willemhoving
door willemhoving Mar 3, 2017 om 16:03
Elektronica & tv

Ik zoek een add on voor goede live tv

Beste mensen,

Ruim 5 weken geleden heb ik, na lang overwegen, een streambox aangeschaft. Dit omdat ik in familie- en kennissenkring alleen maar positieve dingen hoor over zo'n "wonderkastje". Echter.... ik heb hem NIET aangeschaft voor het kijken naar films etc, want films, maar ook sport boeien me totaal niet. Ik heb de (kodi) streambox aangeschaft, puur om live tv te kunnen bekijken. TV stations uit o.a. Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en, indien mogelijk België. TV zenders die mijn provider me niet biedt of door geeft. Mijn zoon is inmiddels 5 weken verder met zoeken en uitproberen en na vele add ons uitgeprobeerd te hebben, bleven we uiteindelijk "steken" bij Ultimate IPTV. Op zich niet eens zo'n slechte add on en ik kan daar een paar mooie Duitse tv zenders op ontvangen. Maar, het totaalpakket is maar minimaal...helaas. Hopelijk dat iemand van de lezers mij kan helpen aan een hele goede add on die veel tv zenders door geeft, liefst binnen Europa en voornoemde landen. Dat zou me heel erg blij maken. Mijn zoon en ik weten het zelf niet meer. Ik wens iedereen een heel fijn weekend en alvast bedankt voor eventuele reacties.

Met vriendelijke groet,
Willem

2484 10 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 3, 2017 om 16:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk dat u het totaalpakket nergens gaat vinden, iedereen bied iets aan maar niemand alle zenders.
Heeft ook met rechten te maken, daar zal de kneep voornamelijk in zitten

diumenge
door diumenge - Mar 3, 2017 om 16:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet zo vreemd dat dat niet lukt, u wilt namelijk voor nul dubbeltjes op de eerste rij zitten. Met dat "wonderkastje" omzeilt u namelijk de rechthebbenden en raar maar waar, die vinden het niet leuk dat u hun programma's gratis wilt bekijken. Dus werken ze dat soort "diensten" tegen.

willemhoving
door willemhoving - Mar 3, 2017 om 17:29
26 Antwoorden / 5 Vragen

Tot zover bedankt voor jullie antwoorden. Misschien dat er (hopelijk) nog enkele tips binnenkomen. En even voor Diumenge. Ik vind uw antwoord niet echt netjes. Ik kom met een vraag over hoe ik buitenlandse tv kan kijken in de hoop dat mede foraleden mij van advies kunnen voorzien en u komt met "voor een paar dubbeltjes op de eerste rij zitten". Hebt u wel er een seconde bij stil gestaan dan menig streambox kijker voor NUL cent kan kijken naar de nieuwste films, oudere films, FOX sport, HBO zelfs Film 1 tm 5.... en noem maar op, iets wat ik NIET doe, omdat het me NIET boeit! Gratis en voor niets kijkt men tot men een ons weegt en ik gun het allen van harte. Persoonlijk mogen voor mij al dat soort mogelijkheden verdwijnen, maar gun het de liefhebber, dus voor hen mag het aanbod wat mij betreft niet groot genoeg zijn. Kan ik ook als ik wil, maar ik laat dit links liggen. Ik heb het WONDERKASTJE aangeschaft voor wat buitenlandse tv zenders. Helaas mag ik geen schotel plaatsen van de verhuurder, want dan was er al een groot deel van het probleem opgelost met FTA. Dus uw "dubbeltjes" gaan niet op en als u geen antwoord hebt op mijn vraag, geen oplossing weet, dan is zwijgen som beter dan spreken. Ik kijk liever naar bijv. een mooie schlagerprogramma dan naar de nieuwste films die op dit moment in de bioscoop te zien zijn..en filmliefhebbers gun ik het omgekeerde van harte. Ik wens u desondanks een hele fijne avond, al dan niet met sport of films op het wereldscherm, al dan niet middels een streambox. Dit is een deel van Kassa om elkaar (proberen) te helpen en niet om elkaar in te peperen.

diumenge
door diumenge - Mar 3, 2017 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@WillemHoving dit is inderdaad een deel van Kassa om elkaar te helpen, maar niet om te helpen rechten te omzeilen. Daarnaast is het ook zo dat u een vraag stelt, maar niet kunt bepalen wie er antwoorden.

Verder is het zo dat als u mijn antwoord goed had gelezen ik aangeef dat de rechthebbende het niet leuk vinden en dat soort diensten daarom tegen werken, er zit geen oordeel van mij in. De meeste mensen gebruiken dit soort kastje om gratis films en series te kijken waarvoor ze normaal moeten betalen. Ik weet niet dat uw motivatie anders is omdat u geen schotel kunt plaatsen, dus ik ga van het meeste voorkomende scenario uit.

Uiteraard weet ik dat je met die kastjes (voor zolang het duurt) gratis naar allerlei betaalkanalen kan kijken. Geen idee echter hoe dat relevant is voor uw situatie. Het lijkt alsof u zegt iedereen rijdt door rood, dus ik mag wel door oranje rijden ook al kan ik nog gemakkelijk stoppen. Verder is het niet zo dat u geen gebruik van die mogelijkheden van het wonderkastje vanuit een of ander gevoel van rechtschapenheid, maar gewoon omdat u het niet interesseert.

Ik gun u best die mooie programma's van buitenlandse zenders. Ik geef alleen aan dat de rechthebbenden dat liever niet op die manier hebben. Dat u geen schotel kunt plaatsen veranderd dat niet. Wellicht zijn de programma's die u mooi vindt via de site van de betreffende omroepen of via Youtube kanalen te bekijken, ook dat is mogelijk met uw kastje en als ze het toestaan in ieder geval zeker legaal.

willemhoving
door willemhoving - Mar 3, 2017 om 18:20
26 Antwoorden / 5 Vragen

@Diumenge. Dank u wel voor uw reactie. Fijn dat u de aanschaf van mijn "wonderkastje" hebt begrepen en ik snap uiteraard ook uw antwoord wel enigszins. Ik vind echter helemaal niet dat ik door "oranje rijdt" en iedereen om me heen die zo'n kastje hebben door "rood", omdat ze pay tv, bijv. films en sport, gratis kijken. Doen veel uit  mijn familie en kennissenkring. Niet dat ik jaloers ben, want ik kan dat ook, maar nogmaals..... ik heb die behoefte TOTAAL niet. Maar een ieder gun ik hun plezier...... inderdaad, zolang het voor hen kan. Voordeel voor hen is dat ze reclameloos kunnen kijken en ik met reclameblokken genoegen moet nemen, iets wat ik ook doe zonder te morren of knarsetanden. Ik kijk immers ".gratis"...en voor wat hoort wat. We zijn qua gedachtengang dichter bij elkaar gekomen en dat vind ik prettig. U begrijpt mijn belang van "gedwongen" aankoop van de streambox na uitleg mijnerzijds. En hiermee beëindig de discussie tussen ons en wens u wederom een hele fijne avond en een mooi, hopelijk lentevol weekend.

Willem

diumenge
door diumenge - Mar 3, 2017 om 18:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@WillemHoving, u ook bedankt voor uw reactie, ik wens u ook een prettige avond én weekend.

Ik zou, als ik u was en het met de add ons niet lukt, toch maar eens op de site van de publieke omroepen van de gewenste landen kijken.

Op bijvoorbeeld de site van de Oostenrijkse publieke omroep zie ik bijvoorbeeld al de mogelijkheid om programma's live te bekijken of terug te bekijken (althans dat denk ik, mijn Duits is slecht): tvthek.orf.at.

Een overzicht van de meeste Europese publiek omroepen is via Wikipedia te vinden >> nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Radio-unie.

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2017 om 14:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft op 28 aprilvorig jaar ook al zoiets gevraagd en daarop is uitgebreid antwoord gegeven: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/live-stream-duitse-tv-op-laptop-of-tablet?id=583955

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2017 om 15:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw verhuurder mag het plaatsen van een schotel overigens niet zomaar verbieden. Hij moet daar zwaarwegende argumenten voor hebben.

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2017 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling op @tijger1: https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/mag-verhuurder-schotelantenne-verbieden
Anders kunt u zo'n ding gewoon op het balkon plaatsen, daar heeft de verhuurder niets over te vertellen. Een buurman van mij had dit ook op 1-hoog en zelfs op een erg klein balkon en dat werkte prima.