wo
door wolfje7 Nov 2, 2015 om 09:56
Elektronica & tv

Hoe krijg ik mijn geld terug door oplichting

ik heb een gezichtsbruiner gekocht voor het vangen van nachtvlinders / -insecten. Het kost me wel een klein bedrag maar het gaat me om het idee dat ik geld overmaak en niet het geld terug kan vorderen. MP en politie ingelicht doch vindt in Nederland dat daders de hand boven het hoofd wordt gehouden en slachtoffers maar zien hoe zij hun recht aan hun kant moeten krijgen. een omgekeerde wereld

1069 6 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 2, 2015 om 12:10
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Wolfje7,
Hier zou u meer aan gehad hebben.
KLIK

mahadma
door mahadma - Nov 2, 2015 om 12:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Een betaling van particulier naar particulier is nagenoeg nooit terug te draaien. De politie heeft wel wat anders te doen, lees onderbezet, èn oplischting is iets van vroeger, nu en toekomst. Vergeet het maar. Volgende keer zelf halen of laten bezorgen tegen cash geld.

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2015 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een gezichtsbruiner om nachtvlinders te vangen?

crewmember
door crewmember - Nov 3, 2015 om 16:48
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat dit via Marktplaats ofzo ging?

De politie komt pas in actie met dit soort gevallen nadat er een bepaalde hoevelheid geld mee gemoeid gaat. Voor 1 gezichtsbruiner van 20€ doen ze inderdaad niks ja.

Laat zijn bankrekening numme rop de zwarte lijst zetten, en check deze lijst voortaan ook voordat je wat koopt op internet.

zoekster
door zoekster - Nov 3, 2015 om 16:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u het product niet ontvangen?

pi
door pieterwolters - Nov 3, 2015 om 17:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wolfje7 schreef op maandag 2 nov 2015, 09:56]Het kost me wel een klein bedrag maar het gaat me om het idee dat ik geld overmaak en niet het geld terug kan vorderen.

Als dat wel mogelijk zou zijn, zet je de deur open voor nog veel meer oplichting:

- iemand koopt iets
- maakt het geld over
- product wordt bezorgd
- klant draait de overmaking terug en is onbereikbaar voor de leverancier...