miem
door miem Jun 16, 2005 om 07:02
Elektronica & tv

Help

ik heb nu eindelijk een mp3 speler maar het lukt mij nog niet om een cd over te zetten van cd naar mp3 speler.

De gebruiksaanwijzing geeft over deze (schijnbaar) simpele handeling geen uitsluitsel.

miem

952 17 Rapporteer

hoffie1965
door hoffie1965 - Jun 16, 2005 om 09:41
126 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem voor het gemak aan dat je de cd reeds overgezet hebt in mp3 files.

Sluit mp3 speler aan, ga naar verkenner, en sleep de bestanden gewoon naar de mp3 speler

freya
door freya - Jun 16, 2005 om 14:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo miem,

Om te beginnen zul je de muzieknummers die je op de mp3-speler wilt hebben eerst moeten converteren van audio-cd formaat naar mp3. Door deze conversie worden de bestandjes ook nog eens veel kleiner waardoor er dus heel veel op de mp3-speler kunnen. Er zijn vele programma's die dit klusje voor je kunnen klaren, maar een goede keus is dBpowerAmp Music Converter. Dit programma kan heel veel formaten aan. Als de conversie klaar is kun je ze met de verkenner naar de mp3-speler slepen. Als het goed is staat de mp3-speler als een 'verwisselbare schijf' in de lijst van de verkenner.

Suc6, Freya

miem
door miem - Jun 16, 2005 om 14:48
69 Antwoorden / 29 Vragen

ik converteer de cd met audiograbber naar mp3. Dus dat was me al duidelijk. Maar dan ik steek de speler in de usb poort en open de  verkenner. Dan kan ik het bestand niet vinden en loop ik vast! Dit is is het probleem, ik laat mij niet gek maken door iets dat niet groter is dan een aansteker.

miem

freya
door freya - Jun 16, 2005 om 14:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je Windows XP gebruikt moet je zodra je de speler in de USB-poort steekt een 'pling' geluidje horen ten teken dat windows het USB-apparaat heeft gevonden en moet er in de verkenner in de lijst een 'verwisselbare schijf' zijn toegevoegd. Kun je dat bevestugen? Heb je met andere USB-apparaten géén problemen? Freya

miem
door miem - Jun 16, 2005 om 16:50
69 Antwoorden / 29 Vragen

hoi

ik hoor  geen pling gelui maar hij licht wel op en geeft in het schermpje usb aan. met mijn printer en draadloze verbinding heb ik verder geen usb klachten.

miem

door miem - Jun 16, 2005 om 16:55
69 Antwoorden / 29 Vragen

hoi

ik hoor  geen pling gelui maar hij licht wel op en geeft in het schermpje usb aan. met mijn printer en draadloze verbinding heb ik verder geen usb klachten.

miem

freya
door freya - Jun 16, 2005 om 16:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zul je in de verkenner waarschijnlijk ook geen verwisselbare schijf zien? Dat houdt dan in dat Windows de mp3-speler niet herkend. Ik neem aan dat je Windows XP gebruikt? Als het Windows 98 of ME is moet je in ieder geval een driver installeren. Probeer het anders eens op een andere computer aan te sluiten. Mocht dat ook niet werken dan vrees ik dat het aan de mp3-speler ligt en moet je er misschien mee terug naar de winkel. Freya

miem
door miem - Jun 16, 2005 om 17:05
69 Antwoorden / 29 Vragen

hoi freya

als ik mijn speler in de usb poort stop komt er een scherm E verwisselbare schijf en als ik daarin kijk zie ik drie songs staan die af fabriek er al opgezet zijn.

alleen zie ik geen mogelijkheid om de mp3 bestanden vanuit audio grabber op de speler te krijgen

miem

freya
door freya - Jun 16, 2005 om 17:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de songs geconverteerd hebt staan ze neem ik aan ergens op je harde schijf. Je klikt met de muis op de song die je op de mp3-speler wilt hebben en houdt daarbij de muisknop ingedrukt. Vervolgens beweeg je de muis naar de mp3-speler (verwisselbare schijf) en laat dan de muisknop los. De song wordt dan naar de mp3-speler gekopieërd. Freya

ge
door gerrits_1 - Jun 17, 2005 om 15:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Miep,

Een cursus Windows is voor jou niet verkeerd.

Probeer het icoon Deze computer op je computerblad en ga naar je mp3 songs. Selecteer de liedjes die je wilt kopieren en kies met de rechtermuisknop op kopieren en ga dan met deze computer naar je mp3 speler en kies (met de rechtermuisknop) voor plakken en voila ze staan daar waar je ze wilt hebben, succes Miepje !!!

je
door jeepee - Jun 17, 2005 om 18:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gerrits,

een cursus "goed lezen" is voor jou niet verkeerd.

Volgens mij komt de vraag van MIEM, en niet van MIEP... of even je beeldscherm schoonmaken...

Hopelijk heeft miem wat aan de tip van gerrits, succes allebei!!

smeagel
door smeagel - Jun 18, 2005 om 14:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Met mediaplayer 10 van microsoft is het gemakkelijk. open de mediaplayer en kies tabblad rippen en kies in de dropdown voor WMA en dan toepassen en sluiten. Plaats de CD in dvdrom en kies voor de aktie cd rippen met windows mediaplayer en wacht.

Als het rippen gebeurt is staan de muziek bestanden in de map mijn muziek( bij windows xp). sluit de Mp3 speler aan op je PC ( als de Mp3 software geinstaleerd is).

in deze computer klikken op wisselbare schijf ( in XP is dat F) en deze openen. open ook mijn muziek en plaats de vensters naast elkaar( rechtermuisknop klikken op werkbalk onder en selcteren).

Open in mijn muziek de geripte muziek bestanden en selecteer alles dan knippen en in de verwisselbare schijf plakken en alles staat er op.\

Onthou wel dat op een mp3 speler alleen wma muziekbestanden kunnen staan of mp3 muziekbestanden of wave muziekbestanden, een combinatie van deze 3 op je Mp3 speler werkt niet.

Andere tip: formateer eerst de verwisselbare schijf( rechtermuisknop klikken en selecteren in verschenen menu) waarom? de fabrikant heeft standerd een bepaald deel van het geheugen toegewezen aan muziek en de rest aan voicerecording en bestand massa opslag. je kunt dus niet gelijk over het volledige geheugen beschikken tenzij je formarteert en daarna kan je over het volledige geheugen capaciteit beschikken. ik heb een syxx101gb van nikkie van 1gb en er staan op dit moment 255 songs op in wma formaat.( gekocht bij wehkamp)

hk
door hkv - Jun 20, 2005 om 17:28
2 Antwoorden / 2 Vragen

Sommige mp3spelers moet je eerst activeren

De mp3speler in de USB poort de meegeleverde cd-rom [etje] in de pc

En even stap voor stap de schermen doorlopen

Vaak kan je in dit zelfde programma muziek van en op de mp3speler zetten

Succes

miem
door miem - Jun 23, 2005 om 17:37
69 Antwoorden / 29 Vragen

lieve mensen bedankt voor jullie hulp, ik heb het programma Itunes

gedownload en daarmee is alles prima gelukt.

freya
door freya - Jun 23, 2005 om 18:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Eind goed, al goed en veel plezier ermee. Freya

gerdaterhaar
door gerdaterhaar - Nov 15, 2006 om 16:18
16 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb een Nikkei Stixx gekocht. Het lukt me niet om liedjes op de mp3 speler te zetten. Ik heb de liedjes op de verwisselbare schijf gezet, maar de er staan geen liedjes op de mp3 speler. Wat doe ik verkeerd?

labswans
door labswans - Nov 15, 2006 om 16:35
1918 Antwoorden / 10 Vragen

heb antwoordt gegeven in ander vraag van u

lezen svp