maken van de koel/vries combinatie.
Ze geven als rede op dat die extra garantie alleen geldt voor reparatie enz voorrijkosten niet voor totale vervanging.
Zou hier nog wat aan te doen zijn ??

Groet Ron

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pelgrim pleegt contractbreuk als ze U niet betalen of een nieuwe leveren, indien U 5 aparaten hebt gekocht waarvan er 2 vallenb onder de categorie kranen dan heeft U helaas geen enkel recht van spreken.
Zie ook www.pelgrim .nl
Tevens zit er nog een klein addertje onder het gras, kranen kunnen niet meetellen als 4de apparaat en koffie apparaten hebben bij pelgrim altijd maar 1 jaar garantie en mogen ook niet worden meegetelt.
zie ook www.5jaargarantie.nl/

Voldoen jullie aan alle voorwaarden:
copie: garantievoorwaarden,kasabonnen,minimaal 4 apparaten, bijv. kookplaat,koelkast,oven,afzuiger en is de schade te wijten aan fabricage kwaliteit,of materiaal kwaliteit en niet door fors en ruw gebruik dan moet U verhaal kunnen halen...
Zei het middels kassa, of de ombudsman

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doorgaans word een kraan een assosiare genoemd en geen apparaat door de fabrikant!;)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is dat toch met dat Pelgrim?
Ook wij hebben 4,5 jaar geleden de 4 apparaten aangeschaft. Nu is de vaatwasser voor de 4de!! maal defect. Dit jaar al voor de tweede maal.
Na de melding die ik heb gegeven dat de vaatwasser weer defect is, belt iemand je de andere dag op. Of we de vaatwasser willen inruilen.Dan doen ze een mooi bod: als compensatie hebben ze een toestel van 1100 euro, die ik dan kan kopen voor 325 euro.De plaatsing zou gratis zijn. Bij navraag bij de keukenspecialst kan hij hetzelfde apparaat leveren voor 499 euro. Dus die 1100 euro is tamelijk misleidend. Dit was ook het geval toen de vaatwasser afgelopen zomer defect was. Het lijkt wel of Pelgrim zelf geen vertrouwen meer heeft in hun apparaten. Wel is het feit dat ik het vertrouwen kwijt ben in Pelgrim. In mei volgend jaar loopt mijn garantie af. En als jeje het tarief van de reparatiekosten en voorrijkosten ziet, dan wordt je echt niet vrolijk. Nou Pelgrim, het wordt tijd dat je je klanten eens tevreden gaat stellen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een burgerlijk wetboek. daarin is het consumentenrecht geregeld. Een voorwerp dat u koopt moet voldoen aan wat u er van verwacht. De verkoper is hiervoor verantwoordelijk. U hebt geen koopovereenkomst met de fabrikant. U hebt er niets mee te maken. Stel de verkoper op basis van het consumentenrecht aangetekend verantwoordelijk. Roep de hulp in van de Consumenten bond.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2009 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie hier een vraag (van een aantal jaren geleden) die precies op ons van toepassing is.

Onze koelkast vertoont ook scheurtjes en heeft ijsvorming.

Pelgrim zegt tegen ons hetzelfde als tegen de vraagsteller.

Ik ben erg benieuwd hoe het met bovenstaande vraag afgelopen is.

Misschien kunnen we er iets mee.