ma
door martijnboer Dec 9, 2004 om 15:15
Elektronica & tv

Heb ik geen recht op een nieuwe dvd set?

28 december 2001 heb ik een dvd set van aiwa gekocht bij de Megamax. Megamax geeft hierop 3 jaar garantie. Ondertussen is hij al 3 maal gerepareerd geweest en nu weer kapot. Ik heb hem weer teruggebacht en aangegeven dat ik het zat ben. Nu heb ik volgens de voorwaarden van megamax recht op een nieuwe of gelijkwaardige als hij 3 maal of vaker gerepareerd is. De aankoop bon en de laatste reparatiebon heb ik nog, maar van de twee voorgaande reparaties niet meer. Ze willen willen hem nog wel repareren maar een nieuwe krijg ik niet omdat ik de bonnen van de twee voorgaande reparaties niet meer heb. Heb ik niet gewoon recht op een nieuwe????over 3 weken loopt de garantie af en wat moet ik als hij dan weer kapot gaat.

320 3 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Dec 9, 2004 om 15:53
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo martijnboer,

Voor wat betreft de DVD-speler dan zal je inderdaad aan de hand van de reparatiebonnen aan moeten tonen dat de speler drie keer gerepareerd moet zijn en dan ook nog steeds voor hetzelfde mankement,zal je dat al aan kunnen tonen dan heb je ook al niet helemaal recht op een nieuwe omdat de speler ook alweer drie jaar oud en gebruikt is de winkelier zal je dan in dat geval hoogstens een nieuwe geven tegen bijbetaling, gezien dat de speler drie jaar oud is en nog onder de oude wet koop en garantie valt (gekocht voor 1-5-2003) houdt het na de reparatie op wat de garantie betreft.

groet tuinfreak

ja
door jank - Dec 10, 2004 om 17:50
168 Antwoorden / 8 Vragen

Het lijkt mij sterk, dat Megamax geen overzicht zelf in huis heeft van de verrichte reparaties.

Mijn advies, claim Uw recht op het moment, dat het lekker druk is in de winkel en praat luid en duidelijk,  maar schreeuw niet. Ik ga ervan uit, dat de voorgaande reparaties ook zijn uitgevoerd door/via/namens Megamax.

sm
door smoldersb - Dec 10, 2004 om 23:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dan heb ik een andere ervaring:

Wonende in Spanje was ik Maart j.l. in Nederland en zag een aanbieding van Kruitvat voor een DVD-Recorder welke mij wel aanstond, heb hem gekocht en was er reuze blij mee totdat hij in September stopte.(Het merk:HE) Via mijn dochter heb ik laten informeren hoe te handelen. Men gaf haar het adres en telefoonnummer van de importeur. Om kort te gaan, het apparaat opgestuurd en binnen zeer korte tijd bericht gekregen dat er een nieuwe zou worden gezonden. De nieuwe staat inmiddels bij mijn dochter.Een woord van hulde voor de firma"Boxford Holland" uit Zwolle is hier zeker op zijn plaats.Nog te vermelden dat ik als garantie c.q aankoopbewijs alleen een copy van het bankafschrift had en meegezonden!

N.Smolders, Spanje.