fr
door frederik53 Dec 6, 2005 om 22:26
Elektronica & tv

Garantie probleem

Mijn dochter heeft een mp3 speler gekocht bij De Block in Alkmaar met 5 jaar garantie. Nu is het apparaat in 1 1/2 jaar tijd al 6x weg geweest voor reparatie en telkens het zelfde euvel. Nu is hij weer stuk met de zelfde symptonen Heeft zij nu geen recht op een nieuwe?

407 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 6, 2005 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad heeft zij recht op een nieuwe mp3speler,sterker nog,zij heeft zelfs recht op haar geld,simpelweg omdat De Block niet in staat is om haar een deugdelijk apparaat te leveren,en inmiddels meerdere kansen heeft gehad om dit te herstellen,en dus kunt u uw geld terug eisen,of zoals gewenst een nieuwe speler.

groet Bud.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2005 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Frederik,

zoals Bud al aangeeft, u heeft recht op: of een nieuwe of geld terug.

Gezien het feit dat u al erg coulant geweest bent, binnen 1,5 jaar 6 x terug geweest voor reparatie, zou ik eisen om een nieuwe (of geld terug). Maar aan dat laatste heeft uw dochter niets aan en zal dan ook wel teleurgesteld zijn.

Volgens het Burgerlijk Wetboek heeft u hier ook recht op. Als De Block hier niet aan wil voldoen (wat zij wel wettelijk verplicht zijn), laat hen dan eens de volgende artikelen uit genoemd wetboek lezen:

Boek 7, titel 1, afdeling 3, artikel 21 en 22.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 7, 2005 om 08:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een hoop zoekwerk te besparen, hierbij de beide artikelen:

21 BW7, 22 BW7

Brynnar

ve
door verwijderd - Dec 14, 2005 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binnen de winkel- en reparatie garantie, zou de speler inderdaad vervangen moeten worden.

Als het apparaat alleen gerepareerd is door de technische dienst van de
Block onder de fabrieksgarantie, is het meestal een gevalletje
tijdrekken. Neem in ieder geval contakt op met de technische dienst van
de fabrikant van de MP3 speler. Als deze niet kan zeggen dat de MP3
speler door hun gerepareerd is, vis je meestal achter het net. Bij
reparatie van speler door de TD van Block vervalt meestal de
fabrieksgarantie.

Ga in ieder geval na door wie de garantie (schriftelijk) gegeven is.
Redelijkerwijs is voor een winkel een ruim begrip en daar maken ze
helaas meestal gebruik van.