gr
door greettamara Mar 11, 2006 om 19:26
Elektronica & tv

Gebeld worden door mensen die wat willen verkopen via telefoon

Hoe zit het dan met een geheime telefoonnummer.

Wij hebben een geheimnummer maar we worden ook door deze mensen lastig gevallen. en als we hun vragen hoe ze aan die nummer komen zeggen ze dit krijgen we via de computer en daar staat er niet achter of het een geheim nummer is of niet. want ze kunnen de nummers niet zien zeggen ze.

DUS IK VIND DAT DE KPN OF DE ANDERE TEFOON MAATSCHAPPIJEN HET NIET TOE STAAN DAT HET GEBEURD WANT HET IS EEN INBREUK OP JE PRIVICIE VIND IK.

928 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 11, 2006 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan bij de aanvraag van een nieuwe aansluiting (of tussendoor) je vermelding wijzigen..

je kan er voor kiezen dat je een helemaal geheim nummer wilt of dat hgij wel gewoon gepubliceerd word maar ook kan je kiezen dat hij niet in de gidsen komt maar wel bij opperaterservice

als je je zelf er echt helemaal voor af wilt sluiten kan je via www.infofilter.nl jezelf blokkeren

of als ze bellen vragen of ze je op de zwarte lijst kunnen zetten zodat ze je niet meer lastig vallen

ve
door verwijderd - Mar 11, 2006 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ondanks het goede advies van anniepannie komt het vaker voor dat "geheime nummers" toch worden doorgegeven, helaas maar waar. Zie een vraag van een tweetal weken geleden waar zelfs een voormalig werkgever de gegevens van een voormalig medewerker had verkocht.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

zelf heb ik al vele jaren een geheim nummer en nog maar 1x echt lastig gevallen door zo'n "callcenter-figuur". Op mijn vraag hoe zij aan mijn nummer kwam, werd inderdaad ook geantwoord: via de computer.

Ik geloof dit ook wel, want dit is mij maar 1x overkomen.

Wie wel (ongeveer) 1x per jaar belt, zijn KPN en mijn provider... of ik nog ergens interesse in heb o.i.d.. Dat is dan nog te doen.

Wat dat andere betreft (het niet toe staan dat dit gebeurd.....), daar kan KPN natuurlijk niets aan doen.

Het is zo ongeveer hetzelfde, als ik zomaar lukraak een nummer intoets en (stom toevallig) u aan de lijn krijg. U kunt mij dan vragen om u niet meer lastig te vallen, maar niet aan KPN.... En als ik 100 x per dag lukraak nummers intoets, krijg ik vast en zeker wel iemand aan de lijn die een geheim nummer heeft.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een echt geheim nummer wilt, zal je een ander nummer aan moeten vragen. Een nummer dat naderhand geheim wordt gemaakt, zal voorlopig nog wel opgelslagen  blijven bij de diverse diensten die er gebruik van willen maken. Daarnaast moet je er voor zorgen dat jouw nummer niet meeverzonden wordt tijdens het bellen. Bij vaste telefoonnummers moet je dus *31 en bij mobiele #31# in toetsen voor het nummer dat je wilt bellen.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Technifreak,

als je een "geheim" nummer (zoals dat in de volksmond genoemd wordt), aangevraagd hebt, wordt deze (automatisch) niet meegezonden.

Waarschijnlijk wel, als je een nummer aanvraagt, met alleen het verzoek om deze niet op te nemen in de telefoongidsen e.d.

Hutch

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het in ieder geval eerst zelf controleren of dat zo is voordat ik er mee naar anderen ga bellen waarvan ik niet wil dat zij mijn nummer zien.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is niet juist Hutch, dat moet je inderdaad aanvragen. (heb ik ook eens moeten doen)

Infofilter zou ik ook niet doen krijg je alleen nog meer troep thuis.

Er worden automatische zoekprogramma’s gebruikt die de nummers kiezen, ik hield die gasten lekker aan de praat en veel vervelende vragen stellen bellen zij nooit meer.

Het is lastig maar geef je geheime nummer niet aan Jan en alleman.

Gelukkig bellen ze nog geen mobile nummers, want KPN is al jaren de deur uit!

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hm, voor gepiept.

Sorry.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

"6. Hoe vraag ik een geheim nummer aan?

Als u liever niet wilt dat uw telefoonnummer wordt opgenomen in De Telefoongids of opvraagbaar is bij KPN dan regelt u dit via Mijn KPN. U kunt ook het wijzigingsformulier achter in De Telefoongids invullen en opsturen, of een brief sturen naar KPN, Postbus 57, 3500 AB Utrecht."

Bij mijn aanvraag werd automatisch mijn telefoonnummer (tijdens het telefoneren) niet meegezonden.

Hutch

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hutch,

er is helaas in het verleden al meerdermalen aangetoond dat wel degelijk sprake kan zijn van het geleverd krijgen van geheime telefoonnummers aan direct mailing bedrijven. Bussiness is bussiness, alle telefoonbedrijven zijn tegenwoordig commercieel. Het zou niet moeten en mogen maar ja.

Overigens was het onderwerp ongevraagd gebeld worden afgelopen zaterdag ook weer actueel bij Kassa. Ongewenst gebeld worden "ondanks" een niet geheim nummer is ook hinderlijk, maar dat ter zijde.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerrit,

dat klopt (beide).

Geheim telefoonnummer

Die nummers werden inderdaad verkocht. Klaarblijkelijk zat mijn nummer daar (gelukkig) niet tussen.

Hutch

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een reactie op de vraag:

Er belt een juffrouw/mevrouw. Bla bla bla En U. blij dat u belt, kom net geld te kort. Aangezien er een schriftelijk afspraak is dat ik niet meer door advertentie en/of reclame buro gebeld wordt daar een schadeloos-stelling is afgesproken .Wil ik graag u naam en adres en u hoort wel via mijn advocaat .Direct mijn naam schrappen en dit gesprek is opgenomen.

Weinig kans dat jij ooit meer iets hoort. Succes

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

de mensen van het  call center kunnen niet zien of een nummer geheim is weet ik uit ervaring van een ex medewerker en als je ze afkat kunnen ze je in een herhaalfunkie zetten ze dat je vaker door de computer wordt gekozen

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch: rare hobby hou jij er op na. Iedereen lopen bellen

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Peter,

ontwaakt uit de winterslaap????

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk zelf in een callcenter. Dat van zeggen dat je advocaat beld schrikt niet af daar wordt de gemiddelde agent niet warm of koud van. Als je gewoon vriendelijk ben zeg b.v als het om een hyp gaat dat je gaan emigreren dan ben je binnen 30 sec van het telefoontje af. Als je ga schelden telefoon erop gooi enz heeft geen zin computer beld u dan gewoon andere x terug. Of als u heel vervelend bent dan kun je diegene gewoon nog een keer terug laten bellen.

Callcenters komen op verschillende manieren aan telefoon nummers ze worden gekocht van kpn dat is 1 ze worden gekocht van wegener dat is 2 of u vult zelf een enquete in en in de kleine letters staat wie die gegevens krijgt dan is het dus uw eigen schuld!!

Dus mensen Callcenter agents doen ook gewoon hun werk als ze op bellen hoe iritant het ook is gedraag je volwassen!!

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn geheime nummer kunt U vinden;

1 op speurders.nl bij de rotzooi.

2 marktplaats.... ook dus..

3 geheime krijgen minder, dus reageren beter en zijn meer geld waard voor de call centers...

4 nummerweergave, als ik een makelaar bel voor bezichtiging heeft deze de mogelijkheid eerst zijn eigen hypo adviseur te geven, en dan de rest...  dit is leuk verdienen op bezichtigers die geen intresse hebben, en dus hem tijd en geld kosten, en zo iets terug te pakken...

Je ziet, zelfs de gerenomeerde NVM makelaar... want een foute naam zie je direkt... en deze is bewust opgegeven... zodat ik bewijs had, en nu weet hoe betrouwbaar deze makelaar is...!

Gozik (toen bij makelaar was andere naam..)