we
door wendy2004 May 10, 2004 om 17:58
Elektronica & tv

JVC AV-32H20S vlekken

Mijn breedbeeld tv heeft vlekken aan de zijkant van het beeld een soort van magnetische storing het probleem is beken maar JVC zegt dat dit onder de specificatie valt boelsh.... dus maar men wil er niets aan doen wie heeft ook deze klachten en misschien nog meer met dit model please reageer.

2153 4 Rapporteer

pw
door pwv - May 10, 2004 om 20:30
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb de JVC HV-32PSUE ongeveer drie maanden geleden gekocht. Ook mijn TV geeft roze vlekken met name rechts boven in het beeld. Het komt zelfs voor dat de gehele rechter zijde roze wordt.

Mijn TV is reeds retour geweest naar JVC zonder resultaat. Het probleem is niet geconstateerd. De vlekken komen echter niet constant voor, dus als zij de TV vijf minuten aanzetten dan wordt het probleem niet geconstateerd.

Het volgende is aan mij doorgegeven dat de vlekken kan veroorzaken. Speakers met een hoog wattage. Telefoons kunnen storing veroorzaken. Ook heb ik hier gelezen dat een videorecorder en kabels buiten onder het wegdek blijkbaar storing kunnen veroorzaken.

Mijn TV staat direct voor de CAI-aansluiting en hoofdaansluiting ISDN (NT1-kastje). Ik heb twee 110Watt speakers van mijn dolby surround set naast de TV staan. Deze speakers hebben reeds 1,5 tot 2 meter vanaf de TV gestaan met als resultaat dat de storing iets minder was maar niet verdween. De gebruiksaanwijzing geeft 80 cm aan.

Wat betreft de videorecorder. Ik heb het meubel bij de TV gekocht. Deze heeft geen plaat tussen TV en glazen planken. De videorecorder staat dus direct onder de TV (JVC-recorder). Hiermee heb ik verder nog niets uitgeprobeerd.

Ook probeer ik bij KPN er achter te komen in hoeverre de ISDN hoofdaansluiting het beeld kan verstoren.

De dealer heeft e.e.a. aan JVC doorgegeven en zij zullen met mij contact opnemen tot een oplossing te komen, dus we wachten het nog maar even af.

ma
door martin1 - May 18, 2004 om 21:28
346 Antwoorden / 4 Vragen

Zijn die surroundspeakers magnetisch afgeschermd? Speakers van dat wattage moeten eigenlijk wel magnetisch afgeschermd zijn, zeker de drie voorspeakers. Verder vind ik het onzin dat het binnen de specificaties valt. Andere merken zijn ook prima in staat om hun beeldbuis enigzins magnetisch af te schermen.

pw
door pwv - May 21, 2004 om 11:53
5 Antwoorden / 3 Vragen

Nee Martin1 deze speakers zijn niet magnetisch afgeschermd. De speakers zijn een aantal jaren geleden al gekocht de versterker sinds januari in gebruik.

Ik heb de speakers nu uit de kamer verwijdert. Ook de versterker die vlak naaste de tv staat is uit de kamer vandaan gehaald. Tot nu toe zonder resultaat. De vlek is wel minder, maar nog steeds zichtbaar bij een rode en geel/oranje achtergrond. De vlek is dan roze achtig en duidelijk zichtbaar.

Inmiddels contact gehad met KPN. De isdn aansluiting zou geen storing geven. Alleen een draadloze telefoon kan problemen geven.

Nog geen contact gehad met JVC.

pw
door pwv - Jun 29, 2004 om 12:37
5 Antwoorden / 3 Vragen

Wendy 2004,

Ik heb inmiddels een nieuwe beeldbuis is mijn TV. Deze is thuis door een service bedrijf voor JVC geplaatst. De beeldbuis is van Philips gemaakt door LG in Engeland.

De monteur heeft aangegeven dat 20 stuks van elke 1000 geproduceerde beeldbuizen direct de container ingaan. Hierbij is het rasters dat in buis wordt opgenomen die de electronen op de juiste plaatst op de buis richt niet goed geplaatst of te strak gespannen. Het kan ook voorkomen dat het raster in de buis te strak is gespannen en bij langdurig tv kijken de buis erg warm wordt en uitzet waardoor het raster niet goed meer staat en er dus vlekken op de tv komen.

De nieuwe buis heeft echter na een paar uur TV kijken ook dit probleem. Deze keer op een iets meer naar het midden van de buis gerichte plek is een roze vlek zichtbaar. Wederom bij de kleuren oranjegeel en rood.

Voordat de nieuwe buis is geplaatst heb ik mijn speakers op 1,5m en meer van de tv gezet. De handleiding geeft aan 80cm, maar spreekt niet van magnetisch afgeschermde speakers. Het magnetisch veld dat in de tv de electronen richt is waarschijnlijk bij dit type erg beïnvloedbaar. Ook heeft de monteur aangegeven dat tv's met een afmeting van 32 inch hiervoor gevoeliger zijn dan kleinere afmetingen, omdat de electronen verder moeten worden afgebogen dan bij kleinere tv's.

Al met al ben ik nu erg onzeker of de speakers de oorzaak zijn of dat de nieuwe beeldbuis een defect heeft. Ik vindt het in ieder geval kwalijk dat de dealer bij het uitzoeken van de tv niet op dit op zich kwalijk fenomeen heeft gewezen. Notabene heb ik tegelijkertijd een dolbysurround receiver aangeschaft en aangegeven zelf speakers reeds in mijn bezit had. Wel is aangegeven dat de speakers niet te dicht bij de tv mochten staan. Naar mijn mening is dit nu niet het geval.

Ik heb helaas geen bioscoopzaal tot mijn beschikking! Nieuwe "MAGNETISCH AFGESCHERMDE SPEAKERS" kopen dan maar.