door wimo Feb 14, 2005 om 13:06
Elektronica & tv

Kan niet opnemen met twinkastje van KPN (Samsung)

Vorige week een DVD recorder gekocht. Nu hebben wij digitale tv van KPN, een twin kastje. En het werkt dus NIET. Komt KPN doodleuk met de mededeling dat het een bekende, softwarematige, fout betreft en het nog niet bekend is wanneer deze opgelost zal zijn. Door de telefoon beschrijven ze oplossingen, die echter geen van alle iets doen. (scartkabel van kastje naar tv eruit en enkel de coax kabel erin, tv op video kanaal zetten, etc etc.) Is er iemand die dit probleem ook heeft en een oplossing heeft gevonden?

501 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 14, 2005 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

<dubbelpost>

ve
door verwijderd - Feb 18, 2005 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gemaild dd 15.02.2005 via site KPN.com

Vraag: Vandaag zijn wij 4 (VIER!) uur bezig geweest om de tv, de twin tuner, de video/dvd-speler en de versterker te installeren. Inmiddels doet bijna alles het prima. Enige dat niet werkt is het opnemen van net 1, terwijl er gekeken wordt naar net 2. Op de site van Vara Kassa las ik dat dit een bij KPN bekend software probleem is, waarvan nog niet bekend is wanneer het is opgelost. Klopt dit?

ve
door verwijderd - Feb 18, 2005 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie KPN dd 16.02.2005:

Geachte mevrouw,

Het is inderdaad zo dat het opnemen met bepaalde video recorders problemen oplevert. Er komt op korte termijn hiervoor een up-grade, om dit probleem op te lossen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Judith van der Kaaij KPN

ve
door verwijderd - Feb 18, 2005 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie KPN 17.02.2005:

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw vraag, informeren wij u het volgende.

Helaas kunnen wij niet aan u vraag tegemoetkomen, omdat waarschijnlijk er technische redenen zijn, die een aanpassing noodzakelijk maken. Het is nog niet vastgesteld, wat de juiste oorzaak zou kunnen zijn.

Overigens doe ik u onderstaand de procedure-beschrijving toekomen om e.e.a. nogmaals na te kijken of alles goed is aangesloten.

(....bla bla bla....)

Met excuses voor het veroorzaakte ongemak, vertrouwen wij erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jan Hochstenbach

KPN

ve
door verwijderd - Feb 19, 2005 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je verhaal komt me bekend voor. ook ik krijg niet echt terzake doende reacties op mail van KPN medewerkers. Volgende weeek krijg ik een monteur over de vloer. Het zal me benieuwen. Maar het verkopen van twinkastjes die niet werken terwijl het een bekend probleem is blijf ik een schande vinden.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2005 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit probleem ook en probeer nu van KPN het verschil in prijs tussen de single tuner en de twin tuner (€ 30,00) terug te krijgen. Tot nu toe zonder resultaat.

Mocht het wel lukken, dan is het uiteraard maar een kleine pleister op de wond aangezien ik, als ik dat van te voren geweten had, niet was overgestapt!

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie dd 19.02.05 (ik ga de aangedragen oplossing vanmiddag uitproberen):

Geachte mevrouw,

Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden. Er komt volgend kwartaal een update om dit probleem met de twin-tuner op te lossen. U kunt het meezappen van de twintuner tijdens het opnemen tussentijds oplossen, door de televisie met een coaxkabel aan te sluiten op de tuner. U dient dan wel op de televisie door middel van zenders zoeken het beeld van de Digitale Televisie van KPN op te zoeken. Mocht u er niet uit komen of nog vragen hebben hierover dan verzoeken wij u contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice Digitale TV: 0900-0576 (EUR 0,10 per minuut). Zij kunnen een betere en snellere analyse maken en direct op uw vervolgvragen reageren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet, Farai Vutabwarov, KPN

ve
door verwijderd - Feb 21, 2005 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn reactie dd 18.02.2005

Geachte heer Hochstenbach,

Zoals u zult begrijpen heb ik onderstaande procedure, die overigens niet afwijkt van de gebruiksaanwijzing van de twintuner, al meerdere keren nagelopen. Helaas zonder positief resultaat.

Ik ben hier dus niet verder mee geholpen.

Het verbaast mij dat u aangeeft niet aan mijn verzoek c.q. klacht tegemoet kunt komen omdat er technische redenen zijn die een aanpassing noodzakelijk maken in de twin tuner. Zoals ik u al eerder meedeelde, ben ik van mening dat juist omdat de twin tuner niet naar behoren functioneert, ik (een deel van) mijn geld terug wil hebben. Het is uiteraard ook mogelijk mijn twin tuner om te ruilen voor een single tuner, mits ik, wanneer de problemen met de twin tuner zijn opgelost, deze weer kan inwisselen.

In afwachting van uw reactie,

met vriendelijke groet,

ve
door verwijderd - Feb 21, 2005 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn reactie dd 16.02.2005:

Geachte mevrouw Van der Kaaij,

Aangezien naar mij nu blijkt de twin tuner dus werkt als een single tuner in KPN daarvan op de hoogte was bij de levering van de twin tuner stel ik voor dat u het verschil in aanschafprijs aan mij terug betaalt.

Graag ontvang ik , 30,00 op rekeningnummer xxxx. Zodra de problemen zijn opgelost, betaal ik deze , 30,00 graag weer aan KPN.

Met vriendelijke groet,

ve
door verwijderd - Mar 6, 2005 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van KPN kan je bij de veelgestelde vragen een nieuwe en uitgebreider aansluitschema downloaden. Hierop worden de aansluitingen voor verschillende apparatuur op verschillende wijze weergegeven.

Ik ben zelf ook abonnee met een Twin-Tuner en ik heb geen problemen met het opnemen van programma's. Dit is echter wel met een doodnormale videorecorder.

GrtZ,

S@mmy

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een doodnormale videorecorder, Maar het beeld zapt gewoon mee. Ik heb gebeld met KPN, maar daar hebben ze mij niets verteld over een software probleem. Ze hebben me wel geadviseerd om nogmaals de gebruiksaanwijzing te doorlopen..... Ze gaan wel erg snel de kant van de kabelaars op.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2005 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een digitale ontvanger van Samsung met abonnement van TV HOME en een dvd recorder van PHILIPS. Helaas kan ik ook niet opnemen, bij alle kanalen geeft deze aan copy protected. Zowel TV HOME en PHILIPS bieden op het moment geen oplossing, of is het de bedoeling dat we weer analoog gaan opnemen??????