du
door duccio Nov 4, 2003 om 00:44
Elektronica & tv

Landenzones DVD

Ik heb een DVD gekocht bij Amazon. Nu blijk ik die niet af te kunnen spelen omdat die alleen voor Amerika is. Ik wist niet dat er zoiets was als een indeling in zones (belachelijk overigens). Kan ik die DVD echt niet afdraaien? Weet iemand een betaalbare oplossing?

1239 9 Rapporteer

themilkman
door themilkman - Apr 16, 2004 om 11:52
8 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas is dit niet mogelijk.
Je kan proberen het in je computer af te spelen, en anders heb je gewon pech.
Je zou contact op kunnen nemen met amazon, maar ik weet niet of dat gaat werken helaas.

dvanhul
door dvanhul - Apr 16, 2004 om 11:52
5 Antwoorden / 2 Vragen

De meeste merken DVD spelers zijn vrij eenvoudig regiovrij te maken. Met het merk en typenummer van je speler moet je via google een heel eind komen.

ce
door celestion68 - Apr 16, 2004 om 11:52
21 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk anders ff op de volgende pagina:
http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks.php
Daar staan voor hoop merken en types hoe je je DVD speler regio vrij kan maken. Vaak met een simpele code!

be
door bertteunisse - Apr 16, 2004 om 11:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn best wel veel (goedkope) regiovrije DVDspelers te koop, let er dan wel op dat ze het NTSC systeem kunnen afspelen, anders heb je nog niks aan.

ml
door mladvies - Apr 16, 2004 om 11:52
9 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt de wereld is ingedeeld in regio codes, hier is regiocode 2. Dit is gedaan omdat in het verleden, tegenwoordig release de fimstudios de films meer global, de films in amerika eerder uitkwamen deze niet eerder gekeken konden worden dan dat ze in de bioscoop uit kwamen. Nu door het medium internet, divx, svcd etc zijn de films dezelfde dag of eerder dat ze gereleased zijn al in Nederland. Maar hierdoor zit er een landcode beveiling,en Macrovision beveiliging (dat je de dvd niet op video kunt opnemen) op iedere dvd player. De schijfjes uit america hebben ook nog een andere eigenschap ze zijn ntsc waardoor als je apparatuur regiocode vrij misschien toch niet goed afspeelbaar is. En het is inderdaad zo dat sommig apparaten ombouwbaar, hackbaar, toetscombinaties regiocode vrij te maken zijn.

ed
door edjep - Apr 16, 2004 om 11:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens bij iemand die een dvdbrander heeft,die kan de dvd rippen en regiovrij terug branden.

Veel succes

jx
door jx - Apr 16, 2004 om 11:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Let wel op, bij de meeste fabrikanten vervalt de garantie als het blijkt dat je de speler Regio vrij hebt gemaakt.

wi
door widget - Apr 16, 2004 om 11:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

en weer zo 1 die dacht goedkoop uit te zijn op het internet,ga toch gewoon naar een winkel en laat je duidelijk adviseren

al
door aloost - Feb 2, 2007 om 19:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

...en als een bepaalde dvd gewoon niet meer te krijgen is in Nederland, dan moet globalisatie toch uitkomst brengen.....?