Kan niet opnemen met twinkastje van KPN (Samsung)
Vorige week een DVD recorder gekocht. Nu hebben wij digitale tv van KPN, een twin kastje. En het werkt dus NIET. Komt KPN doodleuk met de mededeling dat het een bekende, softwarematige, fout betreft en het nog niet bekend is wanneer deze opgelost zal zijn. Door de telefoon beschrijven ze oplossingen, die echter geen van alle iets doen. (scartkabel van kastje naar tv eruit en enkel de coax kabel erin, tv op video kanaal zetten, etc etc.) Is er iemand die dit probleem ook heeft en een oplossing heeft gevonden?
Gemaild dd 15.02.2005 via site KPN.com
Vraag: Vandaag zijn wij 4 (VIER!) uur bezig geweest om de tv, de twin tuner, de video/dvd-speler en de versterker te installeren. Inmiddels doet bijna alles het prima. Enige dat niet werkt is het opnemen van net 1, terwijl er gekeken wordt naar net 2. Op de site van Vara Kassa las ik dat dit een bij KPN bekend software probleem is, waarvan nog niet bekend is wanneer het is opgelost. Klopt dit?
Reactie KPN dd 16.02.2005:
Geachte mevrouw,
Het is inderdaad zo dat het opnemen met bepaalde video recorders problemen oplevert. Er komt op korte termijn hiervoor een up-grade, om dit probleem op te lossen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.
Met vriendelijke groet,
Judith van der Kaaij KPN
Reactie KPN 17.02.2005:
Geachte mevrouw,
Naar aanleiding van uw vraag, informeren wij u het volgende.
Helaas kunnen wij niet aan u vraag tegemoetkomen, omdat waarschijnlijk er technische redenen zijn, die een aanpassing noodzakelijk maken. Het is nog niet vastgesteld, wat de juiste oorzaak zou kunnen zijn.
Overigens doe ik u onderstaand de procedure-beschrijving toekomen om e.e.a. nogmaals na te kijken of alles goed is aangesloten.
(....bla bla bla....)
Met excuses voor het veroorzaakte ongemak, vertrouwen wij erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jan Hochstenbach
KPN
Je verhaal komt me bekend voor. ook ik krijg niet echt terzake doende reacties op mail van KPN medewerkers. Volgende weeek krijg ik een monteur over de vloer. Het zal me benieuwen. Maar het verkopen van twinkastjes die niet werken terwijl het een bekend probleem is blijf ik een schande vinden.
Ik heb dit probleem ook en probeer nu van KPN het verschil in prijs tussen de single tuner en de twin tuner (€ 30,00) terug te krijgen. Tot nu toe zonder resultaat.
Mocht het wel lukken, dan is het uiteraard maar een kleine pleister op de wond aangezien ik, als ik dat van te voren geweten had, niet was overgestapt!
Reactie dd 19.02.05 (ik ga de aangedragen oplossing vanmiddag uitproberen):
Geachte mevrouw,
Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden. Er komt volgend kwartaal een update om dit probleem met de twin-tuner op te lossen. U kunt het meezappen van de twintuner tijdens het opnemen tussentijds oplossen, door de televisie met een coaxkabel aan te sluiten op de tuner. U dient dan wel op de televisie door middel van zenders zoeken het beeld van de Digitale Televisie van KPN op te zoeken. Mocht u er niet uit komen of nog vragen hebben hierover dan verzoeken wij u contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice Digitale TV: 0900-0576 (EUR 0,10 per minuut). Zij kunnen een betere en snellere analyse maken en direct op uw vervolgvragen reageren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.
Met vriendelijke groet, Farai Vutabwarov, KPN
Mijn reactie dd 18.02.2005
Geachte heer Hochstenbach,
Zoals u zult begrijpen heb ik onderstaande procedure, die overigens niet afwijkt van de gebruiksaanwijzing van de twintuner, al meerdere keren nagelopen. Helaas zonder positief resultaat.
Ik ben hier dus niet verder mee geholpen.
Het verbaast mij dat u aangeeft niet aan mijn verzoek c.q. klacht tegemoet kunt komen omdat er technische redenen zijn die een aanpassing noodzakelijk maken in de twin tuner. Zoals ik u al eerder meedeelde, ben ik van mening dat juist omdat de twin tuner niet naar behoren functioneert, ik (een deel van) mijn geld terug wil hebben. Het is uiteraard ook mogelijk mijn twin tuner om te ruilen voor een single tuner, mits ik, wanneer de problemen met de twin tuner zijn opgelost, deze weer kan inwisselen.
In afwachting van uw reactie,
met vriendelijke groet,
Mijn reactie dd 16.02.2005:
Geachte mevrouw Van der Kaaij,
Aangezien naar mij nu blijkt de twin tuner dus werkt als een single tuner in KPN daarvan op de hoogte was bij de levering van de twin tuner stel ik voor dat u het verschil in aanschafprijs aan mij terug betaalt.
Graag ontvang ik , 30,00 op rekeningnummer xxxx. Zodra de problemen zijn opgelost, betaal ik deze , 30,00 graag weer aan KPN.
Met vriendelijke groet,
Op de site van KPN kan je bij de veelgestelde vragen een nieuwe en uitgebreider aansluitschema downloaden. Hierop worden de aansluitingen voor verschillende apparatuur op verschillende wijze weergegeven.
Ik ben zelf ook abonnee met een Twin-Tuner en ik heb geen problemen met het opnemen van programma's. Dit is echter wel met een doodnormale videorecorder.
GrtZ,
S@mmy
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer