anita555
door anita555 May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland?

3700 13 Rapporteer
mahadma
door mahadma - May 31, 2024 om 20:52
11611 Antwoorden / 51 Vragen

Voor alle zekerheid zou ik die schuld eerst voldoen.

Ja
door JannyBoe - May 31, 2024 om 21:26
537 Antwoorden / Vragen

Het hebben van een schuld is geen belemmering om naar Engeland te reizen.
Als er juridisch meer aan de hand is (bijv. openstaande boetes, strafblad) kan het problematisch zijn.

Uw zoon zelf zou het de advocaat zelf kunnen vragen natuurlijk.
En meteen een oplossing voor de schulden kunnen overeenkomen.

tenormin
door tenormin - May 31, 2024 om 22:53
16873 Antwoorden / 108 Vragen

Voor Engeland heb je geen visum nodig, dus als hij de reis naar Engeland kan betalen, gaat ie lekker even naar Engeland. Was anders geweest als het USA zou zijn, maar dat is zijn doel niet.

JMA2
door JMA2 - Jun 1, 2024 om 00:17
129 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou dat geld voor dat tripje naar Londen persoonlijk aan de schuld hebben betaald. Ik vind het niet erg netjes om leuke dingen te gaan doen als iemand nog geld van je krijgt. Daarbij loopt de schuld nu onnodig op en zal flink hoger worden.

1paul
door 1paul - Jun 1, 2024 om 09:27
3207 Antwoorden / 0 Vragen

zolang het geen belastingschuld of boete is dan wel mits daar weer restricties op liggen!!

Re
door Reinier182 - Jun 1, 2024 om 10:57
185 Antwoorden / Vragen

Normaal geen enkel probleem genoeg mensen met schulden reizen gewoon. Alleen als er meer aan de hand is dan kan het anders zijn. Bij weigering of niks geregeld om de rekening te betalen kan er wel problemen ontstaan. Dat is zonder de inhoud te weten niet te beantwoorden. Contact zoeken en overleggen met de advocaat kan een antwoord bieden?

JMA2
door JMA2 Jun 1, 2024 om 23:57
129 Antwoorden / 2 Vragen

En ook die advocaat niet betalen?

Mabelle
door Mabelle - Jun 1, 2024 om 11:33
498 Antwoorden / 1 Vragen

Het is zelfs mogelijk om naar Londen te gaan NADAT hij zijn schulden netjes heeft betaald.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 1, 2024 om 13:40
2141 Antwoorden / Vragen

Waarom niet? Wat heeft de douane van Engeland of Nederland te maken met schulden bij een advocaat, of de bakker of de slager? De mensen die er bij de douane wel eens uitgepikt worden zijn mensen met openstaande boetes en veroordelingen, lijkt mij van een andere categorie dan een openstaande rekening.

rj
door rjw - Jun 1, 2024 om 18:21
3300 Antwoorden / 5 Vragen

Hij wordt eerst gecontroleerd door de Nederlandse marechaussee. Als hij in hun database staat kan hij een probleem hebben om het land uit te komen. Maar als er alleen maar een schuld is en verder nog geen rechtzaken en zo zal hij daar niet in staan.

Thijs12
door Thijs12 - Jun 1, 2024 om 19:44
572 Antwoorden / Vragen

Misschien eerder een probleem tijdens de terugreis.

rj
door rjw Jun 1, 2024 om 22:15
3300 Antwoorden / 5 Vragen

Dan is het wellicht handig dat zoon van TS met de trein gaat. Dan ga je in Londen langs de Franse douane en na de tunnel ben je in Schengengebied zonder grenscontroles.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 2, 2024 om 19:54
1823 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Anita,

Om wat voor een schuld gaat het?

Ik vind het asociaal van uw zoon en ik raad u aan om hem te sommeren om eerst zijn schulden te betalen....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 2, 2024 om 20:07
1823 Antwoorden / 31 Vragen

P.S.

Als de betreffende advocaat erachter komt, kan de advocaat via de rechter beslag leggen op het inkomen van uw zoon.....

pe
door pebk - Jun 3, 2024 om 16:08
592 Antwoorden / 0 Vragen

Indien uw zoon geregistreerd staat in het opsporingsregister (zoals bijvoorbeeld bij een schuld bij het CJIB) kan het inderdaad een probleem zijn. Maar als de advocaat geen opsporingsbevel heeft uitstaan, zal het wel meevallen. Los van dat het misschien wat immoreel is, is het niet per se een belemmering. En anders merkt hij het bij de douane wel.

https://www.lawspot.nl/met-welke-schulden-mag-je-niet-vliegen/

Jo
door JohnnyH - Jun 3, 2024 om 19:12
18 Antwoorden / Vragen

Een 'gewone' schuld mag geenmprobleem zijn.
Een beslaglegging of boete oid wel.
Maar vind ook de opmerking van iemand hier ook terecht, waarom niet eerst eens een schuld aflossen voordat je iets anders doet.
Tenzij je gewoon natuurlijk alles netjes hebt geregeld