ko
door kokique Oct 30, 2005 om 17:50
Elektronica & tv

Knipperende lichten in huis

hallo,

ik weet niet of ik bij kassa antwoord kan krijgen op mijn vraag, maar niet geschoten ...

ik heb 3 jaar geleden alle bedradingen van mijn ouders huis laten vervangen en tot enkele maanden geleden was ik hier prima tevreden over. maar de laatste tijd knipperen mijn lampen en dit lijkt toe te nemen. wat kan hiervan de oorzaak zijn?

42763 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kokique,

Knipperende lampen kan duiden op een slecht contact. Door warmte kan dit beter of slechter worden. Er kan zo een vonkenregen ontstaan, wat op zich best gevaarlijk is. Door deze warmte is het zelfs mogenlijk dat er een branje ontstaat. Een vakman de weerstand van de bedrading laten nameten is zeer aan te bevelen.

Suc6.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Waarschijnlijk heeft u last van een losse contact in de lasdoos.

Groet, Axces

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het 1 lamp of zijn het er meerdere, het klinkt misschien wat flauw maar als het 1 lamp is, even vastdraaien deze zit waarschijnlijk een beetje los.

Ik opper dit om dat dit euvel wel vaker voor komt en je hebt er nooit eerder last van gehad.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben daar ook een tijdje last mee gehad.

Er werd verteld dat het ook door piekspanning kan komen, we wonen n.l. in een nieuwbouwwijk en het zou daar mee te maken hebben.

Nu hadden we altijd van die Phillips Softtone lampjes in onze lamp zitten (3 stuks) en iedere keer knipperde de lamp behoorlijk.

Inmiddels zijn alle lampjes vervangen door gewone lampjes, en zowaar, we hebben geen last meer dat de lamp knippert.

Dus waar het nu aan heeft gelegen.......? Maar het is wel over nu.

Succes. Wilma.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook zijn dat er een ilegale wietkwekerij in de straat zit.

Neem een kontakt op met uw stroomleverancier.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de storing zich voor doet op alle groepen kan de hoofdzekering los zitten, dit kan je zelf niet verhelpen want de kast is verzegeld. hier voor moet je een Installatie bedrijf bellen of de gemeente.

Wim

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb hier ruim een jaar last van gehad ze konden niks vinden toen kwam er iemand van het electriteitbedrijf die het meteen wist de hoofd schakelaar was de oorzaak beina doorgebrand op tijd gevonden anders was er brand geweest

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor alle antwoorden. de eneco heeft een heel goede service, binnen 2 uur was er een servicemonteur en dat op zondagavond. hij heeft alles bekeken, aangedraaid en opgemeten en de stroom was 2 tienden lager dan normaal. dit zou volgens hem kunnen komen omdat er teveel huishoudens aangesloten zouden zijn op de kast in de wijk. daarnaast zijn er het afgelopen jaar wel eens kwekerijen gevonden in de straat. ik ga nu de buren mailen om te vragen of zij er ook last van hebben en contact opnemen met de eneco, dan komen ze misschien die kast meer power geven...

ve
door verwijderd - Nov 1, 2005 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er geen sprake is van losse contact(en) kan het ook zijn dat er storingen op het elektra-net zijn. Bijvoorbeeld iemand in de straat (die op dezelfde grondkabel aangesloten is) die een las-apparaat gebruikt. Dit geeft korte storingen waarbij de spanningsverliezen in de grondkabel er voor zorgen dat zij (een momentje) niet de normale 230 Volt krijgt maar (veel) minder, totdat die buurman stopt met lassen, dan zal er weer gewoon 230V zijn. Zeker in oudere buurten met grondkabels die vele jaren geleden niet berekend waren op zo'n hoog elektra-verbruik als wij vandaag de dag nodig hebben.
Oplossing: vraag die buurman om overdag te lassen of vraag het energiebedrijf de grondkabel te vervangen door een (veel) dikkere kabel.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2005 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is halloween ! Dan kan er van alles gebeuren.....

Het zou dus van zelf weer over moeten gaan.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2005 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

U praat over vervangen bedrading in huis. Weet U zeker dat alles
vervangen is en niet alleen datgene wat voor het oog zichtbaar is? Zijn
er bij die vervanging toevallig ook draden getrokken in de oude stalen
buizen, dan kan er nieuwe bedrading beschadigd zijn geraakt.
Hoofdzekering na (laten) zien is goed idee. Warme groepenkast is ook
een punt van aandacht. En als alles niet tot oplossing leidt kunt U
misschien een "schrijvende meter" tijdelijk laten plaatsen door een
installateur of de energiemaatschappij. Deze kan over langere tijd
meten of dat Uw binnenkomende spanning erg varieert of dat het in Uw
huis zit.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2005 om 08:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ook je aardleiding eens doormeten die aan de meterkast zit.....