ro
door roderakker Nov 22, 2013 om 17:35
Elektronica & tv

Intercom

Ik gebruik thuis een wat ouderwetse intercom ofwel babyfoon die werkt via het lichtnet .
Als je het apparaat in 1 kamer inplugd in het stopcontact , dan kun je in een andere kamer via het stopcontact verbinding maken met die andere intercom.
Mijn vraag is of dit signaal , dat door het lichtnet wordt vervoerd , schade kan veroorzaken aan mijn pc , door fouten te veroorzaken in de soft/ of hardware.

1558 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 22, 2013 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me niet, de voeding filtert dat wel weg. Internet kan ook via het lichtnet, zonder schade te veroorzaken. Dus ik denk dat een ouderwetse baybyfoon geen kwaad kan.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2013 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo concierge,

Nee hoor. Geen probleem.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2013 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er iets mis met de PC of bent u enkel bezorgd dat er schade zou kunnen ontstaan.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2013 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb deze apparaten sinds enkele weken in gebruik .
ik bemerk dat ik vaker dan anders vreemde problemen heb waaronder blue screen etc maar ook storing in de werking van modzilla

ve
door verwijderd - Nov 22, 2013 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@concierge,

Al eens gescand met MBAM? Klik onder FREE.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2013 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat we er allemaal zinloze virusscanners op loslaten, hoe heeft u de pc aangesloten, middels een draadloos netwerk (wifi) of bekabeld. Met welk windows besturingsysteem werkt u, zoveel vragen maar wel nodig om een juist antwoord te kunnen geven.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2013 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ron530

Ter info (?): MBAM is geen virusscanner. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 23, 2013 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al gekeken of de problemen zich ook voordoen als je die intercom een paar dagen niet ingeplugd hebt?

ve
door verwijderd - Nov 23, 2013 om 07:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk met een bekabeld internet alhoewel hier in huis ook een draadloos verbinding bestaat , die ik echter niet zelf gebruik.
Ik ga ervan uit dat mijn pc aan moet staan tegelijk met de intercoms wil er al enige storing kunnen ontstaan; als ik mijn pc uitzet dan zet ik ook de contactdoos uit en bestaat er eigenlijk geen verbinding meer met het lichtnet.
Alle intercoms (3)werken als er beweging is bij drie bewegingsmelders; er is dus een meervoudig signaal dat door het lichtnet wordt getransporteerd.
Zij hebben dus alle drie een eigen frequentie want ze storen elkaar niet wat betreft zenden en ontvangen.
Zou er dus een storing in de werking van mijn hardware of software kunnen ontstaan als deze signalen via de voeding mijn pc bereiken als die aanstaat?