an
door annemijn_1 Jun 12, 2004 om 11:15
Elektronica & tv

Kpn

Goedenmorgen,gister ben ik mij vreselijk rot geschrokken toen de rekening van de kpn kwam. Het was een rekening van 630,00 euro. Toen ik hun belde bleek dat dit komt door overige servicenummers, de duurdere internetsite's. Eerder was ons abonement gewijzigd waarvoor wij zelf geen toestemming hadden gegeven en men kon in eerste instantie ons niet vertellen wie dat had  gedaan. Later bleek dat de kpn eerst telefonisch contact had gezocht , daarna een brief had gestuurd en toen is overgegaan om ons abbonement te wijzigen. Nog het telefoontje nog de brief zijn bij ons aan gekomen. er volgt nu een specificatie waardoor wij er hopelijk achter kunnen komen hoe dit komt. Ik ben erg teleurgesteld in ze want ze weigeren mee te werken om de brief die gestuurd zou zijn op te sporen door de tpg post. Ik wil namelijk weten waar  de brief is die zij zeggen versuurd te hebben.  In die brief sttat namelijk dat wij binnen twee dagen contact met ze op moesten nemen over de hoog opgelopen rekening.


Verder is mij duidelijk geworden dat er veel meer mensen de dupe zijn van deze internet verborgen sites. Heeft u hier meer informatie over voor mij? Alvast bedankt, Caroline

441 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2004 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Caroline,
Lees onderstaand forum eens, daarin staat het één en ander over Internetbeveiliging en dus ook over 'dialers' waarvan jij nu dus het zoveelste slachtoffer bent.

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=608&frm=18312

Je moet nu in ieder geval deze dialer(s) zo snel mogelijk verwijderen.
Ga naar onderstaande site en download het programma 'Spybot'.
Na het installeren moet je eerst nog even de laatste updates halen door op: 'Search for Updates' te klikken.

Scan hierna je hele PC met Spybot en verwijderen alle rotzooi die gevonden wordt.
Succes en heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2004 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry, link van Spybot vergeten:

Hier dus:

http://www.safer-networking.org/index.php?page=download

Succes

ve
door verwijderd - Jun 12, 2004 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Controleer eerst voordat u verder gaat met internetten of u niet nog steeds met een 09X of 08X nr aan het inbellen bent, ga hiervoor naar de inbelverbinding en klik op eigenschappen bel alleen in met het telefoonnr dat u van u provider heeft gekregen. succes

ve
door verwijderd - Jun 12, 2004 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Na de oplossing antwoorden van Enterprise en Tuinfreak nog even een confronterende opmerking: een dialer komt doorgaans niet zomaar op uw PC. U heeft ergens op een bepaald moment op "Ja" gedrukt toen daar om werd gevraagd. Die "Ja" heeft die dialer geïnstalleerd. Vanaf moment gaat de tikker dus lopen, doorgaans vanaf het moment dat uw PC aangaat.


Deze opmerking is beslist niet om u op te zadelen met een "eigen schuld dikke bult" gevoel. Hij is bedoeld om u te waarschuwen voor de malifide praktijken die Internet met zich meebrengt. En om u erop te wijzen dat u zelf goed moet opletten in het voorkomen van deze ellende.


Voert u dus zo snel mogelijk de bovenstaande instructies uit en de verdere adviezen die staan in het Grote Internetbeveiligings topic. 

ve
door verwijderd - Jun 14, 2004 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U kunt een nummerblokkade laten zetten op uw verbinding. Alle voorzorgsmaatregelen ten spijt: de vele exloits in windows maken een waterdichte beveiliging onmogelijk. En even updaten via een telefoonlijn is ook al onbegonnen werk.
Overigens een brief opsporen welke ergens in het TPG traject is verdwenen is zinloos. Hier zal niemand aan beginnen, gewoon omdat er niets wordt geregistreerd. Ik weet dat dergelijke brieven wel degelijk worden verstuurd. (om uw twijfel mogelijk weg te nemen)

ve
door verwijderd - Jul 10, 2004 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo caroline hier met John,


je kan beter bij de KPN weg gaan , en aanmelden bij het ACN , die zijn zeer goed.


ik ben zelf bij hun aangesloten , en het is gewoon ongelooflijk de service en de kosten die ze berekenen, daarkan KPN echt niet tegen op! En boven dien alles per maand overzichtelijk


Voor de goede orde, hebben hier over de vaste telefonie ,


ik kan je meer vertellen via mijn e-mail johnbhageloe835@hotmail.com


groetjes


 

ve
door verwijderd - Jul 11, 2004 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je probleem met de hoge rekening kan ik op dit moment niet meer voor je verhelpen, maar op www.datingbedrog.nl kun je een programaatje downloaden die verhindert dat er kontakt wordt gemaakt met een ander inbelnummer. Zodra je PC een ander inbelnummer wil gebruiken dan dat jij standaard hebt ingevoerd slaat dit programma alarm en geeft jou de keus om dit nummer te gebruiken of niet. Dit programma Dialer Detect werkt uitstekend en heeft mij er al enkele keren voor behoed dat er een duur ander inbelnummer ongemerkt  op mijn PC wordt geplaatst. nogmaals aan je hoge rekeing kan ik niets doen maar om hoge rekeningen voor jou en andere lezers van dit vragen forum te voorkomen kan ik iedereen alleen maar aanraden om dialer detect te instaleren

ve
door verwijderd - Jul 12, 2004 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

graag zou ik meer willen weten over ACN kunt u mij dat mailen? Alvast bedankt, Caroline


          caroline.roskam@wanadoo.nl

ve
door verwijderd - Sep 7, 2005 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wilt voorkomen dat uw PC ongewenst gaat bellen naar dure 09xx nummers
of naar dure buitenlandse nummers, installeer dan een antidialer
programma bijvoorbeeld DialerAlert (www.dialeralert.nl). U kunt dan
weer gewoon naar nummers bellen met de telefoon, maar voorkomt
ongewenst bellen met de modem van de PC.







Klachten over misbruik van informatienummers kunt u kwijt bij Stichting OCI (www.stichtingOCI.nl)







Wanneer u klachten heeft over internationaal bellen moeten eerst met uw
leverancier (vaak KPN) de rekening betwisten. Komt u er niet uit dan
kunt (daarna pas!) terecht bij de geschillencomissie http://www.sgc.nl



Aangesloten leden te vinden op http://www.sgc.nl/registranten.asp?commissie=3&cat=5&vraag=1

ve
door verwijderd - Sep 7, 2005 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ruim een jaar later niet meer actueel.



Oud telefoondraadje.



Vladja

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pu
Pumuckl_NL - Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?




 



... Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer