Ca een maand geleden werd bij mijn 70 jarige moeder een bezorging gedaan van een gasfornuis, koelkast en vaatwasser. (nieuw gekocht bij Scheer en Foppen) Zij is net verhuisd. We hebben het fornuis en de koelkast aangesloten en zijn op vakantie gegaan. Afwassen kon immers ook wel even tijdelijk met de hand. Na onze vakantie kwamen we om de vaatwasser aan te sluiten en toen bleek dat het deurtje niet open kon. Bij nadere inspectie zagen we dat dit deurtje helemaal ontzet is, en beschadigd. De vaatwasser heeft alleen maar stil gestaan in de keuken, is nooit gebruikt of is nooit open geweest. Mijn moeder is naar Scheer en Foppen in Groningen gegaan om haar verhaal te doen. Daar wilden/konden ze haar niet helpen, maar ze zouden voor haar een mail sturen aan de bezorg dienst die dan wel contact met haar zouden opnemen. Na een week niets gehoord te hebben heeft ze zelf de bezorgdienst gebeld. Daar had men niets ontvangen van Scheer en Foppen en kon men haar ook niet helpen. Mijn moeder had voor goede ontvangst getekend (klopt, ze heeft getekend, alleen dacht ze zelf dat ze voor betaling had getekend) en ze had binnen 24 uur moeten reageren, en dat is dus niet gebeurd. De bezorgdienst heeft haar nu weer naar de winkel terug gestuurd.en wensten haar heel veel succes met alles. Wat kunnen/moeten we doen om ervoor te zorgen dat ze of een nieuwe vaatwasser krijgt of dat deze gerepareerd wordt?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Het apparaat is gekocht bij S&F en met klachten moet je ook daar wezen. S&F zou met de bezorgdienst evt.overleg moeten/kunnen plegen. Het tekenen voor goede ontvangst: lastig ...
Bezorgdienst kan moeilijk gaan doen. M.i. komt het nu op service S&F aan. En hoe die ermee omgaat.
Zijn veel gevallen dat men de spullen niet eerst uitpakt en controleert. Vaatwasser zit meestal goed ingepakt op een pallet e.d. En dat zou u misschien nog als 'excuus' kunnen gebruiken. Zou met moeder toch nog eens teruggaan naar S&F.
Beste LindaJanna, Wat mij bevreemd in uw betoog is het volgende. Alledrie de apparaten zijn geleverd, twee zijn er door de kinderen aangesloten. De vaatwasser zal toch niet ergens buiten ieders zicht zijn blijven staan, deze zal wellicht al op haar plaats zijn gezet. Is u toen niet opgevallen dat er schade was/is. Het lijkt me dat je als kind zijnde even naloopt wat moeders heeft gekocht en of het goed is, maar misschien ben ik de enige die dat voor zijn ouders doet. Ik denk dat S&F weinig zal doen want zij hebben (ondanks dat ik uw verhaal geloof) een maand geen zicht gehad op de vaatwasser. En het is gebruikelijk dat mankementen en schades direct gemeld dienen te worden.
Is het deurtje niet zelf een beetje gangbaar te maken? Succes in ieder geval
Mijn moeder gaat morgen nogmaals naar SenF en we hopen dat ze zich coulant zullen opstellen. Ik begrijp de reactie waarin gesteld wordt dat we het hadden moeten zien. Wij waren echter op vakantie en je ziet pas dat het deurtje ontzet is als je echt heel goed kijkt. Zelfs toen het deurtje slechts 20 cm open ging hadden we nog niet door dat het van een beschadiging kwam (we dachten eerst aan een kinderslot of iets dergelijks). Ik begrijp uit deze twee reacties dat het geen makkelijk verhaal gaat worden. Jammer. Maar we gaan ons best doen.
Ts praat over deurtje dus neem in voor het gemak aan dat het een mini vaatwasser betreft. Er waren of zijn ook trio's in de handel die een kookplaat, oven en vaatwasser integreren. Hoe dan ook s&f moet een goed werkend product leveren.
Beste Ron, Wat heeft een Candy Trio met de TS te maken? Ik denk dat S&F gewoon de fabrikant langs zal sturen om e.e.a. te beoordelen en op te lossen. Mastag
Beste mastaf, ts praat over een deurtje bij een grote vaatwasser praat je over een deur. Het kan dus een mini vaatwasser zijn toch? of praat jij altijd in verkleinwoordjes?. De trio heb ik niet aangehaald als zijnde dat het zo is maar kan. Merk info geeft ts niet. Feit blijft dat er een defect is die ook na inspectie later op kan treden, s&f hebben een ondeugdelijk apparaat geleverd en moeten dat oplossen.
Beste Ron, Ik ben het deels met je eens, ach verkleinwoordjes ik denk dat TS het in de zin van een onderdeel van de machine ziet, het deurtje is stuk. Verder no hard feelings
Heb ik ook niet, maar er zijn soms gasten op vraag en beantwoord actief die er een sport van maken elk antwoord te torpederen. Soms wordt ik dan nu, ten onrechte wat kriebelig excuus.
Ik zie dat Scheer & Foppen al gereageerd heeft en ik hoop dat er een goede oplossing gevonden wordt voor je probleem.
Mocht er nu toch moeilijk gedaan worden dan wil ik je de volgende info geven:
Binnen Europa bestaat er een richtlijn koop en garantie waaraan elke lidstaat zich dient te houden. Hier zijn diverse zaken geregeld, onder ander het onderstaande:
De verkoper is minimaal 2 jaar aansprakelijk voor het naar behoren functioneren van uw aankoop. Gaat het gekochte binnen 6 maanden stuk, of zijn de prestaties al binnen deze periode niet wat u er redelijkerwijs van mag verwachten? Dan wordt ervan uitgegaan dat het gebrek al bestond op het moment van aankoop. Dit geldt niet als de verkoper kan bewijzen dat het defect uw eigen schuld is.
Dit zijn regels voor kopen in de EU, maar die gelden ook in Nederland.
Kortom: Is het apparaat niet ouder dan 6 maanden, dan moet de verkoper aantonen dat het defect ontstaan is door schuld van de koper. Kan de verkoper dat niet aantonen dan dient het product gewoon gerepareerd, dan wel vervangen te worden.
Beste Will1971, wat je schrijft klopt in het geheel niet. Nederland doet juist niet mee met de Europese regelgeving. Hieronder letterlijke tekst van de site www.consuwijzer.nl Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
En dit samenvattend is dat dus niet per definitie 2 jaar garantie!
Iedereen heel erg bedankt voor zijn/haar reactie. Het probleem is door S&F in Groningen opgelost na een tweede bezoek van mijn moeder aan de zaak. Als alles goed gaat krijgt ze vrijdag een nieuwe vaatwasser. Fijn dat S&F het opgelost heeft!
Mijn bijdrage klopt wel hoor. Dit is Europese regelgeving waar ook Nederland zich gewoon aan te houden heeft. Echter is hier sprake van een minimumperiode. Elk land mag wel eigen aanvullende regelgeving toevoegen en daarvan is sprake als je onze wetgeving erbij haalt
Wat jij zegt dat er in de Nederlandse wet geen termijn staat klopt. Hierdoor is het in Nederland mogelijk om bijvoorbeeld na 4 jaar in bepaalde gevallen nog steeds aanspraak te kunnen op garantie.
In dat opzicht voegt de Nederlandse wetgeving dus extra mogelijkheden toe.
Met andere woorden: Volgens de Europese regelgeving heb je dus minimaal recht op 2 jaar garantie en bied de Nederlandse wet je een mogelijkheid om na die tijd ook nog aanspraak op garantie te kunnen maken.
Deze info komt trouwens ook van Consuwijzer Zie: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/De_wettelijke_garantieperiode_in_Europa
Ik lees trouwens net dat het probleem door S&F opgelost is. Dat is in ieder geval een positief bericht en m.i. goede reclame voor S&F
Beste Will Als je op een product geen garantie wilt geven als fabrikant mag dat gewoon. Je product zal slecht verkopen maar die twee jaar staat toch echt niet vast. Op heel veel producten zit gewoon 1 jaar garantie en na anderhalf jaar (bv laptop) zullen de halve reparatiekosten voor eigen rekening zijn. Geen twee jaar dus. Maar wel fijn dat S&F dit toch coulant oplost en daar ging het uiteindelijk om.
Of een fabrikant geen garantie hoeft te geven valt nog te bezien. De Nederlandse wet is daar toch duidelijk over. Een consument heeft recht op een deugdelijk product.
Maar goed in dit geval is het probleem opgelost en daar ging het inderdaad om.
Voor ts is de zaak tot een goed einde gekomen, zij heeft dit naar ons teruggekoppeld. Verder discussiëren over garantiebepalingen is m.i. zinloos. S&F leest kassa.vara ook en heeft de problemen zo goed als opgelost. Kassa.vara heeft weer bewezen goed te werken, case closed. Garantiebepalingen en discussies daar over horen op het discussieforum thuis.
Ik heb laatst een vriezer in ontvangst genomen van Ikea. Toen de vervoerder mij vervolgens vroeg om te tekenen voor ontvangst heb ik gevraagd waarvoor ik nu eigenlijk tekende. Zij vertelden mij dat ik niet tekende voor dat de goederen in goede staat zijn ontvangen maar of er geen schade was aan de buitenkant. Zodra ik dat zag kon ik de ontvangst weigeren. Mocht de buitenkant akkoord zijn en binnenin is er iets stuk kon ik dus Ikea aanschrijven voor de schade. Dan kon de vervoerder aantonen dat de buitenkant onbeschadigd was aangekomen en dat de schade binnenin al was ontstaan voordat de vriezer werd verpakt voor verzending.
Ondanks dat S&F heeft gereageerd (tegenwordig kijken er meer zaken op zulke sites mee) moet er mijn inziens toch eens en site komen die slechte service geven op een BOYCOT site terecht komen want steeds meer consumenten worden de dupe van slechte service
@Lopaka, Als de site komt die je voor ogen hebt kan ik je een ding vertellen. Je kan nergens meer iets kopen. Kijk maar eens op deze site voor klachten over S&F, Harense Smid, It's, Saturn, Media Markt, Block, Bcc, Expert. Tja waar ga je dan je tv of vriezer halen want bij ieder bedrijf gebeurd weleens iets. Ik vind dat S&F dit snel en goed heeft opgepakt in dit geval. Daarnaast heeft de TS in dit specifieke geval wel wat twijfel opgeroepen door pas na een maand melding te maken. Dus die site zie ik niet zo zitten. Daarnaast ben ik keihard van mening dat de consument zelf kiest voor die slechte service want ze gaan bijna allemaal voor de laagste prijs en niet voor de beste service. We willen internet prijzen maar de service van 20 jaar terug, persoonlijk, snel en goed(koop).
Jullie praten over fabrieksfouten , In nederland is geen minimum vast gestelde garantie periode de fabrikant dient een deugelijk product te leveren na vast gestelde koop waarden.
dit is geen fabrieksfout maar een beschadeging het is aan de koper aan te tonen dat het is toegedaan door de dealer of fabrikant .
dit is zowiezo geen garantie kwestie , dit is een kweste tussen u en de dealer .
U heeft getekend voor goede ontvangst en heeft niets laten weten binnen de afgesproken tijds duur.
de dealer zal niks verplicht zijn , hopelijk zijn ze klantvriendelijk voor u :)
Weer veel geleuter maar weining zinvolle opnmerkingen.
wil1971 heeft volledig gelijk en mastag niet, Scheer en Foppen dient een deugelijk apparaat te leveren en als de deur niet open gaat is dit niet het geval. De leverancier is dan aansprakelijk en u kunt een onbeschadigd apparaat opeisen. Bewijslast ligt bij Scheer & Foppen en niet bij u.
Ofschoon de verpakking meestal goed is de wijze van vervoeren meestal de boosdoener.ls u de verpakking nog heeft kunt u daar meestal aan zien dat er e.e.a. mis is gegaan tijdens het transport.
Persoonlijk denk ik dat de heer De Haan van Scheer en Foppen dit goed voor u gaat oplossen.
Beste Henri1942, Natuurlijk dient S&F een deugdelijk apparaat te leveren. Maar als, zoals nu het apparaat al een maand buiten hun zicht is is een omruiling voor een onbeschadigd apparaat zeker niet vanzelfsprekend. Een monteur na een maand langs sturen gebeurd in 99,9% van dit soort gevallen. Die zal dan zijn oordeel vellen. Want als ik uw redenatie goed begrijp kan ik binnen 6 maanden (bewijslastperiode winkelier) mijn leverancier bellen, zeggen mijn apparaat is beschadigd komt u het even ruilen voor een nieuwe. Dit is wat u namelijk schrijft. Scheer en Foppen dient een deugdelijk apparaat te leveren en als de deur niet open gaat is dit niet het geval. De leverancier is dan aansprakelijk en u kunt een onbeschadigd apparaat opeisen.
Helaas leeft u in dromenland want zo werkt het echt niet. De TS heeft te lang gewacht met haar melding om het op de schade te kunnen gooien, die dien je direct te melden. Verder denk ik ook zoals ik al eerder schreef dat S&F dit netjes op zal lossen. Mastag
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.
de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer