je
door jeroenn May 23, 2017 om 21:41
Elektronica & tv

Humax 5200C

Ik gebruik deze Humax nu om programma's op te nemen afkomstig van kabeltelevisie (Ziggo). Ik wil overstappen naar glasvezel van (b.v.) KPN. Kan ik dan de Humax ook gebruiken of moet ik een andere recorder aanschaffen?

9470 8 Rapporteer

me
door mein33 - May 23, 2017 om 22:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kpn biedt u de mogelijkheid om met het "opnemen pakket" programma's op te nemen en weer af te spelen.
Voor meer info zou u eens een bezoekje aan hun site kunnen brengen ;-))

gerbera
door gerbera - May 23, 2017 om 22:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas is dat niet mogelijk, de Humax is voornamelijk geschikt voor kabelaansluiting. Deze werkt op analoogverbinding.
Bij KPN is het opnamepakket gratis bij een alles in een pakket.

costnix
door costnix - May 24, 2017 om 00:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De ontvanger van de KPN heeft geen HD-recorder. De KPN bewaart de opname gedurende maximaal één jaar in hun opnamecloud, daarna wordt deze automatisch gewist.

ch
door chronisch zieke - May 24, 2017 om 01:00
18 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij krijgt u bij een digitale TV-abo bij KPN 2 kastjes gratis.

Het zijn wél ander soort kastjes, geen humax dus.

gerbera
door gerbera May 24, 2017 om 22:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Je krijgt 2 digitale ontvangers maar daar kun je niet mee opnemen zoals met de Humax. En alleen bij een alles in een pakket.

me
door mein33 May 24, 2017 om 22:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

maar daar kun je niet mee opnemen zoals met de Humax.

Het opnemen gaat zelfs veel eenvoudiger, maar de opnames kunnen niet langer dan een jaar bewaard worden.

ch
door chronisch zieke May 26, 2017 om 14:09
18 Antwoorden / 0 Vragen

Oké, dankjewel @Gerbera en @Mein33.

Dát wist ik weer niet. ;)

Maar kan je dan dus alleen maar in de Cloud opnemen? Wat als je iets langer dan 1 jaar wilt bewaren?

Paola Castor
door Paola Castor - May 24, 2017 om 04:20
66 Antwoorden / 1 Vragen

Dan wordt de HDR bij KPN nutteloos en de smartcard gedeactiveerd. KPN slaat de opgenomen op in een cloud.

De vraag is ook of er wel glasvezel op het adres beschikbaar is?

me
door mein33 - May 24, 2017 om 09:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jeroenn,

Als aanvulling op mijn eerdere reactie het volgende.
Met ingan van 1 juli as. verhoogd KPN de tarieven en gaat er een verandering plaatsvinden in het aanbod van pakketten en ook het zenderaanbod gaat op de schop.
Voor niet KPN klanten is het misschien interessant om vooraf even te Googlen op  KPN glasvezel per 1 juli 2017, daar kunt u alles wat er gaat veranderen nl. vinden.

tot15karakters
door tot15karakters - May 24, 2017 om 15:22
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn Humax 5000 heeft alleen een Coax ingang, en geen ingang voor de KPN kabels.
Dus jammer en er zijn vele liefhebbers die Uw oude  Humax willen kopen wegens de beruchte Horizon zooi die ze nu leveren!

je
door jeroenn - Jun 9, 2017 om 20:41
9 Antwoorden / 3 Vragen

Alle reageerders hartelijk dank. Het duurde even voor ik reageer, want Ziggo had me voor 9 dagen afgesloten. Ik zou spam verstuurd hebben ......... ra ra.
Wel jammer, dat Ziggo mij behandelde als iemand die zich niet houdt aan de voorwaarden, terwijl ik alleen maar slachtoffer ben ......  Een beetje computerdeskundige kan toch weten dat de eigenaar van een computer buiten zijn schuld slachtoffer kan worden van hackers. Enfin, inmiddels heb ik Ziggo opgezegd en bij KPN aangemeld. De Humax kan onder KPN in elk geval nog wel de opgenomen programma's afspelen.

Cookies
door Cookies Jun 9, 2017 om 21:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En KPN sluit je gelukkig ook af of het nou wel of niet jouw schuld is.

newmikey
door newmikey Jun 9, 2017 om 22:24
830 Antwoorden / 0 Vragen

"de eigenaar van een computer buiten zijn schuld slachtoffer kan worden van hackers"...ummmm, nee. Als u uw computer niet goed beveiligt of er zèlf een onveilig gebruik van maakt door van alles te openen of op van alles te klikken. Een goed beveiligde computer gekoppeld aan veilig computergedrag door de gebruiker maakt het zeer onwaarschijnijk dat iemand gehacked wordt. Ziggo heeft dus gewoon gelijk, als uw PC een gevaar voor anderen vormt wordt deze geblokkeerd totdat u de boel netjes opschoont.