ev
door evelientje Aug 15, 2005 om 12:57
Elektronica & tv

Kan het videokanaal niet vinden

Ik heb een videorecorder aangesloten op een tv, waar geen scartaansluiting op zit. Nu kan ik het videokanaal niet vinden. Wat kan ik doen?

3775 4 Rapporteer

freya
door freya - Aug 15, 2005 om 13:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo evelientje,

Het vinden van het videokanaal kan lastig zijn omdat de video natuurlijk óók gewoon op een kanaal staat afgesteld. Vaak kun je op de videorecorder een soort testsignaal aanzetten waardoor er als het ware een zwart-wit patroon wordt uitgezonden. Op die manier moet het dan toch wel kunnen lukken. Bestaat er anders in de setup van de videorecorder een mogelijkheid om uitzending via het videokanaal uit te zetten en moet je die dan eerst aanzetten?

m.vr.gr. Freya

boldymann
door boldymann - Aug 15, 2005 om 13:23
49 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi

Haal de coax kabel van het tv signaal eruit en doe alleen de video-coax erin, zet de video aan! Zet hem op en kanaal wat je nog niet gebruikt bv 44, ga dan automatisch zoeken! Dan heb je hem het vlugst gevonden!!! sla hem op en sluit de video en tv weer gewoon aan!!!

zo gepiept

S6 en de Groetjes Dave

dirck
door dirck - Aug 15, 2005 om 13:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Evelientje,

Wat voor tv en videorecorder heb je. (type nummer.)

De meeste tv's gebruiken voorkeurzender 0 als videokanaal.

gsm
door gsm - Aug 15, 2005 om 22:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Videorecorders gebruiken meestal kanaal C36 als videokanaal.

Kies een willekeurig vrij programmanummer, bijvoorbeeld 40 (niet te
verwarren met kanaal 40) op de TV en stel daarvoor handmatig kanaal 36
in.

Zet de Videorecorder in de test-mode en draai aan het tunerschroefje
dat op via een gat in de achterkant van de videorecorder (bij de
antenne aansluiting) bereikbaar is totdat een duidelijke verticale balk
(=testbeeld) op het TV-scherm verschijnt. Als kanaal 36 stoort op
andere kanalen dan de video bijschroeven naar kanaal 35 of 37 indien
vrij en de TV daar op afstemmen.

Groeten,

GSM