adjepatatje
door adjepatatje Jan 8, 2018 om 09:49
Elektronica & tv

Hoe krijg je (kleine) kinderen van die beeldschermpjes af?

Kinderen zitten vanaf heel klein al achter de beeldschermen. Smartphone, tablet, pc en tv. Nu weet ik wel dat er simpele antwoorden op deze vraag mogelijk zijn, maar zo simpel is het niet. Niet alleen thuis worden kinderen geconfronteerd met beeld, maar ook op school en bij vriendjes, etc! En probeer pubers maar eens te overtuigen, dat ze bijvoorbeeld moeten gaan lezen in plaats van Youtuben.

4071 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2018 om 09:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Duidelijke regels stellen.
En uitleggen waarom die regels gesteld worden.

ne
door neodutchio - Jan 8, 2018 om 09:58
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Kinderen? Ik heb er 2 die beide geen smartphone hebben. De oudste heeft een tablet en mag een uur per dag spelen daarop. Op school in de klas staan 3 computers waar een planning voor is. Boeken worden verslondenen als het even kan zijn de jongens buiten aan het voetballen met de buurjongens.
Dus dat kinderen al vanaf heel klein achter de schermpjes zitten zal wel iets met gemak te maken hebben. Wat ze voorgeschoteld krijgen gaan ze doen. Dus in ons huis, en de huizen naast ons, hebben we daar dus geen last van.

diumenge
door diumenge - Jan 8, 2018 om 10:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geef ze een ebook ;-)

edrick3
door edrick3 Jan 8, 2018 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

LOL.;-)

gerbera
door gerbera - Jan 8, 2018 om 11:11
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Vanochtend het nieuws gehoord ? Zelfs de leveranciers van die producten maken zich daar zorgen over.

En probeer pubers maar eens te overtuigen, dat ze bijvoorbeeld moeten gaan lezen in plaats van Youtuben.

Maar ja, zolang ouders achter de kinderwagen of met 2 koters op de fiets zo'n kreng in handen hebben leren ze niet anders als dat zoiets héél normaal is.

ph
door phpieterse - Jan 8, 2018 om 12:31
24 Antwoorden / 8 Vragen

Afpakken...

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2018 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar teveel lezen schijnt volgens sommige deskundigen ook niet goed te zijn. Dus het is niet goed, of het deugt niet. Altijd wat.:-))

elvira334
door elvira334 - Jan 8, 2018 om 12:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

De kinderen krijgen al op veels te jonge leeftijd deze apparaten. Duidelijke afspraken maken en consequent zijn. Wil men niet luisteren wordt het apparaat verkocht op marktplaats of huppakee de hamer erop. Om hysterische toestanden te voorkomen een filmpje maken van dit gebeuren en dat laten zien. Dit laatste pas doen nadat er voor gewaarschuwd is dat de maat nu vol is.

wi
door wilhelmina59 - Jan 8, 2018 om 13:00
516 Antwoorden / 0 Vragen

Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ik kom ze overal tegen vrolijk append, kids in de kinderewagen en o wee als ze gaan piepen.
Geen tijd voor de kids meer.
Geef dus zelf het goede voorbeeld en leg dat ding weg.

brainless
door brainless - Jan 8, 2018 om 13:17
324 Antwoorden / 0 Vragen

Ik las (lees: verslond) vroeger boeken.
Dat mocht toen ook niet van mijn moeder want dat was slecht voor je ogen en ik sloot mij te veel af van mijn omegeving.
Mijn moeder vond breien/haken heel leuk toen zij jong was en ook dat werd afgekeurd als zij hele middagen bezig was.

Elke generatie heeft zo zijn "problemen" en dat zal altijd zo blijven.

bo
door bornsol - Jan 8, 2018 om 13:26
133 Antwoorden / 35 Vragen

ouders hebben het veel te druk met andere dingen,daarom geven ze de kinderen zo,n Beeldscherm,op die manier zijn ze dat gezeur en gezeik aan hun kop af

marijke77
door marijke77 - Jan 8, 2018 om 14:01
158 Antwoorden / 3 Vragen

Door als ouders meer aandacht aan de kinderen te besteden en niet door hen als zoethoudertje een mobiel etc. in de hand te drukken. Geef vje kinderen, ook pubers meer aandacht.

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2018 om 19:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is uw probleem? Luisteren uw kinderen niet naar u? Zijn de kinderen de baas over u?

Gr
door Grunn1 - Jan 8, 2018 om 19:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ach zie het dagelijks, ouders die hun telefoon gebruiken voor afleiding van kleine kinderen. Wachten bij de dokter, hop telefoon voor de snufferd en filmpje erop, wachten bij de apotheek idem, wachten bij ach noem maar op de ouders doen het zelf. Je ziet de allerkleinsten al met de telefoon van pappa of mamma in de handen om ze maar stil te houden zielig.......

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 8, 2018 om 20:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is gewoon iets van nu, die verandering en technische vooruitgang is niet tegen te houden.
Op het VWO van mijn dochter wordt in sommige lesen gevraagd om iets op de telefoon op te zoeken, de hele klas heeft ook zo'n ding.

ou
door oudewouter - Jan 9, 2018 om 17:32
52 Antwoorden / Vragen

Tijger1
Teveel lezen slecht?  wat is teveel?   Ik denk dat dit "deskundigen"  waren die zelf een hekel hadden aan lezen en dan graag verklaren dat dit slecht is.
Ik lees mijn hele leven al vrij veel , met veel plezier en zou niet weten wat er slecht aan kan zijn. Veel ouders hebben gewoon geen zin om boeken te regelen etc. Nee, van die rot smartphones en tablets  (heb ik trouwens ook)  word je blij !  (maar niet heus)