door heremietkreeft Oct 29, 2013 om 11:39
Elektronica & tv

KPN alles in een

Bij deze de vraag hoe het zit met de ontvangst van de radiozenders bij eventueel overstappen door mij naar een KPN alles in één pakket.

6413 21 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2013 om 11:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vond er dit over op goede vraag. klik HIER
Misschien kun je er wat mee.
En je kunt radio op je tv ontvangen, maar ja... om je tv aan te zetten om radio te luisteren....

Stap je over van kabel naar KPN?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2013 om 12:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen

beste zoekster: dank maar het gaat niet om Digitenne maar om radio via KPN kabel

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2013 om 12:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bedoel je dan glasvezel? Want gewone kabel heeft KPN niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2013 om 12:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen

zoekster: iedere KPN telefoonaansluiting werkt via een kabel, koper of glasvezel.

Maar volgens mij kun je alleen radio ontvangen via de TV zoals bi Digitenne ook het geval is.

digitaal
door digitaal - Oct 29, 2013 om 12:28
49 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het zelf niet Gerritaltena,maar heb het toevallig laatst bij de dochter aangesloten.In de tuner die bij het pakket zit zit naast tv ook radio aansluiting.Dat sluit je met simpel kabeltje aan op je aux of tuner ingang van je versterker.Er zit wel een lijst bij met de te ontvangen radiostations.Voor elk wat wils.Om te luisteren hoeft tv niet aan,maar tuner wel natuurlijk en je radio/versterker..Hoop dat u hier wat aan hebt.Succes ermee.

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2013 om 12:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je hebt maar een paar kabelmaatschappijen, UPC Ziggo, Caiway en nog een paar kleintjes. Daar zit KPN niet bij.

De koperen lijntjes zijn ADSL.
En nu heeft KPN dus ook glasvezel.

Lees dit maar klik HIER

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2013 om 12:35
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Opvallend is dat de KPN site zegt dat het niet zou kunnen. Heeft u, digitaal@ inderdaad het KPN Alles in één pakket aangesloten?

digitaal
door digitaal - Oct 29, 2013 om 13:51
49 Antwoorden / 4 Vragen

Radio heb ik aangesloten bij het alles in één standaard pakket van KPN. Hierin 60 tv zenders.11 HD zenders.90 radiostations en 2 ontvangers en telefoon natuurlijk. Ook nog gratis opnemen pakket erbij en gratis spotify premium. Lijkt me dus wel degelijk wat u bedoeld Gerritaltena.

digitaal
door digitaal - Oct 29, 2013 om 13:52
49 Antwoorden / 4 Vragen

Als aanvulling op bevenstaande : Ook nog internet tot 40Mb/s

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2013 om 14:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=digitaal schreef op dinsdag 29 okt 2013, 13:52]Als aanvulling op bevenstaande : Ook nog internet tot 40Mb/s
Wel even de postcodecheck gedaan? Want die 40mb is natuurlijk een ideale situatie. Als je ver van de mast woont, dan kun je fluiten naar die 40mb.

Dat raad ik overigens gerritaltema ook aan.

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2013 om 14:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Voor de postcodecheck

klik HIER

Afstand tot telefooncentrale versus Downloadsnelheid
Tot 0,7 km 24 Mbit/s
Tot 1,2 km 22 Mbit/s
Tot 1,6 km 20 Mbit/s
Tot 1,9 km 18 Mbit/s
Tot 2,1 km 16 Mbit/s
Tot 2,3 km 14 Mbit/s
Tot 2,5 km 12 Mbit/s
Tot 2,7 km 10 Mbit/s
Tot 3,1 km 8 Mbit/s
Tot 3,4 km 6 Mbit/s
Tot 3,9 km 4 Mbit/s
Tot 4,7 km 2 Mbit/s
Tot 5,3 km 1 Mbit/s

Met dank aan gompy2
Die mij alles heeft uitgelegd in dit topic klik HIER

digitaal
door digitaal - Oct 29, 2013 om 14:32
49 Antwoorden / 4 Vragen

@Zoekster: Ik schrijf toch duidelijk TOT 40Mb/s. Het ging de vraagsteller hier trouwens niet om,maar of radio ontvangst mogelijk was. Heb daar zo volledig mogelijk antwoord op gegeven.Gerritaltena succes ermee en ik sluit bij dezen deze kleine discussie af.Gegroet.

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2013 om 14:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=digitaal schreef op dinsdag 29 okt 2013, 14:32]@Zoekster: Ik schrijf toch duidelijk TOT 40Mb/s. Het ging de vraagsteller hier trouwens niet om,maar of radio ontvangst mogelijk was. Heb daar zo volledig mogelijk antwoord op gegeven.Gerritaltena succes ermee en ik sluit bij dezen deze kleine discussie af.Gegroet.
Ik was niet met je 'in discussie', ik wilde alleen maar Gerritaltema helpen met het maken van een goede afweging. Om teleurstellingen te voorkomen.

Je bent wel gauw gepikeerd hoor.

Goede bedoelingen worden snel verkeerd begrepen, zucht.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2013 om 16:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@TS wie is je huidige aanbieder? Waarom zou je willen overstappen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2013 om 19:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

jammer van de moeite voor de meeste reacties. het antwoord op mijn vraag is inmiddels heel helder:

KPN biedt via haar aanbieding GEEN ANOGE radioprogramma's en via digitaal (uitsluitend inderdaa via V ook niet mijn op 1 na favoriete zender (WDR4 met o.a. Chris Howland SMS en Music zum traumen.

Mijn huidige kabelaar biedt dat wel. Ik zoek nog uit hoe ik he best een koppeling met i-net radio tot stand kan brengen maar ook dan is mijn huidige goede anoloog FM tuner niet meer bruikbaar.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2013 om 20:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Betreurenswaardig dat je niet nog even mijn korte vraag beantwoord. Maar is het signaal van je kabelaar stabiel, zou ik niet overstappen, hier ga je gegarandeerd spijt van krijgen.

costnix
door costnix - Oct 30, 2013 om 07:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 29 okt 2013, 20:45]Betreurenswaardig dat je niet nog even mijn korte vraag beantwoord. Maar is het signaal van je kabelaar stabiel, zou ik niet overstappen, hier ga je gegarandeerd spijt van krijgen.

Laat dat nou de belangrijkste reden zijn om over te stappen van UPC naar glasvezel via KPN!
UPC. En stabiliteit? LAAT ME NIET LACHEN!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 30, 2013 om 09:47
16885 Antwoorden / 202 Vragen

cosnix@ dit is geen antwoord op mijn vraag en de reden om niet over te stappen (toch maar): geen reguliere analoge radioontvangst via KPN nog afgezien dat ik nog nooit een probleem met UPC had (o.a. qua stabiliteit en i-net snelheid)

costnix
door costnix - Oct 30, 2013 om 10:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op woensdag 30 okt 2013, 09:47]cosnix@ dit is geen antwoord op mijn vraag en de reden om niet over te stappen (toch maar): geen reguliere analoge radioontvangst via KPN nog afgezien dat ik nog nooit een probleem met UPC had (o.a. qua stabiliteit en i-net snelheid)

U hebt blijkbaar de oude mediabox van UPC.
Die Horzonbox van UPC is bij mij nog steeds een brok ellende que televisie. Dit levert ook problelmen met internet op, omdat de box vaak vastloopt en de box voor de tigste keer herstart moet worden.
Mijn antwoord was niet aan u gericht, maar aan lekkerisdat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 30, 2013 om 14:13
16885 Antwoorden / 202 Vragen

costnix@, u geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik heb geen behoefte aan een discussie over de kwaliteit van UPC en bovendien heeft Kassa daarvoor een discussie forum

costnix
door costnix - Nov 1, 2013 om 11:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Koop een internetradio, die kunt u aansluiten op uw versterker
U begon trouwens zelf over de "kwaliteit" van UPC.
Verder rust ik mijn kofffer.