blok
door blok May 11, 2011 om 14:21
Elektronica & tv

Korte telefoongesprekken

ik heb onbeperkt bellen met Casema.
echter mijn telefoon, Philips CD240, houdt er na hooguit een half uurtje mee op.
elke keer nieuwe (= sterke, en dus dure) oplaadbare batterijen kopen hielp niet.
in de telefoonwinkel werd mij aangeraden: de telefoon niet eerder op de oplader terug te zetten, dan wanneer de batterijen helemaal leeg zijn.
en dit 3 keer te herhalen.
erna zou ik de telefoon elke keer na gebruik op de oplader terug kunnen plaatsen.
ik ben nog niet enthousiast moet ik zeggen ; P
heeft iemand een tip? ligt het aan mijn type telefoon, of moet ik nog andere batterijen nemen, of moet ik anders opladen?
ik hoor t graag.

736 5 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - May 11, 2011 om 14:33
315 Antwoorden / 0 Vragen

De winkel heeft in één punt sowieso ongelijk: de batterijen die je als oplaadbaar koopt zijn nikkel metaalhydride batterijen en die hebben altijd in meer of mindere mate last van het geheugeneffect.
Nu weet ik het energieverbruik van deze telefoons zo niet maar op basis van het feit dat er AAA batterijen ingaan van normaal 550mAh, u zult er nu 800mAh in hebben zitten?, houd wel in dat er niet heel lang gebeld kan worden.

U kunt nog proberen om een setje niet oplaadbare batterijen te proberen om te kijken hoe lang de gesprekstijd daarmee is maar ik vrees dat dat geen soulaas gaat bieden, beter is het uitkijken naar een opvolger waar in iedergeval AA batterijen in gaan (hogere capaciteit).

stacey
door stacey - May 11, 2011 om 14:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jaapje schreef op woensdag 11 mei 2011, 14:33].

U kunt nog proberen om een setje niet oplaadbare batterijen te proberen

Als je hem dan maar niet op de lader zet ;-)

freya
door freya - May 11, 2011 om 15:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo blok,

Wat je feitelijk met je telefoon doet is deze constant op de lader zetten na een gesprek. De oplaadbare batterijen krijgen dus nauwelijks de tijd om leeg te raken. Je houdt ze dus praktisch constant 'vol'. Voor NiMH batterijen is dat eigenlijk een slechte strategie. Op den duur loopt daardoor de capaciteit van de batterijen terug en raken ze bij een lang gesprek gauw leeg.
De winkelier geeft dus een goed advies door te zeggen dat je de batterijen eerst maar eens een paar keer een hele laad/ontlaad cyclus te laten doorlopen. Daarmee komt de capaciteit van de batterijen weer een beetje op orde.

Als je nog geen aparte 'fatsoenlijk' oplader hebt voor AA/AAA batterijen, dan adviseer ik je om er één aan te schaffen. Met een goede lader kun je namelijk zo'n hele cyclus van laden/ontladen/laden automatisch laten uitvoeren. Bovendien 'meet' zo'n lader ook precies wat de capaciteit van de batterij(en) is. Een goede lader is b.v. een lader van het merk Voltcraft en wel het type IPC-1 of IPC-1L.

m.vr.gr. Freya

kiran
door kiran - May 11, 2011 om 15:16
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@blok

Zou GEEN gewone batterijen gebruiken.
Probeer eerst eens je nieuwe oplaadbare batterijen op te laden in een aparte oplader. Dan terug zetten in je telefoon.

Bedoel: éénmalig. Na gebruik tel. - terug in eigen oplader.

[Gamma eigen merk oplaadbare batterijen-2 stuks €5,95 voldoen ook prima]

blok
door blok - May 16, 2011 om 14:16
79 Antwoorden / 8 Vragen

bedankt voor de reakties !
ik ga eea uitproberen van de adviezen.

mijn batterijen zijn trouwens 1000Mah.