ko
door koste441 May 15, 2014 om 17:02
Elektronica & tv

Koop ongedaan maken

l.s.
een week geleden telefonisch contact gehad met camerashop24, wachthoevestraat 2 3209 BK te spijkenisse om te informeren wat het beste bewakingscamera systeem voor mij zou zijn. Uit dit gesprek kwam naar voren dat een HD IP11 camera en een HD MINI NVR netwerk recorder 4-kanaals het beste voor mij zijn. Aangezien ik dit niet via hun webshop wilde kopen ben ik 3 dagen later d.d. 12 mei 2014, naar de winkel in Spijkenisse gereden en nogmaals doorlopen waar het systeem voor mij aan moest voldoen en vervolgens na hun advies tot de koop van bovenstaande artikelen overgegaan. Thuisgekomen merkte ik dat er geen power adapter bij zat, die hebben ze me een dag later later opgestuurd. Tot zover alles goed. Ik ben tevreden met de camera, maar niet met de HD MINI NVR recorder. Mijn camera heeft een audio aansluiting zodat ook de geluiden opgenomen worden, echter de HD MINI NVR recorder heeft geen audio aansluiting. Hierover heb ik een dag later telefonisch contact gehad en hierin vertelde ik dat er op de HD MINI NVR recorder geen audioaansluiting zat en vertelde dat ik de koopovereenkomst van de HD MINI NVR recorder wilde ontbinden, omdat deze niet compatibel is met de functies van de camera. (Je koopt toch ook geen auto met 3 wielen?!) De meneer die ik aan de telefoon had vertelde mij: dat doen wij niet, dan had ik maar een duurdere HD NVR recorder moeten kopen die wel een audioaansluiting had! Maar daar ik een leek ben op dit gebied hebben ze mij dan toch verkeerd geïnformeerd!?
De meneer aan de telefoon werd heel erg kwaad toen ik zei dat ik niet nog een duurdere recorder wilde kopen, aangezien de recorder die ik al heb aangeschaft al heel erg duur gekocht is. Dezelfde HD MINI NVR recorder kan je al op het internet bestellen in Amerika voor $45.00 (= € 32.80) en ik heb er € 169.95 voor betaald! (Er zijn overigens meerdere sites die ze veel goedkoper aanbieden dan camerashop24)
Toen ik dat tegen de meneer vertelde zei hij mij: dan ga je ze zelf maar uit China importeren en verbrak de verbinding!.
Aangezien ik niet met deze meneer van camerashop24 niet tot een goede oplossing kan komen, wil ik U vragen wat U voor mij kan betekenen.
Hoogachtend,
Peter H. de Koster

2469 11 Rapporteer

ekiem
door ekiem - May 15, 2014 om 17:10
676 Antwoorden / 100 Vragen

Als een product niet naar wens is dan kan deze, binnen de gestelde termijn toch terug gebracht worden, of anders een tegoed bon.

U vertelt dat dezelfde recorder op het internet goedkoper wordt aan geboden, waarom dan bij deze duurdere zaak kopen ?

Ekiem

Cookies
door Cookies - May 15, 2014 om 17:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ekiem schreef op donderdag 15 mei 2014, 17:10]Als een product niet naar wens is dan kan deze, binnen de gestelde termijn toch terug gebracht worden, of anders een tegoed bon.

Ei is geen gestelde termijn, want koop = koop in een fysieke winkel. Geen winkelier is verplicht artikelen om te ruilen of terug te nemen.

ko
door koste441 - May 27, 2014 om 11:42
5 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry voor mijn late reactie, maar door omstandig heden kon ik niet eerder reageren.
Volgens Apptoinette van het consumenten programma Tros Radar kan je, wanneer een gekocht artikel niet voldoet aan de eisen (mijn artikel is niet compatible met de mogelijk heden van de camera), binnen 7 dagen het product terugbrengen en hoef je geen genoegen te nemen met een tegoed bon.
In een fysieke winkel is het 7 dagen en via een web winkel is de tijd langer.
Waarom ik het artikel bij een dure zaak heb gekocht?, daar kwam ik pas later achter.
Eerst ging ik op internet kijken voor informatie over de camera aangezien er 7 kabels uit komen: 1 audio, 1 UTP, 1 coax en nog 4 andere kabels met schuifstekkers.
Daar de camera merkloos is heb ik niets kunnen vinden over waar deze kabels voor zijn. Bij de camera wordt ook geen gebruiksaanwijzing geleverd!.
Hetzelfde bij de Mini Nvr: dus ook merkloos en geen beschrijving /gebruiksaanwijzing. Dus ook op internet gezocht en daar kwam ik onder de naam mini NVR bij afbeeldingen mijn Mini NVR tegen.
Camerashop24 doet op hun Webshop voorkomen alsof hun artikelen allemaal aanbiedingen zijn
“Adviesprijs : € 189,95” / “Onze Prijs € 169,95”. Het wekt toch altijd de suggestie dat je niet het volle pond betaald! Tegenwoordig kan je apparatuur in iedere webshop kopen én zonder risico: onder de € 200,00 is het verzekerd als je via Ideal betaald.

Cookies
door Cookies - May 27, 2014 om 11:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Tegenwoordig kan je apparatuur in iedere webshop kopen én zonder risico: onder de € 200,00 is het verzekerd als je via Ideal betaald...........

?????

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het gewoon in de winkel gekocht en dan hangt het van de regels van die winkel af of u iets kunt ruilen, terugbrengen tegen een tegoedbon of geld.

U moet die app van Antoinette nog maar eens wat beter bestuderen.

U had zich ook wat beter moeten laten informeren in die winkel.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan nog. U bent toch volwassen neem ik aan, dan neem je die sprookjes van "Van .....Voor" toch met een kilo zout?

En waar u die verzekering vandaan haalt is mij ook een raadsel. Afgezien daarvan, u hebt het in een winkel gekocht.

zoekster
door zoekster - May 27, 2014 om 13:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u de verkoper om speciaal op uw afgestelde wensen heeft gevraagd, dat moet dan wel heel precies zijn en het voldoet daar niet aan, dan mag u het artikel als non-conform beschouwen en heeft u recht op geld terug. Het hangt er dus helemaal vanaf wat nu precies is beweerd in de winkel. Als zij u hebben gezegd dat het hele systeem met kabels en al op elkaar afgestemde onderdelen zijn, dan moeten ze dat waarmaken. Anders is het product non-conform.

Dat heeft te maken met het volgende wetsartikel
art 7:17 lid 2

Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

De Apptoinette rept helemaal niet over 7 dagen bij een fysieke winkel en de rest van uw verhaal is een warrig geheel. Ik vind het helemaal een onduidelijk filmpje, consumenten krijgen de indruk dat ze altijd recht hebben op geld terug. Gisteren zag ik hem ook en ergerde me er weer aan.

De rest van uw verhaal doet niet ter zake.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 13:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Antoinette zit op een roze wolk met haar app.

zoekster
door zoekster - May 27, 2014 om 13:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 13:19]Antoinette zit op een roze wolk met haar app.
Ik snap wel wat ze bedoelt: kunnen ze een ondeugdelijk/non-conform product niet vervangen of herstellen dan hoef je geen tegoedbon te accepteren, maar heb je recht op geld terug.

Alleen, zoals het wordt gebracht is dat niet duidelijk.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geacht en gewaardeerd medeforumlid Zoekster,

Ik begrijp ook wel wat zij bedoelt, maar meestal is de werkelijke gang van zaken heel anders. En dat bedoel ik dus weer met mijn roze wolk ;-)

zoekster
door zoekster - May 27, 2014 om 14:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 13:59]Geacht en gewaardeerd medeforumlid Zoekster,

Met zo'n aanhef ben ik ook helemaal in de wolken!

(kan Antoinette zo snel nog niet vinden ;-))