do
door dolfijntjes1 Sep 8, 2016 om 13:41
Elektronica & tv

Geheugenkaartlezer aanschaf

Mijn fotocamera importeert de fotos niet meer op de pc. Dus ik zal om de foto's over te zetten een geheugenkaartzeler aan moeten schaffen.
Graag wil ik weten waar ik op moet letten bij aanschaf. Er is veel verschil in prijs, waar zit m dat in ?

2962 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2016 om 13:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En waarom exporteert je camera de foto's niet meer?
Aansluitkabeltje stuk?
Ander kabeltje geprobeerd.
Een cardreader kost niet zoveel hoor. Even
googlen. Kan je die zelf in je pc zetten?

do
door dolfijntjes1 - Sep 8, 2016 om 13:57
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ander kabeltje al geprobeerd. Andere computer ook. krijg steeds melding geen communicatie. Daarom aanschaf geheugenkaartlezer. Er worden er veel verkocht met verschillende prijzen. Waarin zit het prijsverschil

newmikey
door newmikey - Sep 8, 2016 om 14:08
830 Antwoorden / 0 Vragen

Geef eens een paar voorbeeldjes. Wat voor geheugenkaartjes gebruikt u (soort & capaciteit) en wat voior USB aansluiting heeft uw computer (USB 2 of 3)?

Kom op, een beetje info erbij mag echt wel als u ook een behoorlijk antwoord verwacht...

Cookies
door Cookies - Sep 8, 2016 om 14:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Edit: verkeerde info.

costnix
door costnix Sep 8, 2016 om 14:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS heeft het over een kaartlezer, niet over geheugenkaartjes.

Cookies
door Cookies Sep 8, 2016 om 14:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oeps, leesfoutje, bedankt.;-)

costnix
door costnix - Sep 8, 2016 om 14:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Verwijder de stuurprogramma's voor uw camera eens. Herstart Windows en sluit de camera weer aan. Er wordt weer naar stuurprogramma's gezocht en geïnstalleerd. Als het goed is kunt u weer de foto's rechtstreeks van uw camera importeren.

do
door dolfijntjes1 - Sep 8, 2016 om 14:54
11 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij heeft het niets met het geheugenkaartje te maken. Kan gewoon nieuwe fotos maken en bekijken. Heb ook schijfje sturingsprogramma opnieuw geinstalleerd en opnieuw opgestart. Ook op andere computer. Ben bang dat ik de camera voor reparatie moet aanbieden.
Kan iemand mij iets zeggen over de kwaliteit en of prijsverschillen van een geheugenkaartlezer

ph
door philip36 - Sep 8, 2016 om 14:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Neem aan dat u voor het importeren gebruik maakt van een computerprogramma dat bij de camera zat.
Het kan zijn dat er een fout zit in het betreffende programma.

Om te proberen:
Als u windows10 hebt, zou u eens het programma Foto's kunnen starten, de camera aansluiten en aanzetten, daarna rechtsboven op Importeren klikken.
Waneer er een driver voor uw camera is zou nu de naam van de camera in beeld moeten komen.
Op de naam klikken enz.
Bij windows7 is er het programma Live photo gallery, hierin kunt u linksboven ook voor importeren kiezen.

Zit er op uw computer geen geheugenkaartlezer?

do
door dolfijntjes1 - Sep 8, 2016 om 15:01
11 Antwoorden / 4 Vragen

Geen idee. Wij hebben windows 8.1

ph
door philip36 Sep 8, 2016 om 15:37
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u geen idee of u een sd kaartje in uw computer kunt steken, kijk dan even zou ik zeggen.
Anders welke computer heeft u?

Het is duidelijk dat u alleen antwoord wilt over de kwaliteit van kaartlezers en niet geintereseerd bent in eventuele oplossingen van het probleem.

Ga met het geheugenkaartje uit de camera naar een fotozaak en koop een geschikte (goedkope)  kaartlezer,laat u daar het verschil in kwaliteit uitleggen.

do
door dolfijntjes1 - Sep 8, 2016 om 15:13
11 Antwoorden / 4 Vragen

Kan iemand mij iets zeggen over de kwaliteit en of prijsverschillen van een geheugenkaartlezer

Gr
door Grunn1 - Sep 8, 2016 om 15:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom je camera de gegevens niet meer wil overzetten doet niet ter zake je wil een kaartlezer, alle antwoorden betreffende je camera heb je niks aan. In principe doen alle geheugenkaartlezers hetzelfde. Je hebt ze echter met een USB 2 of 3 aansluiting. Als je een USB 3 aansluiting op je pc hebt en een lezer met USB 3 dan kan je je foto's sneller overzetten. Heb je geen USB 3 op je pc of je weet het niet koop dan gewoon de goedkoopste kaartlezer ze doen toch allemaal hetzelfde. Kijk wel of jouw type geheugenkaart in de lezer past. Ga naar de action en koop er eentje voor iets van 4 à 5 euro.

zw
door zwaardvis Sep 8, 2016 om 16:18
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je geen haast hebt, kan 2 of 3 weken duren, kijk eens bij AliExpress.com. Vanaf 39 cent en gratis thuisbezorgd.

USB 2 of 3 maakt niet zoveel uit: 10 seconden of 11 seconden.... En ze doen allemaal hun werk, tenzij ze kapot zijn. Heb er ooit eentje gratis gekregen bij een geheugenkaart. Handyman had dezelfde voor 5 euro.

pi
door pieterwolters Sep 8, 2016 om 17:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En als je hem dan bij Ali hebt besteld, niet gaan klagen over de leegstand in onze steden....

newmikey
door newmikey Sep 8, 2016 om 17:45
830 Antwoorden / 0 Vragen

.

do
door dolfijntjes1 - Sep 8, 2016 om 15:21
11 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor je antwoord. Waar kan ik vinden of ik een USB 2 of 3 aansluiting heb ?

newmikey
door newmikey Sep 8, 2016 om 15:47
830 Antwoorden / 0 Vragen

Kansloos! Geef nou eens behoorlijk antwoord op de gestelde vragen...

gerbera
door gerbera Sep 8, 2016 om 15:50
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Hangt van de ouderdom van de pc af. Ouder dan 5 jaar is het in de meeste gevallen USB 2. Overigens werkt USB 2 ook op 3 dus als u het niet weet neem het zekere voor het onzekere en volg het advies van @epcot. Belangrijk is of het type kaart in de lezer kan. Het type staat op de kaart zelf.

do
door dolfijntjes1 Sep 8, 2016 om 16:00
11 Antwoorden / 4 Vragen

Gerbera, Bedankt voor je reactie. PC is vrij nieuw dus ik heb nu antwoord op mijn vraag.

Wat betreft door newmikey 8 sep. 2016 om 15:47
43 Antwoorden / 0 Vragen

Kansloos! Geef nou eens behoorlijk antwoord op de gestelde vragen...

Ik heb geen idee waar je het over hebt ?
Maar ook bedankt voor de moeite.

ph
door philip36 Sep 8, 2016 om 16:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Usb3 poort is blauw.

newmikey
door newmikey Sep 8, 2016 om 17:46
830 Antwoorden / 0 Vragen

Soort en capaciteit geheugenkaartjes? Een CF lezer leest geen SD kaartjes en een oudere SD kaartlezer leest geen 32Gb kaartjes. Zo moeilijk is het toch niet?

do
door dolfijntjes1 Sep 8, 2016 om 17:52
11 Antwoorden / 4 Vragen

door newmikey 8 sep. 2016 om 17:46
43 Antwoorden / 0 Vragen

Soort en capaciteit geheugenkaartjes? Een CF lezer leest geen SD kaartjes en een oudere SD kaartlezer leest geen 32Gb kaartjes. Zo moeilijk is het toch niet?

Beste newmikey, Wat mij betreft is het antwoord al een tijdje geleden gegeven en kan het onderwerp worden afgesloten. Dank voor het meedenken

newmikey
door newmikey Sep 8, 2016 om 19:31
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees het allemaal nog eens door maar kan geen antwoord op die vraag vinden. Ik zit er ook in het geheel niet mee dat u straks een kaartlezer hebt die niet voor uw soort kaartjes geschikt is dus veel geluk ermee.

gerbera
door gerbera Sep 8, 2016 om 22:14
7364 Antwoorden / 14 Vragen

USB 3 wordt vaak aangegeven met de letters SS of er staat bij de poort USB 3.0. Staat dat er niet dan kunt u aan de binnenzijde van de poort blauw stripje zien. USB2.0 is meestal zwart of wit. Op de verpakking van de kaartlezer staat normaal waar deze voor geschikt is. En mijn "oude" kaartlezer USB 2.0, Win7, heeft geen enkele moeite met de SD 32 Gb kaart.

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2016 om 16:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Cardreaders vergelijken (van hardware info)

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2016 om 22:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er is veel verschil in prijs bij chocomel, waar zit m dat in en waar moet ik op letten bij aanschaf?

tijger1
door tijger1 Sep 8, 2016 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of u hem wel lekker vindt.

aurora1
door aurora1 Sep 8, 2016 om 22:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan iemand mij iets zeggen over de kwaliteit en of prijsverschillen van een geheugenkaartlezer, oeps, ik bedoel chocomel....

dirck
door dirck Sep 8, 2016 om 23:09
3201 Antwoorden / 3 Vragen

.

dirck
door dirck - Sep 8, 2016 om 23:10
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De meeste laptops van de afgelopen 10 jaar hebben al een kaartlezer ergens aan de zijkant zitten en ook desktop computers hebben vaak aan de voorkant (meestal verborgen achter een klepje) een kaartlezer zitten.
Check dit dus eerst even.

jo
door jorisw - Sep 9, 2016 om 08:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even terug naar de basis. Een kaartlezer is uiteraard handig, maar als de camera niet defect is moet je ook gewoon vanaf de camera de foto's kunnen halen natuurlijk.

Wat voor camera is het? Bij sommige merken heb je verschillende USB opties (mass storage en PTP). Wellicht dat je die per ongeluk hebt gewijzigd.

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 9, 2016 om 11:05
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik ga ervan uit dat je SD kaartjes gebruikt.
Indien het inderdaad SD is, dan kun je bijna iedere kaartlezer gebruiken.
Let er wel op dat hij SDHC en SDXC compatibel is. Die kan ieder soort SD aan en je weet zeker dat je geen oud model koopt. De moderne kosten tussen € 5,00 en € 10,00
Neem een USB type, dan hoef je niets in de computer/laptop in te bouwen. Gewoon net als USB stick erin steken of snoertje van kaartlezer in USB poort steken.
Als je een tablet gebruikt dan kaartlezer kopen die geschikt is voor de tablet.
Indien je fototoestel andere kaartjes gebruikt dan SD, dan moet je een multireader kopen met de juiste sleuf erin. Die zijn ook overal goedkoop te krijgen.
Zou je nog een heel oud fototoestel met Smart Media kaarten hebben dan wordt het moeilijker.
Vraag eens bij een speciaalzaak of...... kijk op de rommelmarkt. Daar liggen ze voor een paar cent omdat die lezers niet meer geschikt zijn voor moderne SD kaarten en bijna niemand meer Smart Media kaarten gebruikt.