eline kleibrink
door eline kleibrink May 21, 2018 om 21:32
Elektronica & tv

Geen zenderaanduiding op Humax kastje

Mijn Humax kastje voor digitale televisie van Ziggo was kapot. Ik heb dit kastje zelf gekocht een jaar of 7 geleden voor iets van 150 euro. Hierop kon ik gewoon zien op welk kanaalnummer het kastje was afgestemd.
Nu heb ik van Ziggo een nieuw kastje opgestuurd gekregen. Toen ik 'm aandeed dacht ik dat hij kapot was, want ik zag geen kanaalnummer. Nu blijkt het dat op de nieuwe Humax kastjes die Ziggo levert geen display zit, je kunt als je zappt van de ene naar de andere radiozender helemaal niet zien op welk kanaal je bent. Ik heb contact gehad hierover met Ziggo, maar ze zeggen dat bijna niemand via het kastje radio luistert en het dus ook wel zonder display kon, en als ik een andere radiozender wil opzetten ik de televisie maar moet aanzetten, iets dat ik belachelijk vind. Ziggo is ook niet bereid om mij een kastje te sturen dat wel gewoon een display heeft. Wat kan ik doen?

3008 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - May 21, 2018 om 21:37
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De tv aanzetten om te kijken welke zender u heeft. Wat er niet is, is er niet.

diumenge
door diumenge - May 21, 2018 om 21:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niets. Ze gaan voor jou geen kastje produceren wat wel een nummer laat zien.

sy
door sylvia_71 - May 21, 2018 om 21:51
288 Antwoorden / 0 Vragen

Een eigen kastje kopen met een display. Ziggo hoeft en zal dit niet aan je leveren.

Cookies
door Cookies - May 21, 2018 om 21:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gewoon weer zelf een Humax kopen. Of een ander abonnement nemen waar een andere Humax bij geleverd wordt. Ziggo hoeft jou niet gratis een andere Humax te geven.

Waarschijnlijk heb je nu de meest simpele Humax 5500c gekregen, deze wordt ook verstrekt aan abonnees die van analoog naar digitaal gaan.

Gr
door Grunn1 - May 21, 2018 om 21:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bel eens met Humax want daarkomen de kastjes van Ziggo vandaan en vraag of ze speciaal voor jou een kastje willen maken met een display. Nee serieus koop zelf een Humax 5200 daar zit wel een scherm op waar je de zenders ziet staan. Ohja kost wel wat maar dan heb je wel wat, een display.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 22, 2018 om 00:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ziggo levert geen kastjes meer met display,  alleen nog de mediabox xl.

aurora1
door aurora1 - May 22, 2018 om 14:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u kunt doen?
Heel simpel: u erbij neerleggen.
Lekker zappen tussen radiozenders en/of de tv aanzetten als u vindt dat het nogal nauw steekt.

jo
door jorisw - May 23, 2018 om 09:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hang je laptop of smartphone aan de versterker en gebruik radio via internet (bijvoorbeeld middels de app TuneIn Radio). Dan heb je niet alleen het zendernummer, maar nog veel meer informatie over de zender die je beluistert (plus zo'n beetje alle radiozender ter wereld).

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 23, 2018 om 16:28
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe luistert u? Via de TV? Dan heeft u aanduiding.
Afgezienh daarvan: Ziggo levert radiosignaal analoog en de meeste radioontvangers (FM in dat geval) hebben de frequentie aanduiding maar vaak ook de zenderaanduiding en soms zelsf met de faciliteit dat u ook bijv. kunt zien wat er op dat moment aan muziek wordt afgespeeld (Naam nummer en artiest).

Nog een tip: radio luisteren via laptop met aansluiting op versterker o.d.

eline kleibrink
door eline kleibrink - May 24, 2018 om 09:34
3 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het humax kastje op de Denon versterker aangesloten middels een optische kabel voor het beste geluid. Het is nu wel duidelijk dat het zonder televisie aan niet meer mogelijk is om te zien naar welke radiozender je luistert. Ik blijf dit belachelijk vinden. Ik zag op marktplaats dat er voor een paar tientjes Humax kastjes worden aangeboden met de nummers 5100 en 5200, zouden die werken met mijn smartcard uit de nieuwe Humax zonder display?