Ankie Evers
door Ankie Evers Dec 8, 2019 om 12:14
Elektronica & tv

Per ongeluk trade-up Sonos gestart

Ik heb per ongeluk, en ongewenst, het trade-up programma van de Sonos gestart. Na meerdere malen contact te hebben gehad met hen kom ik niet verder. Ze kunnen, zeggen ze, de timer die mijn geluidsbox onklaar gaat maken, niet stoppen. Ik krijg in ruil daarvoor wel een korting op een nieuwe box. Maar dat wil ik helemaal niet en heb me op mijn herroepingsrecht beroepen, maar daar doen ze niets mee. Op de community van Sonos hebben zich meerdere slachtoffers gemeld van deze 'vieze' marketingstunt.

3038 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 8, 2019 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je vraag?

Lijkt inderdaad op een 'marketingstunt'.
Handig bedacht. ;-(

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 8, 2019 om 12:25
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Is het dan niet ogelijk om dat programma geheel te verwijderen via het configscherm > verwijderen programmas of het verwijderen van het bestand door bij het zoekvenster 'sonos'in te geven en dan het gevonden bestand verwijderen?
Als het programma is verwijderd en het probleem is nog niet opgelost, dan systeemherstel proberen. Laat weten of het lukt.
Mijn advies geldt een algemene manier op problemen met applicaties op te lossen.

En als u van mening bent dat het eenn marketing truc is, doe dan melding bij www.consuwijzer.nl en/of www.consumentenbond.nl

edrick3
door edrick3 Dec 8, 2019 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het gaat hier niet over een computerprobleem!

diumenge
door diumenge Dec 8, 2019 om 13:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard is dat niet mogelijk...

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 8, 2019 om 13:52
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ik had mijn reactie o.a. op dit gebaseerd https://www.sonos.com/nl-nl/easy-to-use  en ik kan er niets anders dan uit opmaken dat het wel degelijk een applicatie betreft en dus een 'een computertprobleem' of beter gezegd een ophaalbaar ict applicatie. En iets dat 'gedownload wordt (als vertaling in goed 'Nederlands') moet m.i. altijd te zijn verwijderen.

diumenge
door diumenge Dec 8, 2019 om 14:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die 'sinds 1968 redelijke ICT ervaring' begint wat achterhaald te raken...

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 8, 2019 om 14:54
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE ? Ach, mijn ervaring is 'slechts' gebaseerd op gedegen (IBM) opleiding, werken bij een (andere) computerfabrikant als stafmedwerker bij zowel hardware als software ontwikkeling en o.a. een aantal keren projectleider bij aanschaf ict systemem (ter waarde van meerder nullen) en 'bij de tijd blijven' tot op heden m.b.t. vooral ook maritieme systemen. 'Lastig maar wel waar'.

diumenge
door diumenge Dec 8, 2019 om 15:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geloof ik allemaal direct en is ook waardevolle ervaring, alleen de ICT-wereld is inmiddels sterk veranderd. Dit gaat niet om mainframes...

Je geeft de suggestie om het programma te verwijderen. Het gaat hier echter niet om een programma in de zin van software, maar om een programma in de zin van een aktie.

Verder gaat het om apps (voor vermoedelijk iOS en Android, misschien ook wel voor Windows) waarmee je SONOS apparatuur kan bedienen, op die apparatuur start je met die app een soort 'zelf-vernietigings'-cyclus, hoe denk je dat Windows systeemherstel daar iets aan gaat doen? Of het verwijderen van de app van de telefoon?

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 8, 2019 om 12:30
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Tijdens de ongewenste start hebt u klaarblijkelijk meerdere waarschuwingen gekregen dat het proces niet terug te draaien is als u doorgaat.
https://nl.community.sonos.com/stel-een-vraag-228987/trade-up-aktie-niet-ok-6770261

Ankie Evers
door Ankie Evers Dec 9, 2019 om 08:15
Antwoorden / 2 Vragen

Niet duidelijk genoeg dus voor mij. Ik kreeg de mail, was nieuwsgierig wat het inhield en moest inloggen om verder te kijken. Daarna was het me echt niet duidelijk dat ik iets in gang had gezet. De uiteindelijke bevestiging in de app is waarschijnlijk gedaan door mijn man, die de Sonos opnieuw moest installeren vanwege haperingen. Al met al wil ik het nu teruggedraaid hebben maar ze willen dit niet doen. Daar wil ik dus graag advies in.

marita5
door marita5 - Dec 8, 2019 om 12:33
11528 Antwoorden / 15 Vragen
Ankie Evers
door Ankie Evers Dec 9, 2019 om 08:40
Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel.....hier heb ik ook op gereageerd, ik ben niet de enige met "problemen", gelukkig!

ma
door malty - Dec 8, 2019 om 13:25
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u de recycle mode in de app nog niet bevestigd hebt zal het nog niet in werking gezet zijn.

diumenge
door diumenge Dec 8, 2019 om 14:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar TS aangeeft dat de timer al gestart is, zal dat dan wel het geval zijn.

ju
door juliomariner - Dec 8, 2019 om 14:37
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ben blij dit topic te hebben gelezen. Ik heb me nu voorgenomen nooit een Sonos te kopen. Dit is puur vandalisme en totaal niet duurzaam. Het slaat gewoon nergens op dat een fabrikant op afstand  apparatuur onklaar kan maken.Van zo'n onbetrouwbare firma zou ik nog geen schroefje willen kopen

diumenge
door diumenge Dec 8, 2019 om 14:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eens, maar het is wel zo dat de consument het, in dit geval, zelf moet starten. Echter, dit toont ook aan dat ze dit ook vanuit SONOS zelf zouden kunnen starten. Om het er nog maar niet over te hebben wat de gevolgen zijn als een hacker ontdekt hoe dit proces massaal te starten.

ju
door juliomariner Dec 8, 2019 om 14:44
1329 Antwoorden / 2 Vragen

en welke data ze verzamelen etc. Daarbij is het gewoon verspilling van grondstoffen want niet alles zal te recycelen zijn

Ankie Evers
door Ankie Evers Dec 9, 2019 om 08:43
Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het ook gewoon weg belachelijk dat dit mogelijk is. Dat Sonos een dergelijk actie bedenkt voor apparaten die niet goed werken en vernietigd moeten worden vind ik nog acceptabel, maar zoiets aanbieden aan, tot nu toe, tevreden klanten riekt naar marketing die me niet aanstaat.

pino123
door pino123 - Dec 9, 2019 om 08:58
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry hoor, maar dit doe je niet per ongeluk:

ZO WERKT HET

  1. Ga naar https://www.sonos.com/tradeup voor meer informatie over het programma.
  2. Log in op je Sonos-account op http://www.sonos.com.
  3. Bekijk de apparaten die staan geregistreerd op je account in het tabblad Systeem. Producten die in aanmerking komen voor het Trade Up-programma worden duidelijk aangegeven in je account. Ga naar het tabblad Trade Up in je account en volg de aanwijzingen voor het recyclen voor elk in aanmerking komend product. Je zal worden gevraagd om de Recycle-stand te initiëren vanuit Mijn account en dit vervolgens te bevestigen in de Sonos-app.
  4. Nadat je de Recycle-stand hebt geïnitieerd in je account moet je de Sonos-app openen terwijl je thuis op het wifinetwerk zit dat is gekoppeld aan je Sonos-systeem. Volg de aanwijzingen op om de Recycle-stand te bevestigen voor de in aanmerking komende producten die je hebt geselecteerd op sonos.com.
  5. Direct nadat het recycleproces is bevestigd in de Sonos-app, wordt je kortingstegoed getoond en kun je het gebruiken wanneer je bent ingelogd in het onderdeel 'Mijn account' op sonos.com.

ma
door malty - Dec 9, 2019 om 09:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of het terugzetten van de Sonos naar fabrieksinstelling zal helpen.
https://www.coolblue.nl/advies/sonos-speaker-resetten.html
U kunt coolblue bellen of mailen of dit de recycle mode stopt, zoniet of er een andere mogelijkheid is om de recycle mode te stoppen.