ca
door candy Jan 5, 2009 om 20:54
Elektronica & tv

LCD Tv, harddisckrecorder en HD/digitale TV

Wij overwegen om een LCD scherm (full HD) aan te schaffen.  Maar wij hebben reeds een harddisckrecorder die wij veelvuldig gebruiken.

Wat moet ik nu hebben qua HD/Digitale decoder om voor zowel m'n LCD tv als voor m'n HDDrecorder de beste kwaliteit (lees: niet slechter dan nu - analoog) te hebben? (Ik heb gezien dat de analoge tv op een LCD scherm bedroevend van kwaliteit is.) Heb ik dan een twin tuner of een singeltuner nodig? ik wil bijv van SBS6 iets opnemen en naar RTL7 kijken.

Ik krijg van de verschillende verkopers verschillende adviesen, vandaar!

703 12 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 5, 2009 om 22:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@candy

Situatie bij mij, half november overgegaan op lcd/digitaal.

Lcd tv, full HD / HD decoder, singletuner

Decoder naar tv met HDMI kabel

DVD recorder met scart naar tv

Je kunt dan opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken.

DVD recorder is niet digitaal, dus blijft bij afspelen [ook] analoog. Kwaliteit is dan iets minder dan je gewend bent. Maar blijft prima kijken.

Hoop dat je er wat aan hebt. En succes met de aanschaf!

m.vr.gr. kiran

birdies
door birdies - Jan 5, 2009 om 22:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Op deze site kun je veel info vinden over digitale televisie en diverse decoders http://www.digitalekabeltelevisie.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2009 om 10:40
16957 Antwoorden / 202 Vragen

kiran@ hoe doet gij dat met één decoder? Normaliter kan dat niet tenzij de TV een eigen ingebouwde decoder heeft en die wordt benut. Is dat bij u anders of is het een mulidecodeerapparaat?

Dit geldt ten aanzien van digitaal kijken. Op De TV een digi programma bekijken en dan met de revcorder een analoog ander programma opnemen kan wel. dat alles op basis van eigen uitgebreide ervaring met aantekening dat ik ruim een jaar mijn schotel niet benut (en ook de digi mogelijkheden niet).

birdies
door birdies - Jan 6, 2009 om 10:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@gerrit: ze neemt analoog de ene zender op met haar HD recorder en de andere zender bekijkt ze digitaal.

Zelf heb ik een twin tuner decoder (PVR), daarmee kan ik 2 zenders tegelijk 'digitaal' opnemen en analoog naar een 3e zender kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2009 om 11:05
16957 Antwoorden / 202 Vragen

b@ kiran meldt dat niet zo, vandaar mijn "voorzichtige" navraag omdat vraagsteller kan denken dat je digitaal naar de ene zender kunt kijken en dan digitaal een ander opnemen (bedoel dus kijken naar een digitaal programma en een ander digitaal prog opnemen. Inderdaad kan dat dan uitsluitend met een twin tuner of twee tuners. Veel mensen weten niet dat de nieuwste LCD TV's een ingebouwde tuner hebben en met de set-top-box van de kabelaar er dus twee tuners beschikbaar zijn. Bij UPC gaat die "truc"niet op, voor zover ik weet kun je daar nog altijd uitsluitend via een UPC set-top-box werken wegens eigen UPC codering.

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 6, 2009 om 11:20
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Hoe groter het LCD scherm is, hoe belangrijk de ontvangst is, het beste kun je een  twin HD digitale decoder aan schaffen als er die al is, dat wat u wild kan alleen als de decoder twee turners heeft, anders wacht er op, tot hij er wel is, anders loop je achter de feiten aan, door nu weer eerst een gewone decoder aan te schaffen,  HD tv is de toekomst, zeker voor de grotere schermen.

Zelf heb ik HD TV via de schotel, perfect.

succes met u keus.

kiran
door kiran - Jan 6, 2009 om 20:28
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@gerritaltena

Misschien overheen gelezen want volgens mij vermeld ik dat wel, want er staat: dvd recorder is niet digitaal, dus blijft bij afspelen (ook) analoog.

@birdies zegt: 'ze neemt analoog de ene zender op met haar hd recorder en de andere zender bekijkt ze digitaal'. Dat klopt. Mijn recorder is 3 jaar oud maar heeft geen hdmi aansluiting. Dus opnemen blijft op de oude manier, analoog opnemen en afspelen.

Heb singledecoder. Misschien wel geen goede keus? Wil tzt recorder met hdmi aansluiting voor digitaal opnemen. Verkoper zegt daarover: 'recorder heeft het vereiste in zich, alleen een hdmi kabeltje eraan, tv in, en draaien maar'. Nu ik birdies bijdrage lees, weet ik niet meer wie ik moet geloven. Wie het weet, mag het zeggen.

birdies
door birdies - Jan 6, 2009 om 20:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@kiran: je kunt voor meer info even kijken op de link die ik boven gezet heb.

Zelf heb ik een Samsung PVR P850 met 160GB harde schijf; ben er erg tevreden over. Helaas heeft deze geen HDMI aansluiting, maar voor mij geen probleem want ik heb nog niet, zoals jij, een full HD (ik heb HD ready)

Vlak na de aanschaf van de Samsung, kwam de Humax PVR 9200C. Deze zou nu mijn voorkeur hebben, kwalitatief toch weer beter dan de Samsung.

Beide apparaten zijn twintuners met 160GB harde schijf, ook de Humax heeft geen HDMI aansluiting.

De enige - voorzover ik weet - PVR met HDMI aansluiting is deze: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/digitale-ontvangers/

Het gaat om het apparaat van 399,-

kiran
door kiran - Jan 6, 2009 om 21:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies

Bedankt! Was al op de 1e link aan het kijken. Inderdaad, die pvr p850, mooi hebbeding! Maar helaas niet voor HD. Zit ook bij Ziggo, en mocht bij de digitale aanschaf 2 maanden gratis kijken naar HD zenders. Vond het echt fantastisch, zo in detail allemaal. Maar ik begrijp jouw keus. Nu nog geen of sporadische HD uitzendingen, dus wat moet je er nu mee. Is keuze maken dan. (en die 3 HD zenders als abonnement nemen? Nep hoor, allemaal herhalingen! Dus wat dat betreft, mis je nog niks)

Nogmaals bedankt, heb weer wat te lezen ......

inbar
door inbar - Jan 7, 2009 om 00:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf gebruik ik al een klein jaar de Humax PVR 9200C naar volle tevredenheid en ik neem bijna dagelijks lange stukken op. Nadere info over deze decoder met harddisk is na te lezen op:

http://www.myhumax.nl/PVR9200/producten_IPVR9200.htm

Het is de wat hogere prijs dan een 'normale' decoder meer dan waard geweest.

kenwel2
door kenwel2 - Jan 7, 2009 om 10:29
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Goedeanvond, even kijken of U nog interesse heeft. Ik heb een geschikt antwoord voor u.

Mvgr. Henri

ca
door candy - Jan 7, 2009 om 10:34
3 Antwoorden / 7 Vragen

@ Henrie

ik ben zeker nog benieuw naar een oplossing Als die bestaat.

Ik zie steeds nieuwe problemen. Zelfs al gebruik ik een twintuner decoder kan m'n HD-recorder maar van 1 kanaal opnemen en schijnt hij niet te kunnen schwitsen  indien ik 2 opdrachten geef (eerst RTL4 en vervolgens SBS6 - zelfde dag ander tijdstip)

En een G-link (als deze er al op zit) schijnt niet altijd te werken. Dus denk ik dat de oplossing nog niet bestaat!