re
door reitsmafiets May 26, 2008 om 18:48
Elektronica & tv

LCD TV aankoop info

Kan iemand mij adviseren over de aankoop van een LCD TV. Samsung heeft altijd een zeer grote contrast ratio. Philips altijd relatief laag. Sony zit er een beetje tussen in.

Ik overweeg nu een Full HD te kopen.

1 Advies van kenners / ervaringsdeskundigen.

2 Is een digitale ontvanger van KPN noodzakelijk of is er een beter alternatief. Of heb je met normale kabel een goed beeld?

Groet, Reitsmafiets

689 8 Rapporteer

poltol
door poltol - May 26, 2008 om 19:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Best getest april

Sony KDL-32T3000
Testresultaat: 58
Richtprijs: €800

Deze 32 inch-LCD tv van Sony is aan te raden. De televisie scoort eigenlijk op alle fronten goed. Op het onderdeel ‘gebruiksgemak’ scoorde de Sony punten. Vooral het menu, de afstandsbediening en de bediening op het apparaat kwamen goed uit dit testonderdeel.

De Sony KDL-32U3000, testten we ook. Dit iets goedkopere broertje van de KDL-32T3000 heeft geen DVB-C tuner en geen 3 HDMI-aansluitingen. Ook het testoordeel van deze televisie ligt lager (54) vanwege de lagere beeldkwaliteit. Het beeld via de analoge antenne-input is hiervan de oorzaak.

+ ingebouwde DVB-T ontvanger
+ DVB-C tuner (alleen type KDL-32T3000)
+ koptelefoon aansluiting beschikbaar
+ 3 HDMI-aansluitingen (2 op type KDL-32U3000)
+ zeer gevoelige DVB-T tuner
+ goed gebruiksgemak
+ zeer snelle opstarttijd in analoge en digitale modus
+ goede beeldkwaliteit via RGB (alleen type KDL-32T3000)

poltol
door poltol - May 26, 2008 om 19:38
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Tjaaaaa,

Dit berichtje was vertrokken voor ik er erg in had. Dit komt van de Consumentenbond. Ze hebben er 92 getest.

Vr.gr. poltol

toolboy
door toolboy - May 26, 2008 om 20:18
965 Antwoorden / 40 Vragen

Er zijn meerdere merken met een ingebouwde digi ontvanger o.a. Loewe.Zelf zou ik voor een Panasonic scherm gaan en een losse digi tuner. Dan zijn ze ook afzonderlijk te repareren en bent u niet het gehele toestel een tijdje kwijt.

T

mastag
door mastag - May 26, 2008 om 21:10
955 Antwoorden / 19 Vragen

Voor wat betreft Digitenne, dat is aardig tot 32 inch lcd's
Daarboven wordt het een blokkendoos.
Full HD gaat al helemaal niet op bij digitenne. Zelfs de HD Ready norm wordt bij lange na niet gehaald. Full HD is mooi maar wel met een schotel. Via de kabelaars wordt het HD signaal vanwege bandbreedte problemen enorm gecomprimeerd en ziet het er niet echt als HD uit. Het is goed maar dat is het dan ook wel.

Mijn mening voor wat betreft de lcd.
Kijk niet naar de cijfers want het (dynamische) contrast van Samsung moet je ongeveer delen door 5 om op de werkelijk panelratio te komen. Het zijn mooie cijfers maar slechts gehaald na digitale truukjes.
Ga eens gewoon naar het beeld kijken het zal je verbazen hoe slecht sommige  (cijfermatig) goed scorende lcd's eruit zien.
Neem een panasonic is bijna de enige met een IPS Alpha panel en dat is mooi kijken en ze gaan ook bijna nooit defect.
Succes

birdies
door birdies - May 27, 2008 om 05:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Of heb je met normale kabel een goed beeld?.....: Nee

henson
door henson - Jun 1, 2008 om 23:58
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Vergeet digitenne van KPN en een Samsung TV. Als je echt goed beeld wilt ga dan voor of satteliet of kabel voor HD-ontvangst. Er zijn echter nog maar weinig HD-zenders (moet je bij de kabel apart voor betalen) en je hebt een speciale decoder nodig (helaas van Samsung, hebben het monopolie in Nederland op de kabel).

Contrastratio zegt heel weinig, ieder merk test het op zijn manier en altijd anders. Ga vooral eerst zelf in een winkel kijken naar het beeld en let ook op de kijkhoek (schuin kijken) en beeldsnelheid >6ms (anders zie je een streep i.p.v. de bal). De beste tv's worden momenteel door Sony, Sharp en Loewe gemaakt. Is iets duurder, maar dan heb je ook wat.

Kijk voor details bij Tweakers bij community/forum/consumenten/LCD tv. Is teveel info om even kort samen te vatten.

Veel kijkplezier, Henson.

re
door reitsmafiets - Jun 2, 2008 om 00:03
2 Antwoorden / 16 Vragen

Wat is er niet goed aan een Samsung? Ze gebruiken de duurste technieken (gelijk aan Philips en Son), maar ze zijn goedkoper dan Philips en Sony. Bovendien is het het meest gekocht merk in Nederland.

Kun je mij wat gedetailleerdere informatie geven waarom ik zou moeten afsien van de aankoop van een Samsung. Mijn interesse ging uit naar de Samsung Full HD met 100Hz. Niet het basis model dus. Ik wil natuurlijk ook geen kat in de zak kopen!

Groet

Reitmafiets

edwardus
door edwardus - Jun 3, 2008 om 23:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Meest verkocht betekent niet noodzakelijk beste product, dat weet je toch? Samsung levert best mooie schermen, maar ik lees ook geregeld over defecte Samsungs. Op dat vlak scoort Philips maar matig en ook Sony is pas nog in het nieuws geweest en dan niet omdat het allemaal perfect was.

Hou er rekening mee dat een ouderwetse beeldbuis voordeliger is in aanschaf én reparatie, lcd-schermen worden eigenlijk alleen nog gerepareerd door board-swaps, dus de hele printplaat vervangen e.d., dat is nou eenmaal niet voordelig, je gooit een berg werkende onderdelen weg tegen de prijs van een berg nieuwe onderdelen.

Full HD is leuk als je van plan bent vooral bluray films af te spelen of van plan bent een HD satelliet-ontvanger aan te schaffen. Voor de rest zijn er nog nauwelijks HD uitzendingen, laat staan 1080p. Daarentegen, vind je het belangrijk de mooiste tv van de straat te hebben, ja dan moet het wel een Full HD scherm worden he ....