Geen beeld wel geluid philips
We hebben een philips . Na 2 jaar begon deze raar te doen.buiten de garantie natuurlijk. Eerst even geen beeld . nu uitgelopen tot een uur geen beeld met strepen. Na telefonisch kontakt te hebben gehad met philips geen resultaat. Er zou een monteur langskomen maar niet gekomen. Ook in de comp stond niks van een monteur. vandaag keek ik op forums. En wat blijkt veel.mensen hadden er last van. Door nalatigheid van mezelf heb ik er niks aangedaan. nu weer gebeld en gevraagd naar de kosten. Dan krijg je te horen dat er geen uitspraak over gedaan mag worden. Eerst naar laten kijken en dan een prijs opgave. Maar dan wel voorrijkosten betalen? Hoott dat? Ik was fan van philips. Maar overweeg niets meer te kopen van hun. Ik krijg geen antwoorden op mn vraag.
Hallo baggio1976,
..... Eerst naar laten kijken en dan een prijs opgave. Maar dan wel voorrijkosten betalen? Hoort dat?......
Ja, ze kunnen natuurlijk niet in hun glazen bol zien wat er aan de hand is.
Daarvoor zal er eerst een servicemonteur naar je tv moeten komen kijken.
En dat doen ze niet voor niets; voorrijden en de monteur moeten betaald worden.
Meestal staat daar een vast bedrag voor en dat zullen ze je wel verteld hebben.
Nádat de monteur er naar gekeken heeft zal deze een prijsopgave kunnen doen, waarna je kunt beslissen om het toestel al dan niet te laten maken.
Met v,.gr.
Als ik de klacht zo hoor dan is het LCD-scherm zelf defect.
Als u ervoor kiest om een monteur bij u langs te laten komen dan zijn de voorrijkosten terecht.
De bus van de monteur rijd ook niet op water en de tijd die de monteur kwijt is om bij u te komen moet ook betaald worden.
Als u zelf in de gelegenheid bent om de LCD naar een reparatiebedrijf te brengen dan houd u de voorrijkosten in ieder geval in uw zak.
In principe mogen ze ook nog onderzoekskosten rekenen indien u niet akkoord gaat met de prijsopgave.
Degene die u aan de telefoon krijgt is geen monteur en kan u ook niet vertellen wat de reparatiekosten zullen zijn.
Een monteur moet eerst vaststellen wat er stuk is, vervolgens uitzoeken wat het bestelnummer en de prijs van dat onderdeel is en dan kan er pas een prijsopgave gemaakt worden.
Er zit 2 jaar fabrieksgarantie op uw LCD en als die net verstreken is dan zou er vanuit de fabrikant nog een deel coulance op de reparatiekosten van toepassing zijn.
Maar dan zou de LCD wel bij een Philips geautoriseerde technische dienst aangeboden moeten worden.
Als u, zoals ik het begrijp, na verloop van tijd gewoon beeld heeft zit de storing in de meeste gevallen in de voeding van het beeldscherm. Het verhaal is een beetje tegenstrijdig, u schrijft geen beeld maar wel strepen. Is dat direct na het inschakelen of na verloop van tijd. Kijk ook eens of de ventilatie openingen niet vol met stof zitten.
heeft u al geprobeerd om de scartkabel er op nieuw in te drukken.
heb dat zelf ook een keer gehad en toen was het probleem
opgelost.
vraag Philips om een regeling Colance als het toestel net over de garantie is.
dit word vaak gedaan.
heb het zelf ook meegemaakt met een apparaat van 2,5 jaar.
Philips TV is niet meer van Philips.
De merknaam is verkocht aan de Chinezen.
En als er een monteur langskomt dan zal die gewoon van een extern reparatie bedrijf zijn.
Verdiep je eens in de garantie regeling in NL. Fabrieksgarantie is namelijk wat anders dan waar je wettelijk recht op hebt. Een TV behoort echt wel langer dan 2 jaar mee te gaan dus je hebt nog gewoon garantie (je moet wel bij de verkoper aankloppen en niet Phillips).
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Ik heb hier ook last van sinds ik een extra geluidssysteem heb toegevoegd, aan de tv en de Humax die ik heb, voor een beter geluid. Ik heb ontdekt dat wanneer ik de humax pas aanzet als de tv meldt dat de externe luidspreker actief is het beeld en geluid weer gewoon werken. Misschien dat dit bij jou ook kan helpen?
Wanneer repareren bijvoorbeeld bij e-care, geen optie meer is, neem dan eens contact op met het dichtstbijzijnde Repair Café. Wij hebben onlangs twee TV's met verschillende klachten aan de praat gekregen. Neem wel van te voren even contact op. Achtergrond van de mensen die als vrijwilliger in een Repair Café werken is verschillend. Bij ons zitten toevallig wat mensen die in de TV ontwikkeling bij Philips hebben gewerkt :-). Ook kan je bij een eerste telefonisch / e-mail contact aangeven om welk type TV het gaat en wat de klacht is. Mensen kunnen dan op internet alvast naar documentatie zoeken
Verder is Philips TV niet door chinezen maar door Taiwanezen overgenomen en zit er in Belgie (Gent/Brugge) nog een flinke club oud Philismedewerkers die nu bij TP Vision werken (kijk maar eens op LinkedIn)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer