Grote hoeveelheid reclamedrukwerk van Delta / Caiway in de bus
Post geadresseerd aan de bewoner van is geadresseerde post die niet onder reclame valt. Mogelijk dat postfilter iets kan doen. Maar aan geadresseerde reclame doe je niks.
Wat is een postfilter? Het is wel te doen om gewoon post met het Delta Fiber of Caiway logo niet meer te openen en weg te gooien, maar het gaat mij ook om principes. Dit zullen ze gerust bij vele huishoudens doen, met een papiersoep en inktverspilling als gevolg.. bij het uitblijven van een reactie van de bewoners, zoals mij (ik heb nl. al een kabelprovider, heb dat ook gezegd toen ik belde of ze willen stoppen) gaan ze gewoon door met het verzenden van dit soort reclamestukken. Na de eerste week krijg ik elke paar dagen weer zo'n brief in de bus.
@DVM ook hier, zie deze info: https://postfilter.nl
Bedankt @heremietkreeft
En voordat iemand advies wilt geven om nogmaals te bellen met het bedrijf zelf, om te stoppen.. daar loop ik niet warm voor. Het is een zeer aggressieve marketingcampagne van een brutaal bedrijf met een slechte houding. Het zou de omgekeerde wereld zijn, om een bedrijf meermaals te vragen om alsjeblieft te stoppen met lastig vallen (zonder toestemming om mee te beginnen).
Dat zou niet eens helpen! Hoe dan ook, niet mee in zee gaan.
Topantwoord
Helaas gebeurt dat indie hey gericht is aan : de bewoner(s) van .... adres... .
Hoe dan ook kunt u een melding doen bij Consuwijzezer en zie deze info van de overheid met o.a. 'bewoners'als geadresserde en dan melden bij 'Postfilter'. https://postfilter.nl
Maar toch aanvullend: de info kan ook zinnig zijn omdat zoals nu het geval bij KPN er door hen wordt gemeld als er sprake is van aanleg van glasvezelkabel in uw omgeving met vraag om toestemming om dat dan ook bij uw woning aan te sluiten zonder dat u dan ook ergens aan vast zit resp. er druk wordt uitgeoefend om dan die aansliuiting ook te benutten en dus ook geen bijzondere aanbiedingen, (zogenaamde) korting etc. U bent dan bijv. wel op de hoogte dat er een ntrottoir bij u kan worden opengebroken met eventuele hinder.
Bedankt, vooralsnog dacht ik alleen aan ACM en nu heb ik de opties Consuwijzer en postfilter.nl erbij. Het blijft toch jammer dat een variant op de NEE/NEE sticker dit soort zaken niet kan tegengaan, want dat bestaat nog niet. Maar nogmaals, voor mij gaat het vooral om het principe en dat het brutaal + papiersoep en inktverspilling is (immers het ongeopend weggooien van post met hun logo erop is te doen).. dus ga zeker melding maken op wat plekken. Ze denken zeker, als we maar blijven en blijven sturen dan kunnen mensen er niet meer omheen dat we bestaan en gaan ze overstag.
Graag gedaan!
Het is maar te hopen dat je Ziggo hebt en dat die het goed blijft doen.
Want internetten via de telefoonlijn van de KPN zal bij aanleg van glasvezel steeds langzamer gaan werken en op den duur verdwijnen.
Dan kun je hier klagen dat je niet meer kunt downloaden omdat de verbinding steeds uitvalt.
Bij ons in de gemeente was de glasvezelaansluiting gratis. De woningstichting verplichtte ons mee te werken een aansluiting in de meterkast te laten zetten. Uiteraard hoefden wij geen abonnement te nemen.
Glasvezel bestaat al minimaal 10 jaar en nu zijn jullie eindelijk aan de beurt? Hoe kun je dan ontevreden zijn.
Last hebben van folders in de bus? Je kunt ook overdrijven. Gooi die folders in de oud papierbak.
Zodra het gewenste x aantal bereikt is zal het wel stoppen, ik krijg ook regelmatig zo'n reclame krant gericht aan de bewoners in de bus, het nieuws lees ik digitaal dus de reclamekranten worden voor andere doeleinden gebruikt.
Wat over blijft gaat naar de papiercontainer.
Verder niet klagen maar voorlopig dragen.
Ik heb voor dergelijke dingen in de tuin een grote bak op wieltjes staan. Daar doe ik alle papier in waar ik niets (meer) mee doe.
Laten we hopen dat de problemen niet groter worden dan dit, bijvoorbeeld weer een nieuwe Corona golf of Poetin.
Deze reclamecampagne 'STOPT' vanzelf zodra er genoeg klanten geronseld zijn om de aanleg van het netwerk rendabel te kunnen aanleggen.
Nog even de papiercontainer blijven voeden en zonder dat u er dan erg in heeft ontvangt u (t.z.t.) deze wervingsreclame niet meer.
Maak je niet druk om een drukwerkpapiertje welke is bedoeld om druk op de potentiële klant uit te oefenen. ;-))
Het is al langer bekend dat KPN over niet al te lange tijd afscheid gaat nemen van de vaste telefoonlijn en glasvezel als opvolger gaat aanbieden.
Voor internet zijn er, afhankelijk wat U daar gaat doen, nog vele andere mogelijkheden zoals: Ziggo, starlink, een (5G?) mobieltje dat al dan niet is
gekoppeld met uw tablet of laptop, opendare wifi spots etc. Voor TV te kijken zijn er ook genoeg glasvezelloze alternatieven, zoals Ziggo,
Digitenne of een schotel antenne. Voor radio is er de FM band of DAB+ "ben recentelijk verhuisd" Betreft het een koop of huurwoning?
Hier in mijn straat kregen we een jaartje of 5 geleden ook dergelijke stapels reclame drukwerk en dan met de tekst: "Wij hebben toestemming
gekregen om glasvezel aan te gaan sluiten in deze woning" Bij navraag bij de woningstichting bleken ze daar helemaal van niets te weten.
En die op hun beurt al hun huurders een brief stuurden dat de huurders uitdrukkelijk NIET verplicht waren om mee te doen. Hetgeen tot gevolg
had dat de trottoir toch opengebroken werd bij iedere bewoner die niet mee deed dat ze daar recht voor hun voordeur op de trottoir een diep
gat gingen graven, dat 3 dagen open lieten liggen, om er vervolgens heel demonstratief een meter of 10 glasvezelkabel gingen oprollen en dat
in een plastic doos deden en de boel weer dichtgooiden en de tegels zeer slecht terug legden.
Als ze dat bij ons zouden flikken hebben ze een probleem. De stoep is openbaar terrein, maar van de stoep naar de voordeur is mijn terrein en daar mag alleen gegraven worden als ze toestemming hebben van ons als bewoners/eigenaren vam de woning. En als ze het open maken terwijl wij niet thuis zijn en slordig dicht leggen krijgen ze de rekening van de stratenmaker die het wel weer netjes heeft gemaakt. En wat betrefd de stoep.zou je bij de gemeente na kunnen vragen of ze daar toestemming voor hebben.
Voor de aanleg van glasvezel op de openbare grond is een vergunning van de gemeente nodig.
Vergunningen worden gepubliceerd in het plaatselijke nieuwsblad en staan op de site van de gemeente.
Jouw pad naar de voordeur wordt niet opgegraven.
Er wordt niets zonder jouw toestemming op jouw terrein uitgevoerd.
Als je instemt met de aanleg van glasvezel in jouw huis dan wordt de glasvezelkabel vanaf de openbare stoep onder de grond naar jouw woning geschoten naar de plaats waar de kabel naar binnen moet. Daar zie je niets van.
Pas als je kabel bij jouw huis is moet een een tegel of wat grond verwijderd worden.
Je begint je al druk te maken over iets wat je niet eens hebt of misschien niet eens krijgt.
Hallo @DVM, ik herken het helemaal. Ten tijde van de aanleg van glasvezel in het dorp waar ik woonde hetzelfde. En dan ook nog regelmatig vrolijke verkopers met hippe hesjes aan de deur. Heel erg opdringerig. Tegen die post was niks opgewassen. Het hield gelukkig wel op toen de aanleg helemaal rond was.
De bezoekjes hielden uiteindelijk ook op toen ik voor de zoveelste keer had verteld dat ik geen belangstelling had. Ziggo voldeed voor mij prima. Ook glasvezel, op een heel klein stukje na, zenderaanbod TV waar zenders te zien waren die niet bij glasvezelproviders beschikbaar waren, snel en vrijwel nooit storingen, en een goedkoper pakket dan de glasvezelproviders konden bieden.
Misschien helpt een apart briefje op uw deur over Delta Fiber en Caiway reclame. Succes.
@janniboe,
De postbode kijkt alleen naar straat en huisnummer en niet verder dan dat. Dus het apart op de deur plakken van een briefje met welke geadresseerde poststukken je wel of niet zou willen ontvangen heeft geen ankele zin.
Daar hebt u gelijk in @MEIN33, ik was er vanuit gegaan dat de providers zelf reclame verspreidden maar dat gaat natuurlijk via de post zoals u aangeeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer