hy
door hypocratis Apr 27, 2009 om 12:05
Elektronica & tv

Garantie/ nieuwe tv

Op 6 maart heb ik een Philips LCD PH 42 PFL 7403D/10 nieuw uit de doos gekocht. Op 10 april bemerkte ik dat in mijn tweede scart-aansluiting een klemmetje was verbogen waardoor de scartkabel er niet in kon. Dit heb ik op 10 april gemeld bij de Prijstopper nu wilden zij mij de schuld in de schoenen schuiven , zo dat ik moedwillig dit gedaan zou hebben. Zij hebben dit in behandeling gestuurd naar de Philips. Nu is er een week later kontakt geweest met een tussenpersoon de firma e-care en deze melden mij dat ze dit onderdeel zouden bestellen en dan komen plaatsen. Het is nu 27 april en tot op vandaag geen enkele reactie gehad. Nu is mijn vraag concreet: Ik wil gewoon een nieuwe TV en niet dat er al gekloot wordt aan een TV van 2 maanden oud.

1138 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Lsk520
door Lsk520 - Apr 27, 2009 om 12:13
827 Antwoorden / 2 Vragen
0

"Ik wil gewoon een nieuwe TV "


Dat recht heb je niet! Volgens het consumentenrecht mag een winkelier een product binnen de wettelijke garantietermijn, (kosteloos laten) repareren en heb je geen recht op een nieuw apparaat. Dat krijg je pas als na drie pogingen het apparaat niet gerepareerd/hersteld kan worden. U heeft dan pas recht op geld terug of vervanging door een gelijkwaardig apparaat.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 27, 2009 om 12:20
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo hypocratis, een nieuwe tv gaat in uw geval echt niet lukken, er is u een reapratie toegezegd, voor de eerste keer, en u zult dit dienen te accepteren. Wel kunt u er achteraan zitten, dat u dit binnen een bepaalde termijn toch wel gerepareerd wilt hebben. e-care is de onderneming, die zorgt, dat philips apparaten worden gerepareerd. Hooguit kunt u de verkoper, Prijstopper, nog eens achter de vodden aanzitten, en vragen om een snellere afhandeling van uw reparatie.


Gr. Henri

mi
door mijj - May 5, 2009 om 11:06
15 Antwoorden / 2 Vragen
0

Neem telefonisch contact op met E-Care (www.e-care.nl)

kroonmeester
door kroonmeester - May 5, 2009 om 16:05
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

U moet verkopende partij, dus niet Philips, een redelijke termijn geven om de garantieaanspraak te repareren naar goedwerkend. Als reparatie niet mogelijk is dan dient verkopende partij een gelijkwaardig nieuw apparaat aan u te leveren. Reparties mogen tot driemaal toe worden uitgevoerd, bij de vierde garantieaanspraak van gelijkwaardige euvel kunt aanspraak maken op ontbindinf van de koopovereenkomst met verkopende partij.

hy
door hypocratis - May 5, 2009 om 16:09
3 Antwoorden / 11 Vragen
0

Ik heb vandaag 5 mei contact gehad met Prijstopper en deze hebben zelf contact opgenomen met E-care en hoorden dat het betreffende onderdeel pas 26 mei binnen zou komen. De prijstopper vind dit een te lang termijn en hebben hierop  de opdracht gegeven om mijn TV om te ruilen voor een nieuw. En men zal hierover deze week contact met mij opnemen.

kroonmeester
door kroonmeester - May 6, 2009 om 00:25
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

Eind goed al goed!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pu
Pumuckl_NL - Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?




 



... Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer