ma
door maartzel Jul 4, 2012 om 10:37
Elektronica & tv

Levering mobieltje door Reviva

Op 6 juni 2012 bestelden wij een mobieltje n.a.v. de reclame op de achterzijde van de VARA-gids. Het was een aanbieding van Vodafone i.s.m. de VARA.
Wij kregen netjes een e-mail en een belletje van Reviva, de koeriersdienst die het mobieltje zou brengen. We hadden afgesproken dat ze op een dag tussen 4 en 9 uur zouden komen. Gewacht, gewacht, gewacht, maar niets kwam. Wij belden naar Reviva, maar de telefoniste liet weinig vrij en zei dat ze 'het zou gaan onderzoeken', en vervolgens ons zou terugbellen. Wij hebben een paar dagen gewacht op het belletje, maar nee, geen belletje gekregen van Reviva.
Dus hebben we maar teruggebeld. Reviva bleek die dag te zijn langsgekomen, maar nam het ons kwalijk dat wij niet thuis waren. Wij kunnen ons moeilijk aan onze afspraken houden, als men ons niet belt wanneer ze komen.
Afijn, wij een nieuwe afspraak maken en hopen dat het dan wel goed gaat. Wij wachten weer van 4 tot 9 uur. En wéér geen Reviva die het mobieltje levert.
Diezelfde avond belden wij Reviva weer op. Daar stond een telefoniste ons zeer slecht te woord. Ze gaf amper informatie, had geen verstand van zaken en beloofde ons weer dat Reviva 'het zou gaan onderzoeken'. Deze keer maar geen nieuwe afspraak voor de levering van het mobieltje.
De volgende dag besloten we Vodafone zelf te bellen. Zij schemerden door dat ze niet blij waren met de leveringsdienst. De vriendelijke man die we aan de telefoon hadden, vroeg ons meteen te bellen als we het pakketje hadden ontvangen, dan zou hij een vergoeding regelen. Hij zou Reviva bellen, en kijken wat hij kon doen voor ons. Reviva zou ons terugbellen.
Reviva heeft ons niet teruggebeld, dus hebben wij dat maar gedaan. Ze deden erg vaag over het pakketje, maar wilde er verder niet veel over kwijt. We konden geen nieuwe afspraak maken.
Wij hebben toen maar Vodafone gebeld, en die ging het direct onderzoeken omdat het echt te gortig werd. Het pakketje bleek, samen met duizenden andere, kwijt te zijn. Vodafone heeft ons toen verteld dat we de volgende dag (vandaag) het mobieltje opnieuw moeten bestellen, en hij zal er voor 9 juli zijn. Wij hopen dan ook echt dat het mobieltje dan er is, want het huidige abonnement loopt die dag af.
Wij vinden het zeer oncorrect hoe Reviva ons behandelt. De werknemers staan je slecht te woord en houden zich op wat voor manier dan ook niet aan hun afspraak. Het kan toch niet zo zijn dat de levering van je pakketje zo chaotisch en moeilijk is? Dit was voor ons de eerste keer dat we via internet een mobieltje hebben besteld. Zoals je begrijpt, ook de laatste keer...

2495 6 Rapporteer

jr
door jrschot - Jul 5, 2012 om 23:19
36 Antwoorden / 3 Vragen

Ik bestel altijd mijn mobieltjes via Internet, en zelfs met de meest onbekende koeriersdiensten komt mijn pakket netjes aan.
Heb zelfs al eens een laptop samen met mobieltje laten bezorgen. Allemaal geen probleem.
Op een of andere manier lijkt het altijd zo te zijn, als er 1 ding fout gaat, blijven alle dingen fout gaan en heb je gewoon pech.

Maar dit kan bij ieder bedrijf gebeuren. En uiteindelijk heeft niet alleen Reviva hier een fout gemaakt, maar ook Vodafone grote fouten.
Vodafone neemt contact op met Reviva, maar geeft niet persoonlijk jullie een terugkoppeling, terwijl u aangegeven hebt dat Reviva al eerder niet heeft teruggebeld. Pas na een 2e contact met Vodafone, ging men écht iets voor jullie doen. Het lijkt mij ook een sterk verhaal dat er opeens een berg pakketjes kwijt zijn, mijns inziens een rotsmoes van Vodafone om het "Goed te praten", en de schuld af te schuiven.

Succes in ieder geval met het verdere verloop.
Maar ik zie zeer zeker geen rede om opeens nooit meer op internet iets te bestellen.
Als u in de supermarkt iets over de datum koopt, besluit u ook niet om nooit meer naar de supermarkt te gaan. En als uw wasmachine na 1 dag stuk gaat, dan zult u waarschijnlijk ook zeggen "ach kan gebeuren".

ma
door maartzel - Jul 8, 2012 om 16:01
1 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben op donderdag de 5e een telefoontje gekregen van Reviva n.a.v. deze klacht, die dus blijkbaar door Reviva is gelezen. Wij kregen een zeer vriendelijke vrouw aan de telefoon, en de volgende dag zouden wij het mobieltje tussen 4 en 9 krijgen. Wij kregen netjes een bevestiging via de e-mail. Wat later kregen wij een e-mail dat het brengen tussen 5 en 7 zou zijn.
Tussen deze tijdstippen hebben wij het mobieltje in ontvangst mogen nemen, samen met een ontzettend grote en vooral mooie boeket. Wij willen daarom de vrouw van Reviva die dit heeft geregeld heel erg bedanken. Wij genieten ontzettend van het mobieltje en de mooie boeket! ;-)

sc
door schooneveld - Jan 24, 2013 om 21:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas had ik gisteren eveneens een erbarmelijke ervaring met Reviva. Zij ( de Online Pakket Dienst) zouden 3 gsm's komen afleveren die ik via KRO MIkrogds, bij KPN had besteld. Echter, na de afgesproken ( en keurig door KPN naar mij gesms-te) aflevertijd, bleek er nog niets te zijn. Eerst met KPN gebeld en de dame vertelde mij dat er niets zou komen want..... de bestelling was ´s°middags geannuleerd door........ de koeriersdienst! Ik heb haar gevraagd om me door te verbinden met hen, wat zij netjes deed. Bij Reviva kreeg ik een vrouw aan de lijn die supersnel haar naam noemde (onverstaanbaar) en me vertelde dat zij niets voor me kon doen. Morgen zou een leidinggevende het uitzoeken en me telefonisch verder informeren. Op mijn vraag of ze kon zien waar de pakketjes waren, wilde ze geen antwoord geven en ze herhaalde tot 3x toe haar verhaal, zonder op enige vraag in te gaan. Toen ik haar naar haar naam vroeg, zei ze dat ze die aan het begin van het gesprek had genoemd en ik maar beter had moeten luisteren.... Toen ik zei dat ik dat niet echt klantvriendelijk vond, zei ze dat ik het hele gesprek al niet geluisterd had naar haar en dat ze haar naam weigerde op te geven. Ik hoorde overigens tijdens het gesprek dat zij regelmatig de verbinding aan haar zijde verbrak (je hoort dan helemaal niets en zij kan dan met anderen praten, koffie gaan halen of andere dingen doen...) terwijl ik daarop regelmatig moest vragen of zij nog aan de lijn was. Ik vertelde haar dat ik dat niet klantvriendelijk vond en dat, bij wijze van spreken `mijn broek afzakte` van het servicenivo van haar..... Hierop zei zij letterlijk; `Hou je broek maar aan ....: en verbrak zij de verbinding......
Gisteravond, nadat mijn woede en verbazing een beetje weg was, heb ik Reviva gelijk een mail gestuurd met cc naar de KRO. Van de KRO kreeg ik een reply dat zij me morgen gaan contacten en van Reviva..................uiteraard telefonisch en via de mail geen reactie...... (ondanks het feit dat ik in de mail heb aangekondigd de publiciteit te gaan zoeken.....)
Wordt ongetwijfeld vervolgd.......

sc
door schooneveld - Feb 3, 2013 om 17:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is het 3 februari 2013 en............... nog steeds niets gehoord of gelezen van Reviva ( en ook niet van KRO overigens......'

to
door toetie - Apr 16, 2013 om 22:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag 16-8 zou Reviva een mobieltje leveren, maar door onfortuinlijk ongeval heeft levering niet plaatsgevonden. Wordt nog wel netjes gebeld door Reviva met de mededeling dat vandaag leveren niet meer aan de orde is. Beste man meldt dat de levering dan morgen 17-4 gedaan wordt tussen 15.50 en 17.50 uur. Wat schets mijn verbazing, krijg ik een mailtje dat 18-4 de levering wordt gedaan. Heb toen met 050-3689322 (Reviva) gebeld dat dit dus niet kan. Heb namelijk geen oneindig aantal vrije dagen ter beschikking en iemand machtigen is niet aan de orde aangezien er dan geen personen van 18 jaar of ouder aanwezig zijn. Waarop de mevr. Anneke de Boer zegt dat zij er niks aan kan doen en dat zij niet de afspraak telefonisch heeft gemaakt en zij alleen ziet dat de afpraak op 18-4 staat. Geen keuze dus, moet zeggen dat Anneke de Boer goed de huisregels van Reviva toepast en dat Reviva trots mag zijn op zulke werknemers, die vooral geen flexibiliteit naar de klant heeft. Met andere woorden vette pech voor de klant, want Reviva komt zijn afspraak toch niet na. Ben benieuwd of het toestel überhaupt nog aankomt?!

jo
door jorisw - Apr 17, 2013 om 16:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien vragen of deze VARA aanbieding in Kassa behandeld kan worden ;-)