![lilama](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4866712.Familiewapen.jpg)
Garantiebepaling Philips
Onze tv een Philips 32PFL7496H12, is defect. De Ambilight werkt niet meer. Dit probleem is ontstaan binnen de garantie periode. Het toestel bij de verkoper ter reparatie aan geboden. Hiervan vernemen we nu dat TP Vision Nederland de reparatie heeft uitbesteed aan RTS Servise Solusions. Dit bedrijf stelt nu dat de kosten om de TV te repareren te hoog zijn en bied ons een vervangend (tweedehands) toestel aan. De verkoper is van mening dat we dit moeten accepteren. Wie is of was er van op de hoogte dat TV met een beeldscherm onder de 37 inch door deze reparatuur dus door TP Vision worden behandeld?
![lilama](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4866712.Familiewapen.jpg)
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 okt 2013, 12:52]Maar eat doet het er toe door wie wordt gerepareerd? Hoe oud is de tv?
Valt binnen het garantie termijn
![lekkerisdat](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a0bf158c546c0fd4b95626830fc0f43b853ad3a41e132585d8b14ac2dde8f10c.png)
3 jaar garantie, dan zal de TV wel 2 jaar en 11 maanden zijn, dan is het 'n vrij redelijk bod.
Wel zou ik dan even navragen wat ze doen als de TV het na korte tijd weer begeeft.
De introductie datum is 2011 dus de kans op garantie is groot. Wat ik niet snap is dat het toestel onreparabel danwel niet meer leverbaar zou zijn. Een tweedehands toestel zou ik niet zomaar accepteren tenzij het een gereviseerd toestel betreft die in nieuwstaat verkeert.
Philips en veel andere bedrijven besteden reparaties van hun producten uit.
De vraag is, wilt u er een tweedehandse voor terug?
U hoeft volgens mij een tweedehands toestel niet te accepteren.
Misschien dat u een nieuwere TV kunt kiezen met een bijbetaling.
Dan heeft u een nieuwere TV, welke hoogstwaarschijnlijk meer mogelijkheden heeft.
Ik zou zeker de servicedienst van Philips deze 'deal' van het reparatiebedrijf voorleggen en dat u het daar niet mee eens bent en wat de verdere mogelijkheden zijn.
Op hun website kunt u ook zien wat een vergelijkbare TV is, mocht u besluiten om de tweedehandse te accepteren.
![lilama](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4866712.Familiewapen.jpg)
Het toestel is begin 2012 gekocht, dus valt nog ruim binnen de garantie. Wat er gesteld wordt is, dat de reparatie te duur is of te lang duurt en er daarom een ander toestel dat minder oud is en in goede staat wordt aangeboden. Dit is niet controleerbaar. Volgens mij heb ik ook niets met de opvatting van Philips te doen maar alleen maar met de verkoper. Verder vindt ik het raar dat Philips eenzijdig een dergelijk besluit denkt te mogen nemen.
![wendy-claire](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4863138.Wendy-Claire.jpg)
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 okt 2013, 23:58]Maar hoe lang garantie heeft u nu eigenlijk.
Wettelijke garantieaanspraak 2 jaren! Daarnaast kunnen er door acties bepaalde duur van de fabrikant en/of de verkopende partij zijn, met bindende voorwaarden hieraan verbonden, met afwijkende aanvullende garantiebepalingen, voorbeeld Expert 45 jaar en totaal 45 maanden garantie op het gekochte product - wel of geen (non-)conformiteit.
![tijger1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/81a3370d3b4bc701a42bb46c59d9cf28473920e9a849f5d273cc9f2f47fda61a.png)
[quote=wendy-claire schreef op zaterdag 5 okt 2013, 03:33][quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 okt 2013, 23:58]Maar hoe lang garantie heeft u nu eigenlijk.
Wettelijke garantieaanspraak 2 jaren! Daarnaast kunnen er door acties bepaalde duur van de fabrikant en/of de verkopende partij zijn, met bindende voorwaarden hieraan verbonden, met afwijkende aanvullende garantiebepalingen, voorbeeld Expert 45 jaar en totaal 45 maanden garantie op het gekochte product - wel of geen (non-)conformiteit.
Onzin.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wat is de beste plaats voor een rookmelder en hoeveel per verdieping?
Is het aan te raden om op elke slaapkamer of vertrek een rookmelder te monteren en wat is de beste plaats aan het plafond?? Bij de deur ? In het midden?? Lees meer
Karcher: service zeer slecht
De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer
Moet je voor een 14 jarige audi 4 die nieuwe verplichtingen ook in laten bouwen
Er valt weinig toe te lichten. Het betreft een Audi 4 station 14 jaar oud, 167.000 km gereden, perfect onderhouden volgens het boekje, zonder grote boemsera's alleen hier en daar gerepareerde blikschade en een enkele lakkras. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer