Garantie/ nieuwe tv
Op 6 maart heb ik een Philips LCD PH 42 PFL 7403D/10 nieuw uit de doos gekocht. Op 10 april bemerkte ik dat in mijn tweede scart-aansluiting een klemmetje was verbogen waardoor de scartkabel er niet in kon. Dit heb ik op 10 april gemeld bij de Prijstopper nu wilden zij mij de schuld in de schoenen schuiven , zo dat ik moedwillig dit gedaan zou hebben. Zij hebben dit in behandeling gestuurd naar de Philips. Nu is er een week later kontakt geweest met een tussenpersoon de firma e-care en deze melden mij dat ze dit onderdeel zouden bestellen en dan komen plaatsen. Het is nu 27 april en tot op vandaag geen enkele reactie gehad. Nu is mijn vraag concreet: Ik wil gewoon een nieuwe TV en niet dat er al gekloot wordt aan een TV van 2 maanden oud.
"Ik wil gewoon een nieuwe TV "
Dat recht heb je niet! Volgens het consumentenrecht mag een winkelier een product binnen de wettelijke garantietermijn, (kosteloos laten) repareren en heb je geen recht op een nieuw apparaat. Dat krijg je pas als na drie pogingen het apparaat niet gerepareerd/hersteld kan worden. U heeft dan pas recht op geld terug of vervanging door een gelijkwaardig apparaat.
Hallo hypocratis, een nieuwe tv gaat in uw geval echt niet lukken, er is u een reapratie toegezegd, voor de eerste keer, en u zult dit dienen te accepteren. Wel kunt u er achteraan zitten, dat u dit binnen een bepaalde termijn toch wel gerepareerd wilt hebben. e-care is de onderneming, die zorgt, dat philips apparaten worden gerepareerd. Hooguit kunt u de verkoper, Prijstopper, nog eens achter de vodden aanzitten, en vragen om een snellere afhandeling van uw reparatie.
Gr. Henri
U moet verkopende partij, dus niet Philips, een redelijke termijn geven om de garantieaanspraak te repareren naar goedwerkend. Als reparatie niet mogelijk is dan dient verkopende partij een gelijkwaardig nieuw apparaat aan u te leveren. Reparties mogen tot driemaal toe worden uitgevoerd, bij de vierde garantieaanspraak van gelijkwaardige euvel kunt aanspraak maken op ontbindinf van de koopovereenkomst met verkopende partij.
Ik heb vandaag 5 mei contact gehad met Prijstopper en deze hebben zelf contact opgenomen met E-care en hoorden dat het betreffende onderdeel pas 26 mei binnen zou komen. De prijstopper vind dit een te lang termijn en hebben hierop de opdracht gegeven om mijn TV om te ruilen voor een nieuw. En men zal hierover deze week contact met mij opnemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer