tappie
door tappie Feb 16, 2009 om 22:56
Elektronica & tv

Lcd philips "kan niet" op analoog

Hallo, wij hebben sinds vandaag een philips pfl9703, en we krijgen hem niet op analoog,weet iemand hoe dat moet of zit er geen analoog aansluiting op deze tv?

Met vriendelijke groet,Tappie

2309 24 Rapporteer

kiran
door kiran - Feb 16, 2009 om 23:06
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@tappie

Kijk eens op de afstandsbediening of je een knopje 'source' kan vinden. Indrukken, dan met de cursortoetsen naar boven. Dan kom je bij 'tv', dan OK indrukken.

[heb ook philips, ben ervan uitgegaan dat de afstandsbediening ongeveer of hetzelfde werkt]

tappie
door tappie - Feb 16, 2009 om 23:12
289 Antwoorden / 82 Vragen

Hoi, bedankt voor je antwoord,afstandsbediening is dus ongeveer gelijk,maar helaas als ik dat doe, slaat het beeld op zwart en er geburt niets, in ieder geval bedankt,

groetjes Tappie

dirck
door dirck - Feb 16, 2009 om 23:19
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wat bedoel je precies met analoog aansluiting?

Bedoel je de scart aansluiting of de analoge coax aansluiting.

Aan de achterkant van de TV kun je zien of er een analoge aansluiting opzit.

dirck
door dirck - Feb 16, 2009 om 23:21
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Of heb je misschien de TV nog niet laten zoeken naar de analoge zenders?

poltol
door poltol - Feb 16, 2009 om 23:51
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ons digi kastje heeft een speciale [doorlus] mogelijkheid voor het analoge signaal. Op kastje zit de coax dus op an out. En op de TV op de normale coax [antenne] ingang. U moet wel het digi kastje uit laten. U start de TV en laat die zenders zoeken. En dan werkt het, tenminste bij onze Plips. Start ik nu het digi kastje dan gaat de TV automatisch over op het digi signaal via de scart. Als uw digi kastje geen analoge uitgang heeft[ de doorlus] dan moet u een splitter plaatsen op de TV aansluiting in de muur.

succes, poltol

kenwel2
door kenwel2 - Feb 17, 2009 om 00:18
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@poltol: "een splitter plaatsen op de TV aansluiting in de muur" brrrr...

Met als gevolg weer zo'n 5db signaalverlies....sneeuw, ruis...(even er bij vermelden dan..) ;-)

En aan vraagsteller: Lees voordat u de tv installeerd eerst goed de gebruiksaanwijzing door. Dat geeft in 99% van de gevallen de uitkomst...

Groeten, Henri

he
door henk1951 - Feb 17, 2009 om 01:01
256 Antwoorden / 0 Vragen

Als je analoog wil kijken moet je hem eerst aansluiten d.m.v. een coax kabel,waar deze op de TV zit staat in de handleiding keurig weergegeven met een ilustratie.Ik heb hem even online nagelezen. De handleiding is duidelijk en uitgebreid 66 pagina's met ilustraties. Laat 1 iemand de handleiding voorlezen terwijl een ander de handelingen uitvoert, als je dat stap voor stap doet kom je er wel uit. Is je technische kennis te beperkt vraag dan een handige buurman of kennis of hij wil helpen.

veel kijkplezier Henk

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 17, 2009 om 01:08
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Henri:

5 dB signaalverlies door een splitter? Zo'n slechte heb ik nog nooit gezien. Vergis je je geen factor 10?

Hardware ERror MAN.

pavoordf
door pavoordf - Feb 17, 2009 om 08:36
519 Antwoorden / 73 Vragen

@ hrdwerrorman

5dB signaalverlies voor een splitter is nog niet zo'n slechte schatting. Wanneer je een symetrische splitter hebt, dan wordt het vermogen over 2 uitgangen verdeeld (dus gehalveerd). Halveren van het vermogen is een demping van 3dB. Dat is het maximaal haalbare voor een passieve splitter. 4 ~ 6dB is dan ook normaal.
Een demping van 6dB is over het algemeen echter geen probleem. De gevoeligheid van TV's is dusdanig, dat een dergelijke reductie in signaal best opgevangen kan worden

kenwel2
door kenwel2 - Feb 17, 2009 om 09:33
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Aan degenen die reageren op demping door splitter: Ik weet waarover ik praat, temeer omdat ik er dagelijks mee temaken heb gehad, en zo'n 80 cai-monteurs elek dag heb aangestuurd....

Heb alle studie doorlopen, daar waar het gaat om CAI, en dan ook de meetwaarden etc.etc.

Verder laat ik degenen die menen dat het anders is, maar met rust...

Gr. Henri

pavoordf
door pavoordf - Feb 17, 2009 om 09:41
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ok @Henri,

je vraagt erom. Ik werk sinds 1973 in de consumenten elektronica. Sinds 1982 in de ontwikkeling, van o.a. Videorecorders, Radio's en set-topboxen (DVB-C en DVB-T) en IC's voor DVB-H. Ik wqeet dat de gevoeligheid van een TV / VCR (zit dezelfde tuner in) vele malen beter is dat het nominale signaal niveau van de kabel. Ik heb helaas de normbladen niet meer liggen. Ooit wel gehad via de voormalige Radiocontroledienst. Maar misschien nam jouw werkgever (UPC) het niet zo nauw en was het signaalniveau bij jullie marginaal

ph
door phinder - Feb 17, 2009 om 09:52
433 Antwoorden / 4 Vragen

oh oh, daar gaan we weer !
Henri weet het beter en strooit weer met z'n enorme kennis en ervaring..
Daarnaast de vaste mededeling de anderen met rust te laten cq. niet meer te reageren ( waar standaard geen gevolg aan gegeven wordt )...

Nog steeds niets geleerd dus...

kenwel2
door kenwel2 - Feb 17, 2009 om 11:43
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@pavoordf: Gelukkig dat u hier dan ook het bij het rechte eind heeft, en u (blijkbaar) als enige dan als geen ander weet, hoeveel db signaal er bij de klant moet worden geleverd, in bijna 100% van de gevallen is er ruim voldoende signaal aanwezig op de wcd. Helaas maken veel mensen (geheel onwetend overigens) zelf het signaal dusdanig slecht in hun huisinstallatie, dat ze alleen nog maar weten te klagen over de slechte kwaliteit van hun beeld, en vervolgens de kabelaar opbellen met allerlei klachten, en dat het aan de kabelaar zou liggen. Veel mensen weten niets over signaal over de kabel, u uitgezonderd dan. Ook weet u als geen ander, hoe snel dit signaal 'verziekt' kan worden, door verkeerde materialen, zoals geen dubbel afgeschremde coax van 75 ohm, het plaatsen van plastic splitters, het plaatsen van huis tuin en keuken versterkertjes, niet eens retourgeschikt in de meeste gevallen,coaxkabel opgerolt in een hoekje, met vaak zo'n 10 meter, hoezo verlies?  Ga zo maar door.

 Aan vraagsteller dan: Sluit uw tv rechtstreeks aan op het eerste aansluitpunt, en laat uw tv naar de zenders zoeken, dit gebeurd geheel automatisch,(menu) de zenderindeling is door de kabelaar vastgesteld, (automatisch zoeken), ook kunt u manueel (handmatig) de zenders instellen, de frequenties van de zenders vind u op de website van uw kabelaar, of bel ze anders even op, en vraag ernaar, of ze u een kanalenkaart kunnen toesturen, waar u ook de frequenties op aantreft, succes, Gr. Henri

tappie
door tappie - Feb 17, 2009 om 14:06
289 Antwoorden / 82 Vragen

Hoi, er zit zowel een coax als een scart,en we hebben hem ook rechtstreeks van de antenne naar de tv aangesloten en hij vind dan gelijk al 61 digitale kanalen en 43 analoog,terwijl de digitale ontvanger er nog niet tussen zat,als we de ontvanger wel aansluiten kunnen we alleen digitaal kijken en niet analoog,wij begrijpen er in ieder geval helemaal niets van,alhoewel het wel blijkt dat deze tv een draadloos ontvangertje heeft,misschien pikt hij wel een signaaltje van iemand hier in de buurt,maar het blijft vreem dat we niet analoog kunnen kijken,

mvg,tappie

dirck
door dirck - Feb 17, 2009 om 14:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Tappie,

Uw Philips TV heeft al een ingebouwde DVB-T tuner aan boord.
U hoeft uw digitale decoder dus niet eens aan te sluiten.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Feb 17, 2009 om 14:43
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Tappie,

Ik heb ook even een vraagje.
Als u de digitale ontvanger aansluit, dan heeft u de coax kabel uit de TV gehaald en aangesloten op de digitale ontvanger?

Als er geen coax kabel meer in de TV zit, dan is het logisch dat u dan geen analoge zenders meer kunt ontvangen.
In dat geval moet u dan uw digitale ontvanger doorverbinden met een coax kabel naar uw TV toe.
Dan krijgt u wel de analoge zenders weer te zien.

Maar zoals gezegd heeft uw TV al een ingebouwde digitale ontvanger aan boord, dus hoeft u uw losse digitale ontvanger in principe niet meer aan te sluiten.

Groet, Dirck

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 17, 2009 om 22:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ pavoordf:

U heeft gelijk, ik had de demping door een koppelconnector (± 0,5 dB) in gedachten. Een halvering van de energie geeft inderdaad een verlies van 3 dB.
Dus Henri heeft zich met die splitter geen factor 10 vergist.

Ik heb hier diverse splitters en de beste is -3,5 dB (philips splitter, 22EA1050, licht-/donkergrijs kastje waar ook de versterkers met 2 BFY 90 in gemonteerd werden, uit de 60/70-er jaren.) De splitters in de gegoten metalen behuizing zijn iets slechter:-4 dB.

Sorry Henri!

poltol
door poltol - Feb 17, 2009 om 23:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste beantwoorders,

Wat was er nu fout aan mijn antwoord? @henk1951 komt ook met dezelfde opmerking. Doet de plips het nu wel of niet analoog? Mischien kan @tappie ons uit de brand helpen. Diskussies over signaal verlies, door een splitter,  lijken mij op dit moment voor de "echte" oplossing niet relevant. Er is immers geen splitter nodig.

Dus @Tappie, doet ie 't al?????????

Vr.gr. poltol

mi
door mijj - Feb 27, 2009 om 14:26
15 Antwoorden / 2 Vragen

Wat betreft de opmerking dat je geen Decoder hoeft aan te sluiten op je TV omdat deze een DVB-T(erestrial) heeft kan ik je melden dat dat alleen werkt als je DIGITENNE hebt. In alle andere gevallen heb je wel een decoder nodig omdat de TV geen DVB-C(able) of          DVB-S(atelite) tuner bevat.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 27, 2009 om 14:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ mijj:

Digitenne is een merknaam van KPN. Het werkt als DVB-T.

Er is veel meer DVB-T te ontvangen als alleen Digitenne, ook zonder abonnement. Om de commerciële bagger te ontvangen is wel een abo nodig. Doch vele Duitse zenders, RTL en Ned. 1, 2, 3 en de regionale zijn Free To Air te ontvangen. Mogelijk ook Belgische, doch die kan ik in het oosten niet ontvangen omdat het te ver van ons weg is.

H.

kenwel2
door kenwel2 - Feb 27, 2009 om 15:12
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, bij digitenne heb je een abbonement nodig,om de commercielen te kunnen ontvangen. Als je een lcd hebt van meer dan 37 inch, is digitenne niet echt een aanrader. Is dit echter niet het geval,(kleiner scherm) dan is digitenne wel een leuk (goedkoop) alternatief overigens...doe van te voren wel even een postcode cheq,op de site van kpn, om je ontvangstmogelijkheid te kunnen bepalen.

Ook heb je dan een smartcard nodig, ik weet niet of je ook een cam module bij dit toestel nodig hebt? Bij sony in ieder geval wel. (dit laatste: omdat ik zelf een sony lcd heb)

Gr. Henri

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 27, 2009 om 15:40
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ kenwel:

Henri, zoals ik hierboven al schreef:

"Er is veel meer DVB-T te ontvangen als alleen Digitenne, ook zonder
abonnement. Om de commerciële bagger te ontvangen is wel een abo nodig.
Doch vele Duitse zenders, RTL en Ned. 1, 2, 3 en de regionale zijn Free
To Air
te ontvangen. Mogelijk ook Belgische, doch die kan ik in het
oosten niet ontvangen omdat het te ver van ons weg is.

In tegenstelling tot wat jij schrijft heb je om Digitenne te kunnen ontvangen  GEEN ABONNEMENT OF SMARTCARD NODIG. Alleen als je de commerciële bagger erbij wilt ontvangen is een abo en smartcard nodig.

Bij DVB-T is voor de Nederlandse publieke zenders geen smartcard of abonnement nodig. Dit in tegenstelling tot DVB-S(atelliet)

Overigens kan je advies over de beeldkwaliteit wel van toepassing. Doch een exacte beelddiameter grens is daarbij niet te geven.

Net als bij een gewone beeldbuis TV dient bij DVB-T juist om het groffe beeld een kijkafstand aangehouden te worden van ca. 6 maal de beelddiameter. Dus bij 42 inch ongeveer 7,5 mtr. Dan zie je niet elke ongewenste oneffenheid meer. In onze woonkamer is dat haalbaar.
Bij HDTV geldt een andere regel. Daar kun je veel dichterbij gaan zitten kijken.

H.

kenwel2
door kenwel2 - Feb 27, 2009 om 18:13
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Herman, de beelddiameter geeft KPN zelf als 'standaard' als je ze vraagt wat voor max. beelddiagonaal je kunt gebruiken icm digitenne, omdat ik er vorig jaar naar gevraagd had, dit ivm tv in de slaapkamer....heb dit niet zelf bedacht hoor, en, ik hoef geen gelijk hoor.. heb overigens geen digitenne genomen...het is en blijft wel makkelijk, in veel gevallen althans, dat wel. Daarom ook die explosieve groei bij ze..denk ik..Er wordt beweerd dat het aantal digitenne kijkers op dit moment de schotelaars overtreft..

Oke? Groeten, Henri

kenwel2
door kenwel2 - Feb 27, 2009 om 18:19
1574 Antwoorden / 13 Vragen

<off topic> Herman, een schoonzoon van ons, heeft digitenne abo, KPN, en ontvangt maar liefst zo'n 60 zenders! Echt! Wel woont hij zo'n 100 meter van een mast af, en heeft heel veel duitse zenders, woongebied: Z.O Brabant. Groeten Henri