ha
door harry37 Jan 21, 2020 om 22:28
Elektronica & tv

Https://nl.community.sonos.com/aankondigingen-228985/einde-van-software-updates-

kan dit allemaal zomaar , hele dure producten zomaar uitschakelen?

2616 11 Rapporteer

dirck
door dirck - Jan 21, 2020 om 22:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ze schakelen helemaal niks uit, je kunt die apparatuur nog gewoon gebruiken zoals je gewend bent.
Sonos houdt alleen op met het updaten van hun oudste producten, meer niet.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2020 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze houden niet op met updaten. Je kunt zelf kiezen voor een fikse korting als je bepaalde oude apparaten laat uitschakelen.

dirck
door dirck Jan 21, 2020 om 23:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Oude apparatuur tot 2015 krijgen geen updates meer.

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2020 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat heeft er niets mee van doen.

Donuts
door Donuts Jan 22, 2020 om 19:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat heeft er alles mee van doen!! Bepaalde verouderde Sonos apparatuur ontvangen geen updates meer!!

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2020 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee hoor. Ze worden ook niet zomaar uitgeschakeld. Daar moeten u wel een aantal handelingen voor verrichten. Dus geen probleem.

Magnum007
door Magnum007 - Jan 21, 2020 om 22:46
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Harry,

Maak gewoon  je eigen afspeellijsten op je smartphone en koop gewoon een goede "oldschool" versterker met goede luidsprekers in elke kamer.

Dan ben je niet meer afhankelijk van deze muzieksystemen.

tdmduc
door tdmduc Jan 22, 2020 om 12:38
704 Antwoorden / 2 Vragen

I ben al weer een jaar lang gelukkig eigenaar van een uitgebreid SONOS systeem en heb al mijn dure audiofiele meuk weggemieterd. Heb nu in het hele huis altijd die muziek en radio die ik wil van waar ook ter wereld in HiEnd geluidskwaliteit oor een fractie van mijn oude Bowers & Wilkins/Denon/Nakamichi/NAD

Dit is het beste ooit. Enneh, blijkbaar wist je dit ook niet; mocht je de Sonos apparatuur niet meer willen of anderszins afvoeren dan meent SONOS het als recyclebaar van je terug. Nou? Is dat niet geweldig? Wie had in 1985 gedacht dat je ooit tegen je stereoinstallantie kon praten voor het laatste nieuws, weer en welke Spotify lijst je graag wilt horen of welke podcast of je favoriete radioprogramma.

Magnum007
door Magnum007 Jan 22, 2020 om 19:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo TDMDUC,

Ik geef toe ,dat jouw systeem handig is,maar......: jij bent afhankelijk van internet en Sonos voor muziek.

Ik was een van de eersten met een IPod: verdraaid handig om je hele muziekcollectie bij je te dragen.
Totdat hij stuk ging en ik een nieuwe kocht....
Toen kwam ik erachter ,dat mijn oude Apple computer te oud was om muziek erop te zetten...:-((((

Sindsdien zet ik al mijn muziek op het geheugenkaartje van mijn Smartphone.

Ik had trouwens ook nooit verwacht ,dat de grammofoonplaat anno 2020 nog steeds populair is : soms klinkt analoog gewoon beter...;-))))

jo
door jorisw Jan 22, 2020 om 19:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@magnum: Je bent helemaal niet afhankelijk van internet en Sonos. Zet je muziek op een NAS of gesharede folder op een PC en via je eigen netwerk kan je gewoon alles streamen. Compleet off-grid. Je kunt alleen op een gegeven moment geen gebruik meer maken van nieuwe internetdiensten (wat logisch is, als de hardware niet krachtig genoeg meer is voor die extra's is het alleen maar klantvriendelijk om het niet meer te updaten; niemand wil te zware software op een apparaat).

Magnum007
door Magnum007 Jan 22, 2020 om 20:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Joris,

Wat een omslachtig systeem heb je om naar muziek te luisteren....

Ik omarm nieuwe technieken als het simpel is zoals een DAB radio.
Maar om nou overal muziek te gaan streamen,nou nee.....

Donuts
door Donuts - Jan 22, 2020 om 03:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als u niets doet, kunt u uw Sonos nog jaren blijven gebruiken.

diumenge
door diumenge - Jan 22, 2020 om 07:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Moeten we maar naar het probleem raden of zelf de niet werkende link gebruiken?

Kan dat allemaal zomaar?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2020 om 09:52
16850 Antwoorden / 202 Vragen

En wat dan te denken van het eindigen van updates van ooit ook 'dure' besturingssystemen na vervanging door nieuwe die dan mogelijk niet meer op de ook toen dure PC geïnstalleed kunnen worden? Verder ook het niet meer kunnen verkrijgen van E5 bezine waardoor sommige auto's problemen krijgen en/of u verder moet rijden voor een pomp die dat wel levert en dan nog eerder het afschaffen van loodhoudende bezine?

De ontwikkeling gaat verder en soms eindigt dan het onderhoud. Echter als al gezegd: u kunt het door u genoemde systeem gewoon blijven benutten.  (evenals bijv. ook oude PC's  met iets meer voorzorg)

tdmduc
door tdmduc - Jan 22, 2020 om 12:44
704 Antwoorden / 2 Vragen

Sonos legt uit: "Sinds de lancering van onze eerste producten heeft technologie zich in een exponentieel tempo ontwikkeld; van streamingdiensten en spraakassistenten tot draadloze netwerken en bluetooth-mogelijkheden. Door deze transformatie zijn we bij Sonos nieuwe functies blijven leveren via software-updates. We zijn nu echter op het punt gekomen dat een aantal van onze allereerste producten hun technische limiet hebben bereikt voor wat betreft geheugen en processorkracht."

jo
door jorisw Jan 22, 2020 om 19:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De Consumentenbond zal wel weer met een "eis" komen dat hardware tot in den treure krachtig genoeg moet zijn om alle mogelijke toekomstige nieuwe dingen aan te kunnen...

marita5
door marita5 - Jan 22, 2020 om 19:50
11513 Antwoorden / 15 Vragen
justmeagain
door justmeagain - Jan 22, 2020 om 23:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

hele dure producten

Tja en dan ook nog met een zeer matige geluidskwaliteit. U had voor half het geld iets beters kunnen kopen. Doe dat nu als uw Sonos niet meer doet wat hij moet doen.
Laat u niet meeslepen in een hype....

2g
door 2greyrooms - Jan 24, 2020 om 10:59
41 Antwoorden / 8 Vragen

Beste  HARRY37,
Er is een verandering van beleid: SONOS draait de beslissing (gedeeltelijk) terug.

Sonos gaat de oude speakers nu zo lang mogelijk ondersteunen.