ja
door jarivla Oct 6, 2016 om 15:42
Elektronica & tv

Het geluid van mijn tv over de speakers spelen.

Ik wil het geluid van mijn Sony led tv ( KDL47805 ) over de speakers van mijn Pioneer mini set ( X-HM32K ) spelen maar om de een of andere reden lukt mij dat niet.
Ik heb een audiokabel achterin de tv gestoken, en bij line in van de mini set.

Wat doe ik verkeerd?

Graag uw reactie a.u.b.

6105 11 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Oct 6, 2016 om 15:48
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u de miniset ook op de stand line in gezet?

Topantwoord

br
door bravehenk - Oct 6, 2016 om 15:49
206 Antwoorden / 0 Vragen

Even handleiding raadplegen. Bij mijn TV in menu aanvinken dat het geluid via externe luidsprekers moet gaan en dat werkt prima.

gr Henk

ja
door jarivla Oct 8, 2016 om 09:41
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt voor de reactie Henk.
Ik kan deze instelling nergens vinden bij mijin Sony tv?

ja
door jarivla - Oct 6, 2016 om 15:53
194 Antwoorden / 101 Vragen

Dit is een snelle reactie Gerbera!!!

Ja ik heb line in aan gezet.
Er zijn twee mogelijkheden: Audio in en Line in.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je Line in selecteren.

gerbera
door gerbera Oct 6, 2016 om 22:03
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik het goed heb heeft uw set 2 audio ingangen, probeer de audio ingang met de minijack eens

ja
door jarivla - Oct 6, 2016 om 15:57
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt BRAVEHENK voor de snelle reactie!

Ik kan nergens op mijn tv de stand vinden om over de speakers te spelen.

reflecs
door reflecs - Oct 6, 2016 om 16:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien komt u hier verder mee, uit een algemene helpgids:http://helpguide.sony.net/tv/caep1/v1/nl/print.html#TP0000648427

Bij het gebruik van de audiokabelverbinding

  1. Druk na het maken van een verbinding op de HOME-knop en selecteer vervolgens [Instellingen] — [Geluid] — [Hoofdtelefoon/Audio uit] — [Audio-uit (vast)].
  2. Schakel het aangesloten audiosysteem in en pas vervolgens het volume aan.

Hint

  • Wanneer u een extern audiosysteem gebruikt, kunt u de uitgevoerde audio van het tv-toestel bedienen met de afstandsbediening van het tv-toestel als [Hoofdtelefoon/Audio uit] ingesteld is op [Audio-uit (variabel)]. Druk op de HOME-knop en selecteer vervolgens [Instellingen] — [Geluid] — [Hoofdtelefoon/Audio uit] — [Audio-uit (variabel)].
  • Wanneer u een subwoofer aansluit, drukt u op de HOME-knop en selecteert u vervolgens [Instellingen] — [Geluid] — [Hoofdtelefoon/Audio uit] — [Subwoofer].

ja
door jarivla Oct 6, 2016 om 17:21
194 Antwoorden / 101 Vragen

Mijn hartelijke dank!

Het zijn een paar opties die het proberen waard zijn.
Ik hou u op de hoogte!

Met vriendelijke groet!

reflecs
door reflecs Oct 6, 2016 om 17:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan, het is algemene informatie. Hopelijk lukt het. Succes! Vriendelijke groet :)

ja
door jarivla Oct 7, 2016 om 10:45
194 Antwoorden / 101 Vragen

Goedemorgen Reflecs,

Helaas nog niet gelukt.

Wanneer ik via de afstandsbediening naar menu gaat en dan naar instellingen zie ik het volgende:
Analoog output ( die staat aan )
HDMI output
HDMI output Synchronisatie
S/pdif output
S/pdif output Synchronisatie
Dolby digital output.
Meer smaken zijn er niet>

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 6, 2016 om 21:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heeft uw Pioneer set toevallig een hdmi aansluiting? Dan stopt u een hdmi kabel in de tv,  let op hij moet in de aansluiting waar arc bijstaat (aan de tv zijde)  dan hdmi in uw set en spelen maar.

Ik onder net dat uw set inderdaad hdmi heeft.  Zou dus moeten lukken, succes!
Diewilik

gerbera
door gerbera Oct 6, 2016 om 21:59
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De set heeft een HDMI uitgang, geen ingang.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 6, 2016 om 23:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik kan inderdaad niets vinden over arc ondersteuning op de set.  Vaak is die voorziening er wel maar het staat niet specifiek benoemd.. Misschien is naast line in ook hdmi te selecteren.

reflecs
door reflecs - Oct 7, 2016 om 15:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

door jarivla 7 okt. 2016 om 10:45
187 Antwoorden / 93 Vragen

Goedemorgen Reflecs,Helaas nog niet gelukt.Wanneer ik via de afstandsbediening naar menu gaat en dan naar instellingen zie ik het volgende:Analoog output ( die staat aan )HDMI outputHDMI output SynchronisatieS/pdif outputS/pdif output SynchronisatieDolby digital output.Meer smaken zijn er niet>

Hallo jarivla,

Typisch. In een andere gebruiksaanwijzing zag ik, wat betreft de audiokabel (iets uitgebreider), hetzelfde staan.
Voor KDL-47W805A:http://pdf.crse.com/manuals/13MW802111/NL/c_asys_cable.html

Dit is misschien nog handig: http://pdf.crse.com/manuals/13MW802111/NL/index_959_595.html

Geen of weinig geluid met een thuisbioscoopsysteem.

  • Stel [Speakers] in op [Audiosysteem] in de instelling [Geluid].
  • Stel [Audio uit] in op [Vast] in de instelling [Geluid].
Ik denk dat er meer nuttige tips van andere forumleden volgen waar u wel mee verder kunt. Of anders contact opnemen met Sony.
Nogmaals succes en een fijn weekend.

ja
door jarivla Oct 7, 2016 om 16:18
194 Antwoorden / 101 Vragen

Hartelijk dank REFLECS.

Ik zag net een audiokabel met twee tulpstekkers en een pin stekkertje.
Ga morgen naar de winkel waar ik de Pioneer heb gekocht want het zal me lukken!

Ook een mooi weekend en nogmaals dank voor de tijd!

marita5
door marita5 - Oct 8, 2016 om 09:49
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jarivla ,

Misschien heeft u iets aan deze tips ,

http://simpeleuitleg.nl/uitleg/audio-hifi/tv-geluid-via-de-speakers/8

ja
door jarivla Oct 8, 2016 om 11:54
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt!
Ik ga een optimale kabel kopen.

marita5
door marita5 Oct 8, 2016 om 12:39
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

dirck
door dirck Oct 8, 2016 om 14:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[i]Bedankt!Ik ga een optimale kabel kopen.[/i] U bedoelt waarschijnlijk een optische kabel, maar volgens mij zit die aansluiting niet op de Pioneer.

ja
door jarivla Oct 17, 2016 om 10:43
194 Antwoorden / 101 Vragen

Heb je inderdaad gelijk in!
Wel op de TV maar niet op mijn nieuwe Pioneer?

Maar inmiddels is het wel gelukt!

Cookies
door Cookies - Oct 8, 2016 om 10:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als de gegeven antwoorden niet leiden tot de gewenste oplossing, kun je deze vraag ook stellen op https://community.sony.nl/t5/televisies/bd-p/tv_nl_1

dirck
door dirck - Oct 8, 2016 om 14:38
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jarivla,

Welke aansluiting heeft u gebruikt op de TV? Heeft u een rode en witte tulpstekker aangesloten op de rode en witte ingang naast de scart-aansluiting of heeft u een jack stekker aangesloten op de Audio out / koptelefoon aansluiting?

De rood/witte aansluiting is namelijk een ingang en geen uitgang en zal dus ook niet werken.
U moet een zogenaamde "3.5mm Jack stekker naar 2x RCA Tulp stekker" kopen en die aansluiten.

Groet, Dirck

ja
door jarivla Oct 8, 2016 om 15:47
194 Antwoorden / 101 Vragen

Hallo Dirck,

Dat is misschien wel juist wat je schrijft.
De rode/witte tulp doen helemaal niets en worden in het menu ook niet gevonden.
Zal deze inderdaad gaan kopen.
Jehoort het van mij als het gelukt is!

Fijn weekend en de hartelijke groeten,

ja
door jarivla Oct 15, 2016 om 09:50
194 Antwoorden / 101 Vragen

Nou Dirck het is gelukt hoor!
Mijn schoonzoon had een kabel met een jackplug en twee tulpstekkers bij zich.
Blijkt er aan de zijkant van mijn Sony tv een piepklein gaatje te zitten waar die in paste!
Ik had dit niet gevonden hoor. Komt door mijn leeftijd denk ik..
In ieder geval kan ik nu genieten van het geluid!

Nogmaals dank u voor de hulp!

Met vriendelijke groet.

dirck
door dirck - Oct 16, 2016 om 22:53
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de terugmelding en fijn dat het opgelost is.

Groet, Dirck