libra15
door libra15 Nov 28, 2006 om 14:46
Elektronica & tv

KPN

Ik stel even een vraag namens mijn moeder van 90 jaar. Zij heeft een telefoon aansluiting via KPN. Nu doet zich het vreemde geval voor; elke keer als zij b.v. mij wil bellen krijgt ze te horen "dit is 118". Dit gaat soms wel vijf keer achter elkaar voordat ze mij te pakken krijgt, terwijl zij mijn nummer goed heeft ingetoetst. En het is niet alleen naar mijn nummer maar bij alle nummers die ze belt. Ik heb voor haar kontakt gezocht met de storingsdienst van KPN, nou, die hadden hier nog nooit van gehoord. Ze moest dan maar *21# toetsen dan zou het wel verholpen zijn. Zoniet, dan zouden ze wel een dure monteur sturen. Ze heeft het geprobeerd *21#, maar het blijft zoals het is. Ze was van ellende al van UPC overgestapt naar KPN, in de veronderstelling dat het daar beter zou zijn, en nu dit! Zijn er onder jullie die hier ook mee te maken hebben gehad? Graag zou ik van jullie horen hoe dit mogelijk kan zijn en of iemand een oplossing weet.

Groet.

548 5 Rapporteer

labswans
door labswans - Nov 28, 2006 om 15:00
1918 Antwoorden / 10 Vragen

misschien dat er bepaalde korte nummers in de telefoon staan voorgeprogrammeerd ?

haal die dan eruit

of zit in uw telefoonnummer 118 inverwerkt ? dan drukt ze de verkeerde nummercombinatie in en dnekt ze dat ze het wel goed doet maar toc verkeerd.

stacey
door stacey - Nov 28, 2006 om 16:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Denk dat dit de nieuwe manier is van geldverdienen bij KPN ;-(

-------€ 1,09 per gesprek, vanaf uw vaste telefoon-------

http://www.kpn.com/kpn/show/id=395686

Zoals gezegd probeer wat er gebeurd met een andere telefoon in de aansluiting, blijft dit aan de gang zorg dan dat het zo gauw mogelijk hersteld wordt voor je moeder een torenhoge rekening op de mat krijgt !

Succes,

movieman
door movieman - Nov 28, 2006 om 20:31
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als je toestel doorgeschakeld zou zijn dan kun je dat uitschakelen met #21# en NIET!!! *21#. Zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=878800

Is het toestel niet defect? Prik eens een ander telefoontoestel in de doos en kijk of je hetzelfde probleem nog steeds hebt.

Wis het geheugen (compleet) van het toestel en programmeer het opnieuw.

Succes. ;-)

libra15
door libra15 - Nov 28, 2006 om 20:37
116 Antwoorden / 6 Vragen

Movieman, bedankt voor je reaktie. Het toestel is niet defect, en ook heeft ze de nummers niet voorgeprogrameerd, maar ik zal in ieder geval aan haar doorgeven dat ze niet *21# maar #21# gaat proberen.

Groetjes, Anna

libra15
door libra15 - Nov 28, 2006 om 20:42
116 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Stacey, jij ook bedankt voor de reaktie. Ik heb geïnformeerd of zij opdraait voor de kosten van 118, maar dat was niet zo zeiden ze, omdat zij zelf het nummer niet belt. Ik was daar ook bang voor namelijk. Ik heb mijn moeder wel gevraagd de eerstvolgende tel. rekening goed na te kijken.

Groet, Anna